Byta/reparera backgrundsbelysningen på Samsung Syncmaster T220?

Permalänk

Byta/reparera backgrundsbelysningen på Samsung Syncmaster T220?

Hej!

Jag startade upp datorn någon timme sen och då upptäckte jag att min andra skärm (Samsung Syncmaster T220) inte lyste. Först så trodde jag att det kanske bara var att någon kabel inte satt i ordentligt och att jag inte fick någon bild, men sen såg jag när jag tittade nära att det fanns en bild, fast den gick knappt att se. Jag gissar därför att det är backgrundsbelysningen som har gått åt pipan. Så min fråga är om det vore möjligt att byta ut/ reparera backgrundsbelysningen, och om det går, var jag får tag på delar?

Tack för hjälp!

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Permalänk

Försökt, men inte hittat något som är tillräckligt tydligt (namn på delar, tydliga instruktioner så att jag skulle kunna göra det). Aja, blir väl förmodligen billigare att köpa en ny skärm iallafall...

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att det är någon kondensator som har gått sönder, brukar vara ett vanligt problem, speciellt på Samsung-skärmar.

Ifall du är lite kunnig med lödkolven så kan du testa öppna upp skärmen och kolla i alla fall.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Jag gissar på att det är någon kondensator som har gått sönder, brukar vara ett vanligt problem, speciellt på Samsung-skärmar.

Ifall du är lite kunnig med lödkolven så kan du testa öppna upp skärmen och kolla i alla fall.

Hur synligt skulle det vara om en kondensator gått sönder?

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielmw2:

Hur synligt skulle det vara om en kondensator gått sönder?

Antingen så är det väldigt synligt (toppen buktad/sprängd) eller så är det inte synligt alls.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Antingen så är det väldigt synligt (toppen buktad/sprängd) eller så är det inte synligt alls.

Får väl försöka, om inte annat kan det vara intressant att ta en titt även om jag inte lyckas.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |