Permalänk
Medlem

Deltafläktar?

Se godkväll, har googlat och eländat mig ett tag nu så nu för jag frågan vidare: var får man tag på fläktar från Delta i vårt kära Rike?

Vet att det fanns i min gamla Delldator från 2006 men den är trasig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Se godkväll, har googlat och eländat mig ett tag nu så nu för jag frågan vidare: var får man tag på fläktar från Delta i vårt kära Rike?

Vet att det fanns i min gamla Delldator från 2006 men den är trasig

Ebay is your friend http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR...
Tror tyvärr att det är svårt att få tag på i Sverige.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Ebay is your friend http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR...
Tror tyvärr att det är svårt att få tag på i Sverige.

Jo det förstås, har kikat amazon också men det är ju lite längre leveranstid. Aldrig får man vara lycklig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill du bli döv eller hur tänker du?

Jag har 2 st 7K RPM deltafläktar som sitter i min "GhettoAC", låter ungefär lika mycket som en vanlig AC och kallt blir det

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Vill du bli döv eller hur tänker du?

Jag har 2 st 7K RPM deltafläktar som sitter i min "GhettoAC", låter ungefär lika mycket som en vanlig AC och kallt blir det

Tanken är att bygga en luftkonditionerare faktiskt, därav att ett svenskt företag hade varit att föredra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Tanken är att bygga en luftkonditionerare faktiskt, därav att ett svenskt företag hade varit att föredra

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar vara 5500rpm som max på Delta från Ebay. Hade gärna sett 10-15000rpm fläktar, då jag har lite byggplaner där dom skulle passa perfekt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Hade velat ha ett par sådana 15000RPM Delta fläktar och sätta vid mitt öppna luftfilter vid bilen (låter ju så coolt!! one one 111)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Överväger att beställa från amazon, hamnar på runt 150 riksdaler för en 2A fläkt, alltså gode trycka ~200 CFM. Underligt att ingen säljer dessa fläktar i Sverige