Nvidia Geforce GTX överklockningstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Har du installera om Battlefield? Installerat om drivrutinerna osv? Funkar det fortfarande inte så reklamera ditt kort och hoppas på ett bättre.

Dubbelkolla din cpu och minne med OCCT/Intelburn när du ändå håller på.

jag har gjort clean installation av drivrutiner och testat ett flertal efter ominstallationen av windows och två installationer av bf3 samt ominstallation av dx11, tror kortet är defekt och har fått hem min fraktsedel nu så det blir en reklamation. Min processor har klarat 25 omgångar av intelburntest maximum utan några konstigheter

EDIT: Är det värt att byta ut mitt kort mot ett evga gtx780ti sc asx?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

jag har gjort clean installation av drivrutiner och testat ett flertal efter ominstallationen av windows och två installationer av bf3 samt ominstallation av dx11, tror kortet är defekt och har fått hem min fraktsedel nu så det blir en reklamation. Min processor har klarat 25 omgångar av intelburntest maximum utan några konstigheter

EDIT: Är det värt att byta ut mitt kort mot ett evga gtx780ti sc asx?

Ja Evga har mycket bättre garantier. Snyggare kort också för den delen.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Ja Evga har mycket bättre garantier. Snyggare kort också för den delen.

Var inne och bytte kortet mot ett evga idag, får hoppas att detta fungerar bättre

Edit: efter 5h spelande så klarar evga kortet bf3 stabilt på +100 core och 106% powertarget vilket resulterar i 1250MHz maxboost vid stock 1.15V. Det nya kortet ligger på 78,9% asics och gigabytekortet hade 75,3% och var instabilt på 1.175V. Det enda negativa hittills är att det går lite varmare och låter lite mer än gigbytekortet

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Var inne och bytte kortet mot ett evga idag, får hoppas att detta fungerar bättre

Edit: efter 5h spelande så klarar evga kortet bf3 stabilt på +100 core och 106% powertarget vilket resulterar i 1250MHz maxboost vid stock 1.15V. Det nya kortet ligger på 78,9% asics och gigabytekortet hade 75,3% och var instabilt på 1.175V. Det enda negativa hittills är att det går lite varmare och låter lite mer än gigbytekortet

Det är bara att gratulera herrn till en ypperligt bra grafikkort!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Någon som kan dela med sig med nummer/screen på MSI afterburner till 780ti gigabyte OC version?

Har lite svårt att klocka utan artifekter, antar jag inte riktigt gjort rätt. Höjer jag core volt eller?

MVH

Permalänk
Medlem

Har ett 770 evga och ett asus 770 direct2, dock kan jag ej ha SLI i mitt nya mobo då den nedre sloten tar i sladdarna -.- dock ska jag börja OCa mitt evga kort imorrn o se vad jag kommer fram med hade en lätt på 1055mhz.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk

Hej, jag har inte läst hela tråden men jag flashade mitt gtx 780 CUII med hjälp av instruktionerna på overclock.net, det verkade funka för mitt coreclock ändrades till 954. Men jag kan fortfarande inte ändra volten mer än vanligt i MSI afterburner eller EVGA precision X. Hur kan jag ändra volten? Eller är det något annat jag missförstått?

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmicana:

Hej, jag har inte läst hela tråden men jag flashade mitt gtx 780 CUII med hjälp av instruktionerna på overclock.net, det verkade funka för mitt coreclock ändrades till 954. Men jag kan fortfarande inte ändra volten mer än vanligt i MSI afterburner eller EVGA precision X. Hur kan jag ändra volten? Eller är det något annat jag missförstått?

Tacksam för hjälp

1.212v kommer alltid vara max även om man använder custom bios. Men en custom bios tillåter en att använda extra mjukvara som Zawarodo/Rbbys voltage mod för att pressa om volten ytterligare. Länk finns på sida 1.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Tack, jag laddade ner Rbby258 men om jag förstått det rätt har jag fel VDDC. Betyder det att jag inte kan använda Rbby för att höja volten eller har jag missuppfattat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmicana:

Tack, jag laddade ner Rbby258 men om jag förstått det rätt har jag fel VDDC. Betyder det att jag inte kan använda Rbby för att höja volten eller har jag missuppfattat något?

Kan vara så, skriv en direkt fråga till Occamrazor eller Skyn3t på OCN. Har för mig att Skyn3t jobbade på en lösning för DCII korten.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Har tittat på ett GTX 780 och är just nu inställd på ett MSI Twin frozr IV på grund av prisad kylning. Däremot är powertarget max 103% på detta kortet tyckte jag någon skrev här i tråden. Det råkar inte finnas någon lista någonstans med powertargets (eller annan noterbar info när man vill klocka) för de olika GTX 780-korten? Kommer inte fixa custom BIOS nämligen så vill ha ett kort med högre powerlimit.

Permalänk
Skrivet av Cedrik:

Har tittat på ett GTX 780 och är just nu inställd på ett MSI Twin frozr IV på grund av prisad kylning. Däremot är powertarget max 103% på detta kortet tyckte jag någon skrev här i tråden. Det råkar inte finnas någon lista någonstans med powertargets (eller annan noterbar info när man vill klocka) för de olika GTX 780-korten? Kommer inte fixa custom BIOS nämligen så vill ha ett kort med högre powerlimit.

Mitt gigabyte 780 Ghz ed. hade 116% från fabrik, tror inte det finns nåt med högre! Kylaren rekommenderas starkt även jag jag kör vattenblock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cedrik:

Har tittat på ett GTX 780 och är just nu inställd på ett MSI Twin frozr IV på grund av prisad kylning. Däremot är powertarget max 103% på detta kortet tyckte jag någon skrev här i tråden. Det råkar inte finnas någon lista någonstans med powertargets (eller annan noterbar info när man vill klocka) för de olika GTX 780-korten? Kommer inte fixa custom BIOS nämligen så vill ha ett kort med högre powerlimit.

Det finns en anledning till att MSI's Gaming modell har lågt TDP stock. Kortet riktas inte mot överklockare utan för vanliga gamers.
Gpu har bra kylning men inte strömförsörjningen och det är den som får lida när volt och TDP ökas.

Kolla första inlägget i tråden, leta upp delen där jag skriver om kylning.

Om du vill ha ett kort med hög överklocknings potential out of the box ska du kolla på MSI's andra kort LIGHTNING eller Evgas CLASSIFIED.
Dom 2 korten är i minst behov av custom bios.

Båda har dessutom Dual bios chip. Så med en enkel knapptryckning och omstart av datorn så har du helt plötsligt LN2 bios istället för stock.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Mitt gigabyte 780 Ghz ed. hade 116% från fabrik, tror inte det finns nåt med högre! Kylaren rekommenderas starkt även jag jag kör vattenblock.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, det låter rätt intressant! Ska kolla närmare på det kortet, tack för svar.

Skrivet av Tobbbe__:

Det finns en anledning till att MSI's Gaming modell har lågt TDP stock. Kortet riktas inte mot överklockare utan för vanliga gamers.
Gpu har bra kylning men inte strömförsörjningen och det är den som får lida när volt och TDP ökas.

Kolla första inlägget i tråden, leta upp delen där jag skriver om kylning.

Om du vill ha ett kort med hög överklocknings potential out of the box ska du kolla på MSI's andra kort LIGHTNING eller Evgas CLASSIFIED.
Dom 2 korten är i minst behov av custom bios.

Båda har dessutom Dual bios chip. Så med en enkel knapptryckning och omstart av datorn så har du helt plötsligt LN2 bios istället för stock.

Lightning låter väldigt bra, det första jag tänker på är dock hur ljudnivån är på de kortet. Kan det vara läge med vattenkylning på ett Ligtning även om det är out of the box tro? Tack för svar och en episk guide!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cedrik:

Okej, det låter rätt intressant! Ska kolla närmare på det kortet, tack för svar.

Lightning låter väldigt bra, det första jag tänker på är dock hur ljudnivån är på de kortet. Kan det vara läge med vattenkylning på ett Ligtning även om det är out of the box tro? Tack för svar och en episk guide!

Ljudnivån är väldigt bra. Har själv ägt 2st Lightning's av första revisionen, finns inget kort som kommer i närheten av dennes bygg kvalitet.
Kylaren är 2.5 Slot Så vid SLI krävs minst 2 Slots mellan PCI-E express portarna. Dvs 3way SLI kompatibelt moderkort.

Med vattenkylning på ett Lightning har du möjligheten med Zawarudo, och Rbbysvoltage mod + custom bios flash chansen att överklocka kortet förbi 1400Mhz med rätt enkla medel. Det är ett brutalt bra kort.

Saknar mina 2 enormt mycket faktiskt

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Okej, låter ju riktigt bra! ^^ Tror jag får ta mig ett sådant! Blir om ett par månader dock, tack för infon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cedrik:

Okej, låter ju riktigt bra! ^^ Tror jag får ta mig ett sådant! Blir om ett par månader dock, tack för infon!

Om en par månader säger du. Kanske värt att hålla sig fram till Maxwell`?

Ryktas ju att vi kommer få se GTX 880 med Maxwell i höst. Det kommer få alla kort i 700 serien att rasa i pris så ett 780/Ti kanske eller ett nytt Maxwell?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Om en par månader säger du. Kanske värt att hålla sig fram till Maxwell`?

Ryktas ju att vi kommer få se GTX 880 med Maxwell i höst. Det kommer få alla kort i 700 serien att rasa i pris så ett 780/Ti kanske eller ett nytt Maxwell?

Kan ju alltid hoppas på Ti rasar i pris

Men nu till mitt problem, kan inte sänka "voltagen" mV i Msi Afterburner. Funkar i Evga X. Men då fungerar inte overlay i 64bit applikationer..

Behöver inte köra på 1.2mV för 1210 på core

Edit: Fick till det, tror jag är stabil på 1210Mhz på 1.162mV, orkar inte prova mer ikväll Flashade åt helvets fel ibörjan haha. Så var tvungen o dra till en polare o låna hans burk o flasha kortet rätt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Kan ju alltid hoppas på Ti rasar i pris

Men nu till mitt problem, kan inte sänka "voltagen" mV i Msi Afterburner. Funkar i Evga X. Men då fungerar inte overlay i 64bit applikationer..

Behöver inte köra på 1.2mV för 1210 på core

Edit: Fick till det, tror jag är stabil på 1210Mhz på 1.162mV, orkar inte prova mer ikväll Flashade åt helvets fel ibörjan haha. Så var tvungen o dra till en polare o låna hans burk o flasha kortet rätt

Okey vad bra, hehe så kan det gå ibland! Bra att du hade polarn!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Om en par månader säger du. Kanske värt att hålla sig fram till Maxwell`?

Ryktas ju att vi kommer få se GTX 880 med Maxwell i höst. Det kommer få alla kort i 700 serien att rasa i pris så ett 780/Ti kanske eller ett nytt Maxwell?

Hmm, ja det kanske är värt väntan. Är inte bestämt exakt när jag tänker köpa. Kan bli imorgon eller om 3 månader ^^ men vi får se, tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Har äntligen fått ihop mitt vattenbygge. Inte orkat kolla vad kortet klarar av ännu, men gjorde en "quick and dirty oc" bara för att testa lite snabbt.

Drog bara upp till 1.23750V så det finns närmare 0.12V åtminstone att leka med och har inte ändrat mer för minne osv eller vet om det går att klocka ännu högre på denna spänning.

http://www.3dmark.com/3dm/3555996

1412Mhz

Fick konstiga hack tre ggr på två ställen, oklart varför men därav att lägsta var så lågt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hej!

Efter installerat 340.52 drivers till mitt GTX 770 MSI OC gaming startades min dator om, utan något error message. Kan GPU överklock som är instabil orsaka att datorn auto rebootar? Grafikkortet låg runt 70 grader.

Trodde först det var min CPU klock men jag har alltid fått error message då.

Läste att i windows 8 kan ostabil GPU klock göra att datorn startas om. Hoppas detta är felet.

Har fått vanliga direct-x/kernel error och kunnat stänga av spelet/benchmarken efter, också.

Har spelat 350 timmar BF4 och första gången datorn startar om sig själv. Har enbart spelat kanske 10 timmar med windows 8.1 dock! Samt max 2-3 timmar med 340.52 drivers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixo90:

Hej!

Efter installerat 340.52 drivers till mitt GTX 770 MSI OC gaming startades min dator om, utan något error message. Kan GPU överklock som är instabil orsaka att datorn auto rebootar? Grafikkortet låg runt 70 grader.

Trodde först det var min CPU klock men jag har alltid fått error message då.

Läste att i windows 8 kan ostabil GPU klock göra att datorn startas om. Hoppas detta är felet.

Har fått vanliga direct-x/kernel error och kunnat stänga av spelet/benchmarken efter, också.

Har spelat 350 timmar BF4 och första gången datorn startar om sig själv. Har enbart spelat kanske 10 timmar med windows 8.1 dock! Samt max 2-3 timmar med 340.52 drivers.

Du bör köra igenom dina överklockningar igen då du bytt operativsystem. Ja Windows 8.0-8.1 beter sig annorlunda vid krascher, frysningar osv. Omstart krävs oftare har jag märkt också.

Speciellt i Heaven 4.0 då jag förut med Windows 7 endast starta om programmet. Nu måste jag starta om datorn.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Har äntligen fått ihop mitt vattenbygge. Inte orkat kolla vad kortet klarar av ännu, men gjorde en "quick and dirty oc" bara för att testa lite snabbt.

Drog bara upp till 1.23750V så det finns närmare 0.12V åtminstone att leka med och har inte ändrat mer för minne osv eller vet om det går att klocka ännu högre på denna spänning.

http://www.3dmark.com/3dm/3555996

1412Mhz

http://i.imgur.com/dEhXwCd.png

Fick konstiga hack tre ggr på två ställen, oklart varför men därav att lägsta var så lågt.

Va fint! Mer av detta tack!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Du bör köra igenom dina överklockningar igen då du bytt operativsystem. Ja Windows 8.0-8.1 beter sig annorlunda vid krascher, frysningar osv. Omstart krävs oftare har jag märkt också.

Speciellt i Heaven 4.0 då jag förut med Windows 7 endast starta om programmet. Nu måste jag starta om datorn.

Ah ok, läste lite igår om det och verkar stämma! Tack.

Kan ha varit en BSOD från min processor också, men fick ingen error code som sagt och stod endast:
"Datorn har startats om utan att ha stängts av ordentligt först. Detta fel kan inträffa om systemet slutar svara, om det kraschar eller om strömförsörjningen oväntat bryts."

I loggboken.

Kan helt enkelt varit min ström som typ glappat till med kanske. Mina lampor i köket har blinkat till några gånger sedan jag flyttade hit. Dock slutade inte min klockradio att fungera (kanske inte lika känslig för kort strömavbrott) och den är inkopplad i samma strömfördelare som datorn. Såg att det var personer som jobbar för lägenhetsfirman (minns ej rätt ord) i lägenheten under igår, som står tom, kanske gjorde någon besiktning och kollade strömmen, så det blinkade till här.

Fast någon gång har jag för mig, att jag hade min överklock igång, fast hade satt volten på "Auto" ...då tror jag datorn startades om automatiskt också, när jag spelade upp en HD-film!

Jag körde lite tester för att kolla om RAM-minnena fungerade som de skulle, var inga problem där.

---------

Låter som jag har värsta problemet med detta nu. Så är inte fallet; har endast hänt 1 gång på typ 360 timmars BF4. Spelade även 4-5 timmar igårkväll och datorn startades inte om någon gång.

Permalänk
Medlem

Släng in en länk till Kepler BIOS Tweaker också. Rätt användbart för oss som vill "skruva" lite extra på volt & frekvenser.

http://www.overclock.net/t/1452223/kepler-bios-tweaker-v1-26-...

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk

Hej!
Har tröttnat på 1.212v med skyn3t bios så jag har försökt att låsa upp mer för att kunna klocka högre... Problemet är att jag har NCP4208, inte NCP4206 som de flesta andra kort och därför funkar inga voltmods. Nån som har tips på lösning? Känns lite segt att sitta på vattenkylt grafikkort och inte kunna leka fritt med volten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Hej!
Har tröttnat på 1.212v med skyn3t bios så jag har försökt att låsa upp mer för att kunna klocka högre... Problemet är att jag har NCP4208, inte NCP4206 som de flesta andra kort och därför funkar inga voltmods. Nån som har tips på lösning? Känns lite segt att sitta på vattenkylt grafikkort och inte kunna leka fritt med volten!

Sist jag var inne och kikade så hade han flera olika bios beroende på vilken revision man skulle ha de till om jag inte minns helt fel
Slå en kik!
http://www.overclock.net/t/1393791/official-nvidia-gtx-780-ow...

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att köra Skynet's bios på Msi 780 gaming.
Som jag hittills förstått är det i princip ofarligt. Men är det någon som kan förklara lite enkelt hur det hela går till ? (Har aldrig överklockat) Samt går det att köra bra på luft, eller blir det för varmt?

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!