Så fungerar nätaggregatet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Om detr är det du har i sign så är det inte så dåligt http://translate.google.es/translate?hl=es&sl=auto&tl=en&u=ht... om man ska tro recensenten.

Men tillbkas till topic.

Många väljer agg efter märke (se t.ex corsair). som bara går längre och längre mot budget agg, medans andra går åt precis åt andra hållet (som corsair gjorde för flera år sen). Nu försöker dom bara mjölka sitt märke och skiter i ryktet.

Bara se på flera köp trådar här. både TS och flera rekomenderar CX och ännu värre som RM (dyrt sedd till vilken kvalité man får). även be quiet är inte så bra, endast fläkten är bra på deras lägre serier och deras dyrare som har kvalité är lite väl dyra sett till konkurrenterna (många vill ju inte lägga så många kr på agg och varje hundring räknas). Alltså många är inte beredda på att lägga ut pengar både för kvalité och "tyst fläkt". Tyvärr är många som inte förstår att kvalité är prio ett (och många agg har faktiskt tyst fläkt förutom be quiet).

nuvarande agg är jag riktigt nöjd med men har tidigare använt det som har följt med då man köpt något för billigt chassi

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Skrivet av Bulan75:

nuvarande agg är jag riktigt nöjd med men har tidigare använt det som har följt med då man köpt något för billigt chassi

Jo, bättre än dom du fått med ett chassi i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tgadler:

Com betyder väll ändå common?

Vilket oftast kallas "jord" på svenska...

Permalänk
Medlem

Intressant läsning, bra artikel. Begrep så gott som ingenting alls av PFC-biten, men det är ju som sagt egentligen bara relevant för elleverantörerna (men i förlängningen förstås oss konsumenter pga att de kan ta mer betalt).

Störde mig lite på vissa saker dock, som t.ex. "Många datorer har en massa lampor och displayer, inne i datorn, på fläktblad och på fronten. Behövs de?". Traditionella lågeffektslysdioder, som alltid brukar användas, drar så lite ström att det här bara blir löjligt. Drog de 1W styck så vore det en annan sak, om man hade många (och inte hade något emot att bli blind när man råkade titta på dem).

Och på vilket sätt är det "beklagligt" att SFX m.fl. existerar? Trams.

Kängan till hifi-mytomaner uppskattades, för övrigt.

Visa signatur

5950X, 3090