Permalänk

Egen byggd vattenkylning.

Hej, håller på att bygga min dator nu och har precis bestämt mig för vilka specs jag ska ha. Vill dock ha ett inbyggt vattenkylnings system då jag sätt hur extremt bra det ser ut. Jag vet dock inte vart jag ska leta, jag har varit inne på komplett samt inet men dem har ett väldigt litet utbud och du kan t.ex. inte får färger på rören och sådant där, Är det någon som känner till någon bra hemsida (föredrar inrikes så att inte fraktkostnaderna springer iväg)

Skulle även uppskatta om ni kunde länka en ett fult vattenkylnings system som ni tror skulle se bra ut.

Chassit är ett "Corsair Obsidian 900D" så platsen finns för att skapa väldigt mycket

(kylning ska i första tanka inte inräkna grafikkortet då det känns som det blir lite för dyrt, men om det inte är för dyrt så skulle ni kunna lägga till detta med då det ser väldigt snyggt) ska även bomba chassit med fläktar så grafikkortet lär klara sig ändå.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av TheyCallMeCJ:

Hej, håller på att bygga min dator nu och har precis bestämt mig för vilka specs jag ska ha. Vill dock ha ett inbyggt vattenkylnings system då jag sätt hur extremt bra det ser ut. Jag vet dock inte vart jag ska leta, jag har varit inne på komplett samt inet men dem har ett väldigt litet utbud och du kan t.ex. inte får färger på rören och sådant där, Är det någon som känner till någon bra hemsida (föredrar inrikes så att inte fraktkostnaderna springer iväg)

Skulle även uppskatta om ni kunde länka en ett fult vattenkylnings system som ni tror skulle se bra ut.

Chassit är ett "Corsair Obsidian 900D" så platsen finns för att skapa väldigt mycket

(kylning ska i första tanka inte inräkna grafikkortet då det känns som det blir lite för dyrt, men om det inte är för dyrt så skulle ni kunna lägga till detta med då det ser väldigt snyggt) ska även bomba chassit med fläktar så grafikkortet lär klara sig ändå.

Budget o ett 900D så ska du ha stooooorrraaa radiatorer

Vattenblock, D5pump , 13/19 nipplar o slang, Reservoar, o en stor radiator till o börja med.

Aquatunning.de, Coolingstuff

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

8700K, GTX1070 blablablabla

Permalänk
Medlem

vi gör såhär, jag tar ditt 900D och du får mitt define xl om du ändå bara ska kyla cpu

Skämt å sido, har du 900D så bör du kyla GPU också, ser så jädrans tomt ut annars.
2x 480 rads, d5 pump, stor tube res, 13/19 slang och nipplar!

Kan rekommendera Coolingstuff.se (Artur är riktigt trevlig att ha å göra med, håller en informerad om vad som händer och kan svara på det mesta!)

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Håller med lowngcawt, ett 900D med en GPU på luft ser väldigt tomt och fult ut. Det optimala är att ha minst 2 st grafikkort med vattenblock.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kyl hela burken in med så många radiatorer som det går. Jag har två 480 UT60 + en 240 rads i mitt 900D.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Låter jäkligt bra, och ska kolla in sidan/sidorna om jag förstår lite mer där, undrar dock om när man ska kyla ner grafikkortet med, Hur vet man vad som passar till vilket kort och så vidare med slangar och så...

Permalänk
Medlem

Ett tips är att du bygger ihop datorn först utan vattenkylning och kollar så allt funkar samt spelar lite. Sen kan du se om du fortfarande vill ha vattenkylning.

Permalänk

Måste ha det för utseende, ögat dömer först

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheyCallMeCJ:

Måste ha det för utseende, ögat dömer först

Jo visst, men du måste ju ändå testa alla komponenter luftkylt först så du ser att de funkar. Du kan ju vänta med att köpa vattenkylningen tills du vet att allting funkar, och då kanske du har ändrat dig och så kan du spara 7k

Permalänk

tror jag köper den direkt för att spara tid och så och är fast vid att köpa den, men ska självklart testa systemet utanför datorn innan jag bygger ihop den så jag är säker på att allt funkar som det ska

Permalänk
Skrivet av TheyCallMeCJ:

tror jag köper den direkt för att spara tid och så och är fast vid att köpa den, men ska självklart testa systemet utanför datorn innan jag bygger ihop den så jag är säker på att allt funkar som det ska

Bra att testar grejorna först det är viktigt. Innan du bygger på vattenkylningen för har du otur så startar inte dator när du är färdig så får du riva allt igen.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D