Permalänk
Medlem

Gillar ni metal se hit?

Ny låtar med Värmländska Act Zero - Kom med kritik! Vi är ett nytt band med planer på att släppa album inom kort
Tänkte lägga upp våra två senaste låtar. De skiljer sig väldigt mycket åt så det kan vara värt att ta sig tiden till bägge innan man börjar döma bandet hehe
*Edit, slänger också upp -In The Silence- som är snäppet äldre låten. Hoppas ni gillar det!

Crawling

https://www.youtube.com/watch?v=_tT2aZ1065o&feature=autoshare

A Second Part

https://www.youtube.com/watch?v=-RJiyuek3rU

In The Silence

https://www.youtube.com/watch?v=x1lKDWPUvoM

Gillar ni det får ni ju såklart gärna följa oss på Facebook genom vår progression tilll ett album!

/Robin

Permalänk
Medlem

Inte min typ av metal då det här var mer åt extreme hållet men det lät bra, typ tycker man om Meshugga osv så lär man ju lätt lyssna på detta med.

Kul att ni ska släppa en skiva, mer metal åt världen!

Permalänk
Hedersmedlem

Inte riktigt min stil heller, men jag tycker ändå det låter riktigt bra! Tight spelande på alla instrument, bra ljud i inspelning/mixning, allmänt sköna riff och så vidare.

Som referens lyssnar jag mest på prog metal (t ex Dream Theater, Haken, Ayreon, Seventh Wonder), men även saker som gränsar med death-influenser (typ Opeth, Edge of Sanity/andra Swanö-projekt, In Mourning, Ne Obliviscaris).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Inte min typ av metal då det här var mer åt extreme hållet men det lät bra, typ tycker man om Meshugga osv så lär man ju lätt lyssna på detta med.

Kul att ni ska släppa en skiva, mer metal åt världen!

Hej!

Hehe ja det kanske är lite åt extremare hållet men tyckte ändå det vore kul att höra vad folk tycker. Vi har fler låtar som inte alls är så hårda som just "Crawling" .
Tack så mycket för att du delar med dig, mer metal till alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Inte riktigt min stil heller, men jag tycker ändå det låter riktigt bra! Tight spelande på alla instrument, bra ljud i inspelning/mixning, allmänt sköna riff och så vidare.

Som referens lyssnar jag mest på prog metal (t ex Dream Theater, Haken, Ayreon, Seventh Wonder), men även saker som gränsar med death-influenser (typ Opeth, Edge of Sanity/andra Swanö-projekt, In Mourning, Ne Obliviscaris).

Tack så mycket. Du har ju många fina influenser som jag också lyssnar mycket på så det är klart man blir glad att du uppskattar det på ett sätt även fast det inte klockar perfekt med dina vanliga preferenser

Permalänk
Medlem

Låter grymt! Ni lyckas få rätt tempo så låten blir båda brutal och ösig. Men det som verkligen fångade min uppmärksamhet var när jag lyssnade vidare på era andra låtar och hittade A Second Part. Särskilt öppningsriffet där är rent guld och hade gärna fått pågå längre. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Min stil av musik och gillades extremt mycket och la en kommentar på yåtåben att låten ska gibbas till som fän

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Låter grymt! Ni lyckas få rätt tempo så låten blir båda brutal och ösig. Men det som verkligen fångade min uppmärksamhet var när jag lyssnade vidare på era andra låtar och hittade A Second Part. Särskilt öppningsriffet där är rent guld och hade gärna fått pågå längre. Bra jobbat!

Hey! Vad kul, vi spelade in den samtidigt som "Crawling" fast den var väldigt annorlunda men det var kul men innerst inne var vi kanske på ett eller annat sätt lite oroliga att den skulle dela lyssnarna för mycket. Den är trotts allt väldigt annorlunda från Crawling och just därför är det väldigt kul att den fångade lite även fast du gillade andra också Ja det där var också en grej vi tänkte över och funderade på länge vi skulle köra introriffet... När det var dubbelt så långt så kändes det som det pågick för länge men nu kanske det blev för kort istället? Haha det är svårt det där men låten har partier som är likvärdigt långa som är annorlunda hela tiden och det stack ut när introriffet fick proportionerligt mycket större utrymme. Hehe det blev ett långt svar på en detalj men ja, kul att du gillar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Min stil av musik och gillades extremt mycket och la en kommentar på yåtåben att låten ska gibbas till som fän

Grymt Ju! Tack ska du ha, följ på FB och bjud in metalheads till gruppen

Permalänk
Medlem

Det här var riktigt bra, toppade min förväntningar med råge!

Jag måste få säga att att efter jag lyssnar på ett par låtar så är det här bland det bästa jag hört från ett band som för mig är okänt.
Ni dundrar in i min metal-samling och jag hoppas man får köpa någon fysisk kopia snart för att visa sitt stöd!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Proffsmoddare

SHUT UP AND TAKE MY MONEY!!! Riktigt jävla bra!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14747545']SHUT UP AND TAKE MY MONEY!!! Riktigt jävla bra!!!

Dig har man inte sett på ett, några nya projekt på g =)?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Det här var riktigt bra, toppade min förväntningar med råge!

Jag måste få säga att att efter jag lyssnar på ett par låtar så är det här bland det bästa jag hört från ett band som för mig är okänt.
Ni dundrar in i min metal-samling och jag hoppas man får köpa någon fysisk kopia snart för att visa sitt stöd!

Fyfan vad roligt att höra, vi blir sjukt glada av att höra sånt här och ska göra vårt bästa för att få till ett av dunderfett album.
Vi hoppas också det kommer gå att fixa fysiska kopior men det är väldigt svårt att säga hur musikbranschen ser ut när vi släpper om klientelet helt gått över till digitalt att det kanske blir en förlust för så små band som oss... Men vi behöver hjälp att nå kom medoch bjud in varenda polare du har till vår facebookgrupp!! Vi är inget band som spammar

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14747545']SHUT UP AND TAKE MY MONEY!!! Riktigt jävla bra!!!

AWesome!!! MEN du får bara ladda hem gratis på bandcamp just nu haha

Permalänk
Medlem

Blev positivt överraskad. Sångaren påminner mig lite om Björn Strid (Soilwork, Disarmonia Mundi m.m.) och speciellt Crawling gav mig också lite Meshuggah vibbar i musiken. In The Silence tog jag hem från bandcamp, gillar den faktist, mitt första intryck där var att det påminner lite om Mercenary. Riktigt bra med andra ord (alla jag nämnt hör till mina favoritartister sedan länge). Släpper ni album har ni nog en potentiell köpare här.

Permalänk
Medlem

Introt säger direkt att det inte är något för mig, lite för mycket Meshuggha och "titta vad avancerat vi kan spela".

Men sedan när "versen" kommer så är det ett rätt skönt gung, kanske textmelodin som gör att det känns så. FÖr det är väl samma riff i bakgrunden?

Tycker att sången är lite väl lågt mixad, och sen är jagi nte ett fan av denna sorts gitarrljud, får mig att tänka på Fear Factory, pain och Hypocrisy, blir ingen tyngd.

Men en helt ok låt, förutom det ovan

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Blev positivt överraskad. Sångaren påminner mig lite om Björn Strid (Soilwork, Disarmonia Mundi m.m.) och speciellt Crawling gav mig också lite Meshuggah vibbar i musiken. In The Silence tog jag hem från bandcamp, gillar den faktist, mitt första intryck där var att det påminner lite om Mercenary. Riktigt bra med andra ord (alla jag nämnt hör till mina favoritartister sedan länge). Släpper ni album har ni nog en potentiell köpare här.

Härligt att höra! Det är en av många inspirationer till att jag överhuvudtaget sjunger så det värmer lite Ja den är lite an en annan låt men vi tycker det är kul att blanda och och inte bara göra "in the silence"-låtar bara för att det är mest av en hit. Då ska vi göra vårt bästa för att albumet ska bli awesome så folk vill lyssna på det! /_/

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Introt säger direkt att det inte är något för mig, lite för mycket Meshuggha och "titta vad avancerat vi kan spela".

Men sedan när "versen" kommer så är det ett rätt skönt gung, kanske textmelodin som gör att det känns så. FÖr det är väl samma riff i bakgrunden?

Tycker att sången är lite väl lågt mixad, och sen är jagi nte ett fan av denna sorts gitarrljud, får mig att tänka på Fear Factory, pain och Hypocrisy, blir ingen tyngd.

Men en helt ok låt, förutom det ovan

Det är faktiskt inte så anvancerat så det verkar... Förstår det ger lite meshuggah-vibbar, det är väldigt svårt att göra rytmiska riff på det sättet utan att ger någon som helst association till dem. Hade vi velat spela så anvacerad musik så hade vi inte lagt upp sången så simpel och rytmisk, vi vill ju det ska svänga men meningarna kommer alltid gå isär där en del En hel del kommer hända på albumet, vi gör ju allt det här själva nu för att spara pengar och få ut det så snabbt som möjligt men någon gång måste man bara nöja sig med mixen. Du är nog första som säger sången är lågt mixad nu när jag tänker efter...Svårt att få med sig alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quillrat:

Ny låt med Värmländska Act Zero - Kom med kritik! Vi är ett nytt band med planer på att släppa album inom kort

Crawling:

https://www.youtube.com/watch?v=_tT2aZ1065o&feature=autoshare

Finns också fler låtar på Youtubekanalen

Gillar ni det får ni ju såklart gärna följa oss på Facebook genom vår progression tilll ett album!

/Robin

Mycket bra, gillar skarpt! Dock tycker jag det soundet låter lite "platt"? Saknar en aning dynamik.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Riktigt bra! Påminner om Meshuggah som sagt, men lite bättre.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Mycket bra, gillar skarpt! Dock tycker jag det soundet låter lite "platt"? Saknar en aning dynamik.

Tack ska du ha! Ja det är lite "platt" liksom. Det är lite av en avvägning man får göra när man mixar om det ska låta väldigt stort och dynamiskt eller fett och nära men inte så dynamiskt. Som tidigare nämnt så är det en pre-production, alltså vi har mixat det här själva för att få ut låtarna. Vi ska inte mixa albumet själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Riktigt bra! Påminner om Meshuggah som sagt, men lite bättre.

Otroligt kul att du tycker det Då hoppas vi Meshuggah inte läser tråden så dem kanske låter oss vara support för dem live någon gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quillrat:

Tack ska du ha! Ja det är lite "platt" liksom. Det är lite av en avvägning man får göra när man mixar om det ska låta väldigt stort och dynamiskt eller fett och nära men inte så dynamiskt. Som tidigare nämnt så är det en pre-production, alltså vi har mixat det här själva för att få ut låtarna. Vi ska inte mixa albumet själva.

När finns ni på Spotify?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Vi jobbar på saken, några låtar till som ska spelas in och så sen kommer det en EP någon gång i höst/vinter ut på Spotify. Du får följa oss så hänger du med

Permalänk

Jag ska medge att jag absolut är en novis inom tyngre metal. Jag är väl lite av en metal-tween. Det blir Slipknot, Korn, Disturbed och mycket mainstream ganska lätt metal.

Men åtminstone crawling fick mig direkt att tänka på Pantera eller kanske Lamb of God. Hade lite samma stuk enligt mig. A second part hade även den lite influenser av det samma vid screams, men fick även lite Disturbed-känsla över en någorlunda datoriserad röst vid ett ställe och verserna är väldigt trevliga. In The Silence hade ett intro som påminde mig väldigt mycket om Avenged Sevenfolds stil på gitarr o.s.v.

Jag vet inte om du, TS, är sångare eller vilken position du har i bandet, men sångaren påminner mig väldigt mycket om Phil Anselmos screams/growls. Den mer "rena" sången påminner mig om band jag inte gärna lyssnar på, kanske Breaking Benjamin? Är inte riktigt säker, måste jag erkänna.

Gitarristen sa jag redan att påminner mig om gitarrstuket i t.ex. Avenged Sevenfold.

Taktiska och trevliga trummor, vet inte helt vad jag ska säga att det påmminer mig om. Bra jobbat på dem, vem som än gör det.

Basen är precis där den ska vara.

Bra jobb, overall!

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube