Permalänk

Your pc ran into a problem

Tjena! Nu är det så att igår så gick jag in på mitt moderkorts inställningar eller vad man ska kalla drt jag tryckte iaf f2 vid uppstart, sen tryckte jag på load optimized defaults för att jag trodde att nånting skulle bli bättre eller nåt är inte så datorkunnig men efter det tryckte jag save and exit och nu kan inte datorn starta. Den laddar som vanligt vidd uppstart och sen kommer det upp en blåruta där det står your pc ran into a problem och sen stängs datan av. Det har kommit upp automatic repair och grejer men onget verkar fungera, så nu letar jag efter svar från någon mer kunnig som skulle kunna vara snäll och hjälpa mig med det här problemet.

Permalänk
Medlem

Du har ju ställt bios i default, lär veta mer om ditt system för att ens kunna bilda mig en uppfattning om problemet.

Har du sata disk? kolla att sata står i ahci? eller om du körde ide förut och när du körde default så hamnade den i ahci?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

Vet inte riktigt men tack iaf, fick det att fungera genom att ladda ner windows på nytt ifrån skivan