Permalänk

Problem med dubbla skärmar

Hallå!

Har en sak jag stör mej på nu när jag har börjat använda 2 skärmar.
Om jag spelar på ena skärmen och har upp spotify eller liknande på andra och vill byta låt så kastar det spelet till windows när jag klickar i andra skärmen.
Finns det något man kan göra åt det så att spelet hålls som det är trots man gör annat på andra skärmen?

Visa signatur

Chassi: BitFenix Merc Beta Moderkort: Asus M5A97 EVO R2.0 970 CPU: AMD FX-8320 @ 4.1 GHz CPU-Kylning: Noctua NH-14S GPU: Asus NVIDIA GeForce GTX760 2048 MB RAM: Kingston HyperX Genesis 8 GB 1600 MHz Nätdelare: Thermaltake Smart Se 730W HDD: 1 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Det är för att spelet körs i "fullscreen".
Vissa spel, t ex. WoW kan du köra i borderless windowed eller vad det kallas, då funkar det bra med minimal prestandaförlust.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Exakt, du måste köra alla spel i Windowed, gärna utan borders.

Permalänk
Inaktiv

spel som t.ex Counter Strike Source som du kan ha i windowed men inte 'Windowed Fullscreen' kan du i steam launch options skriva (vet ej om det funkar med alla spel!) -sw -noborders -w 1920 -h 1080 for en fullscreen window i 1920x1080 (fixa det till din res bara)

Permalänk
Skrivet av anon177532:

spel som t.ex Counter Strike Source som du kan ha i windowed men inte 'Windowed Fullscreen' kan du i steam launch options skriva (vet ej om det funkar med alla spel!) -sw -noborders -w 1920 -h 1080 for en fullscreen window i 1920x1080 (fixa det till din res bara)

Skrivet av friskybob:

Exakt, du måste köra alla spel i Windowed, gärna utan borders.

Skrivet av sCaz:

Det är för att spelet körs i "fullscreen".
Vissa spel, t ex. WoW kan du köra i borderless windowed eller vad det kallas, då funkar det bra med minimal prestandaförlust.

Aah okej tackar!

Visa signatur

Chassi: BitFenix Merc Beta Moderkort: Asus M5A97 EVO R2.0 970 CPU: AMD FX-8320 @ 4.1 GHz CPU-Kylning: Noctua NH-14S GPU: Asus NVIDIA GeForce GTX760 2048 MB RAM: Kingston HyperX Genesis 8 GB 1600 MHz Nätdelare: Thermaltake Smart Se 730W HDD: 1 TB Seagate Barracuda