Ubisoft demonstrerar spelmotorn Anvil från Assassin's Creed Unity

Permalänk
Avstängd

Ska dom skruva ner grafiken som dom gjorde i Watch Dogs också?

Bajs på Ubisoft!

Permalänk
Medlem

Wow!
Ytterligare en grafikmotor som optimeras på hög upplösning och låg framerate....
Dvs ögongodis i slideshow tempo.
<yaaawwnnn>

Permalänk
Medlem

Många gillar att hata på Ubisoft. Men de är en av mina favorit publishers. Watch Dogs var ett OK spel. Inte dåligt tycker jag. Rayman är riktigt kul, Far Cry 3 är ett av de bästa single player FPS på många år, AC Blag Flag var riktigt bra det med.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ser onekligen snyggt ut synd bara att Assasin creed spelen är en kombi av Spindelmannen (superhjälte egenskaper flyga ,hoppa osv) och högsta möjliga fördummning tryck knapp a så mejar du ner allt i din väg tryck knapp b så flyger du fram över hustaken äger (dummt nog ) 3 st spel i serien har inte orkat spela dom mer än 2 timmar på alla försök. Hade nog med bekymmer på fördummning av thief denna spelserie är ett skämt och enbart för konsoller

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk

Vissa scener ser väldigt bra ut medans vissa, t.ex. runt 02:50, ser hemskt ut.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

med AC har man inte tid att beskåda allt ögongodis.. Att ta ett år att proper rendera Notre Dam, vem kommer att brysig. Visserligen väldigt fint. Men i mina erfarenhet hinna man inte kolla och njuta på allt. Är det vettigt att köpa spelet? (för PC asså)

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Kommer garanterat att bli försenad på pc. Standard Ubisoft.

Vadå standard. Ja, de har haft några delays på senare tiden men de team som jobbar med Assassin's Creed har mig veterligen inte haft någon delay, levererar ett nytt spel varje år. Det är flera teams i olika länder som arbetar med AC-serien parallellt så att olika teams jobbar med olika spel, så rullar det på.

Förhoppningsvis så håller de sin goda standard och levererar det nya AC-spelet enligt förväntan. Om något så borde de nog ha försenat AC3, gjort om och gjort rätt. AC3:s DLC:s var dock rätt nice, snyggt jobbat av dem.

Skrivet av darrenj:

med AC har man inte tid att beskåda allt ögongodis.. Att ta ett år att proper rendera Notre Dam, vem kommer att brysig. Visserligen väldigt fint. Men i mina erfarenhet hinna man inte kolla och njuta på allt. Är det vettigt att köpa spelet? (för PC asså)

Jag skulle säga ja. Vad gäller ögongodiset så gör det skillnad. Lite som att köra spel med tre skärmar, du tittar ju inte på de andra skärmarna direkt, utan du ser dem i ögonvrån, men effekten blir att du i större utsträckning omsluts av spelet. Effekten av en välgjord miljö tycker jag förhöjer upplevelsen i ett spel. Särskilt i AC2 och AC:B kändes det verkligen som om jag var i Italien. Åkte senare dit till de platser jag hade varit på i spelet och tyckte att jag kände igen flera byggnader som jag hade sett och t.o.m. klättrat på i spelet.

Sen så kommer väl kanske inte spelet tillbaka till sin forna glans som i AC2 och AC:B, så om du inte har kört dem så skulle jag gå tillbaka dit. Men det här spelet har ingenting att göra med de gamla spelen, så vi får se om det nya kan skina lika starkt som de tidigare föregångarna. Jag hoppas iaf på att de återinför pusselmomenten och de stora dungeons som låser upp de coolaste rustningarna/svärden osv, en tradition de tyvärr avslutade efter AC:R.

Men AC ger oftast en skön upplevelse, även de nyare spelen till viss mån, så det är bara att koppla datorn till TV:n och koppla in en xbox-kontroll via usb till datorn så är du all set! AC är inte tänkt att köras med mus + tangentbord.

Skrivet av Lordsqueak:

Vad är meningen egentligen med att visa upp ögongodis, när dom sen ändå bara kommer släppa grafik som konsollerna orkar driva?

Allt fler, inklusive jag själv, har börjat köra AC på PC med xbox-kontroll. Jag har gjort det i de senaste tre spelen och då kan man ju förstås skruva upp grafiken betydligt jämfört med konsolversionen.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Vad är meningen egentligen med att visa upp ögongodis, när dom sen ändå bara kommer släppa grafik som konsollerna orkar driva?
Inte bara i Wash dongs, men The Crew ser lika risigt ut, förutom cutscenes (så verkar vara samma där som med wash dongs.)

UBI Soft är iallafall ett företag man kan lita på,, Man kan lita på att dom lyckas fucka upp alla spel dom släpper på något sätt.

Permalänk
Medlem

Skeptisk efter watchdogs fiaskot, är detta också över hajpat skit?

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Det är sant. Men dom spelen är multi-player fokuserade och då blir det inte riktigt lika monotont. Däremot singelplayer delen av dom spelen blir ju ratade av en anledning...

Jag kan tycka det blir mer "monotont" på multiplayer, man kör samma bana om och om igen, det ända som ändras från game till game är vem man dödar.
Sen har du ju multiplayer på några AC spel också men det är inte världens mest intressanta feature.

Men som du säger så blir ju såklart singelplayern sämre på multiplayer baserade spel. Det tyckte jag Titanfall gjorde ett bra val att skippa den. Blir mer fokus på det folk faktiskt spelar.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Inaktiv

Ubisoft e aldrig bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Många gillar att hata på Ubisoft. Men de är en av mina favorit publishers. Watch Dogs var ett OK spel. Inte dåligt tycker jag. Rayman är riktigt kul, Far Cry 3 är ett av de bästa single player FPS på många år, AC Blag Flag var riktigt bra det med.

Det är lätt att irritera sig på en utvecklare som ständigt ljuger och aldrig klarar av att leverera en produkt som fungerar fullt ut.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Ja det är ju snyggt men, jag kommer då aldrig lita på Ubisoft igen efter Watch Dogs. Dem verkar ju vara riktiga konsol älskare som är mutade från alla konsol tillverkare. Så att dem inte blir nedtryckta av någon Pc master race. Önskar som det vore på gamla goda tiden då alla gjorde riktiga bra pc spel

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem

Next-gen graphics i 792p och 30 fps!

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Ser bra ut.

Dock avsaknad av fysik... så det suger ju och ligger några år efter där.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Meh, hemska ljuseffekter, blurriga texturer, uppskalad upplösning och till synes ingen form utav AA. Kräkframkallande med andra ord. Det enda som imponerade var mängden karaktärer i folkmassorna.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Anvil är för övrigt en stad i The four elder scrolls: Oblivion

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Tro hur dom ska lyckas förstöra det här då..

Permalänk
Skrivet av hölmiz:

Anvil är för övrigt en stad i The four elder scrolls: Oblivion

Den mysigaste av dem, dessutom.

Permalänk
Avstängd

MEN VAFAN HAR DE INGA HUNDAR?

Permalänk
Medlem

Ubisoft lugna er och hypa inte spelet för mycket som ni gjorde med Watch Dogs så folk slipper klaga när det kommer att det bara är ett "OK" spel när ni får det att låta som det bästa spelet någonsin..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll hur snyggt det är när det är fördummat och tråkigt.

Press X to win.

Senaste AC var ju någon typ av våldsporr där man är odödlig.

Permalänk

Tyckte inte det såg speciellt bra ut, Om dom ska visa upp något så kan dom ju åtminstonde slänga på lite AA samt AF.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

När jag hade vimmlad färdigt med ögonen åt all prometheusdyrkan ("revolutionary", "unity" etc) vilket var lite underhållande så kändes det mest som att se färg torka ungefär.

Permalänk
Medlem

Jag trodde att spelet använde svenska motorn Snowdrop, eller var det bara i E3-trailern...? Vore skumt.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGI:

Jag trodde att spelet använde svenska motorn Snowdrop, eller var det bara i E3-trailern...? Vore skumt.

Säker på att du inte tänker på The Division?

Permalänk
Inaktiv

Ubisoft och Electronic Arts är dem företagen man aldrig skall lita på. Om du vill ha ett spel från dem, borde ni vänta en månad efter dets släpps för att se om dem ger konsumenterna det dem lovade.

Och låt er inte luras utav E3 demonstrationer, dem är alltid skriptade och pre-rendererade (The Division, RS: Siege, FC, Watchdogs, etc)

Permalänk
Skrivet av anon244686:

Ubisoft och Electronic Arts är dem företagen man aldrig skall lita på. Om du vill ha ett spel från dem, borde ni vänta en månad efter dets släpps för att se om dem ger konsumenterna det dem lovade.

Och låt er inte luras utav E3 demonstrationer, dem är alltid skriptade och pre-rendererade (The Division, RS: Siege, FC, Watchdogs, etc)

+100

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Henrik11:

Gillar serien, men jag kan säga redan nu att spelet kommer vara likt de tidigare spelen. Duellerna kommer vara som de alltid varit, AI:n kommer vara som standard, grafiken medioker, buggarna kommer att vara många, priset högt och vill man ha "full tillgång" till spelet så får man räkna med cirka 700:-.

Slutligen så kommer det med 110% säkerhet en försening. Spelet kommer att släppas ungefär 20-21 november.

Släppdatum uppskjutet.

http://www.pcgamer.com/2014/08/28/assassins-creed-unity-delay...