Nvidia introducerar Shield Tablet – gamingplatta och handkontroll

Permalänk
Medlem

Bara hoppas att nån finurlig figur rippar game streaming so vi kan använda den på valfri surfplatta.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Verkar vara en riktigt schysst 8" tablet, något dyr kanske. Som bonus finns det bra möjligheter till spelande. Undrar när vi får se K1 64-bit dualcore, nyfiken på prestandan de får ur den. Antagligen i samband med Android L i releaseversion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Bara hoppas att nån finurlig figur rippar game streaming so vi kan använda den på valfri surfplatta.

Valve har ju in-home streaming via Steam, fast då är det ju bara windowstablets då OSX inte finns i "platteform" (om ingen byggt en hackintosh på en windowstablet?), och linux vet jag faktiskt inte hur det ligger till med tablets (tyvärr räknas inte Andriod här även om det rent tekniskt är Linux), kanske Valve har en andriodversion på g?

Permalänk

Hade det varit en Shield som den första modellen hade det kanske varit intressant.
Men som det ser ut nu så föredrar jag min PS Vita, den följer med överallt och ingenstans.
Vill ha ett smidigt och enkelt mobilt gaming-system, den nya Shield uppfyller tyvärr inte kraven.
Nä, jag håller mig tilll min PS Vita, den ger mig gaming-pleassure on-the-road precis så som jag vill ha det!

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Förstår inte det heller. Jag har en 24 tum skärm till datorn... näe jag går och spelar på min 8 tum skärm istället!

om du skulle köpa t.ex. NFS Rivals till datorn just för bättre grafik, mindre latens osv, men vill inte spela bilspel med tangentbord (vilket jag inte fattar hur folk vill/kan göra) då kan du använda Shield kontrollen för det. om du har ett Xbox eller playstation så kan du ju koppla dem kontrollerna med men...hm. fattar annars.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tester93410:

om du skulle köpa t.ex. NFS Rivals till datorn just för bättre grafik, mindre latens osv, men vill inte spela bilspel med tangentbord (vilket jag inte fattar hur folk vill/kan göra) då kan du använda Shield kontrollen för det. om du har ett Xbox eller playstation så kan du ju koppla dem kontrollerna med men...hm. fattar annars.

CAN I USE THE SHIELD WIRELESS CONTROLLER WITH A PC?
No. Currently, the SHIELD wireless controller is compatible with SHIELD tablet and SHIELD portable.

Ska man köra NFS Rivals med Steam Controller på PC måste man alltså streama det från datorn till plattan och sedan koppla plattan till skärmen. Verkar omotiverat komplicerat. Lite synd att handkontrollen enbart är kompatibel med den där plattan och inga andra plattformar alls. Det är ju en rätt dyr kontroll för att enbart användas på en surfplatta. Hoppas de släpper drivrutiner för fler plattformar senare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort off-topic diskussion och meningslösa inlägg.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av houze:

19,75 Wh batteri, är ju 4-5 gånger mer än övriga plattor i kategorin, det i sig självt gör den till en intressant produkt.

Själv har jag svårt att se nyttat med en spel-platta och de strömmande sakerna, men plattan i sig självt verkar vara rätt bra.

Jag vet inte vilka plattor du jämför med, men min Samsung Tab Pro 8.4 har en batterikapacitet på 19.2Wh.

Permalänk
Medlem

Nej men vänta här nu... Du ska alltså ha din gaming dator igång och köra spelat som streamas till nvidias surfplatta som sedan streamar vidare till TVn...
Förstår verkligen inte vitsen med den där plattan, vill man ha den som ett "gameboy" så var väl deras förra koncept fan så mycket bättre?
Och vill man ha det som ett "TV-spel" så vad ska man med plattan till?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Inaktiv

Ser ungefär ut att bli ungefär lika meningslös som förra produkten IMHO. Själv är jag klart nöjd med att strömma spel genom spel mot min Windows 8-surfplatta och använda en Xbox 360 eller PS3-kontroller för input. Eller ett inkopplat tangentbord/mus. Sedan är dessa x86 och går alltså använda till vettigare saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud986:

Varför skippade de inte handkontroller och eller gjorde ett till tillbehör, en docka som fungerar som handkontroll(som wikipad), lätt att kunna använda den "on the go" om man måste ta fram en handkontroll en sedan ställa upp plattan någonstans.

Kanske i still med denna då.

Permalänk

Jag kan köpa den när det är 50% rea på dustin weekend rush

Permalänk
Avstängd

Något för dom som är fan av Nivdia. Själv sitter jag på AMD, så tyvärr inte för mig.
"om man nu får säga så för Sweclockers moderatorer"

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk

Hur mycket bättre är denna än den första, alltså om man tänker prestnad. På den första kunde man väl också streama över internet, eller? Känns lite jobbigt att bära runt på en platta och handkonktroll, behövs även ett bord för att spela då.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk

Nice. Jag söker efter en platta som jag kan koppla upp till min mac eller till teven när jag vill spela. Alltså använda macen's skärm men streama spel från plattan. Går det ?

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Skrivet av Problematik:

Nice. Jag söker efter en platta som jag kan koppla upp till min mac eller till teven när jag vill spela. Alltså använda macen's skärm men streama spel från plattan. Går det ?

Det går med denna.

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013