Köpte Amd istället för intel - ångest

Permalänk
Medlem

Köpte Amd istället för intel - ångest

Hej.

Var stressad, kom dit för att köpa en 4670k och en 1150 bräda.
Men vart en 7850k och en FM2 bräda.

Tanken var att jag skulle lulla runt på den intergrerade grafiken ett tag och då slår ju 7850k intels med hästlängder.

Ångrar mig nått så kopiöst, då jag fått tag på en riktigt bra GPU nu, känns som om jag skulle satsat på Intel i alla fall.

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem

Nja 7850k är ganska pigg, men ändå är om jag inte tar fel "bara" ca halva prestandan mot en 4670K
I gengäld en del billigare också.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

i en del spel kanske du kan märka som arma gw2 och liknande som kommer vara spelbara men inte ha skitbra fps annars bör det vara ganska lungt ...cpu´n är oftast inte så stort problem och finns även utrymme för oc även fast du bör klara dig bra på stock kan det små flaska lite ibland men är det inte så man märker det i verkligheten

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Hej.

Var stressad, kom dit för att köpa en 4670k och en 1150 bräda.
Men vart en 7850k och en FM2 bräda.

Tanken var att jag skulle lulla runt på den intergrerade grafiken ett tag och då slår ju 7850k intels med hästlängder.
Men har nu fått tag på ett riktigt billigt grafikkort och nu ångrar jag såklart att jag köpte en 7850k.

Kommer jag märka en så stor skillnad i spelupplevelse mellan dessa två? Bör jag ångra mig?
Jag kommer att montera i en R9 280X 3GB.

Byt.

Om du ångrar dig redan nu, kommer det inte bli nå' bättre senare.

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Avstängd

Kollade upp din prolle.12 kärnor totalt 4 cpu och 8 gpu.Perfekt om man ska bygga i ett litet chassi och slippa grafikkort.Men i ditt fall så kommer du ju ej använda inbyggda grafiken.Så en 4670k.Hade ju klart varit bättre.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mange43:

Kollade upp din prolle.12 kärnor totalt 4 cpu och 8 gpu.Perfekt om man ska bygga i ett litet chassi och slippa grafikkort.Men i ditt fall så kommer du ju ej använda inbyggda grafiken.Så en 4670k.Hade ju klart varit bättre.

Hur tusan fick du ihop detta. För det första går det inte att lägga ihop dessa värdena. GPU-delen kommer inte att användas om man kör ett separat grafikkort. Sedan så har 7850K 512 shader cores, dvs kärnor i GPU'n.

Jag tycker du ska byta processorn. 7850K är inte ens i samma liga som 4670K. Ska man köra utan grafikkort så presterar den bra, men med ett riktigt grafikkort så blir den bara dyr jämfört med vad du får.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Kollade upp din prolle.12 kärnor totalt 4 cpu och 8 gpu.Perfekt om man ska bygga i ett litet chassi och slippa grafikkort.Men i ditt fall så kommer du ju ej använda inbyggda grafiken.Så en 4670k.Hade ju klart varit bättre.

Haha lägg gärna upp din kalkyl och visa dessa 12 kärnor! 8GPU kärnor??

Permalänk
Skrivet av Skippy:

Haha lägg gärna upp din kalkyl och visa dessa 12 kärnor! 8GPU kärnor??

Marknadsföringsgimmick:-) De är nästan värre än Elgiganten:)

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168191133...

Från Newegg:
"AMD A10-7850K Kaveri 12 Compute Cores (4 CPU + 8 GPU) "

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Som andra har sagt, byt till 4670K. Om du har ångerkänslor redan när du nyss fått hem grejjorna, kommer du ju knappast bli nöjdare med tiden.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd

Den här tråden höll ovanligt låg nivå i svaren.

AMD benämner det GPU cores, det är en enhet som de har skapat för att lättare differentiera prestandan i olika produkter. Samma enhet används på deras senaste GPUer, det är ett relativitetsmått.

GPU kärnorna i 7850K kan användas tillsammans med kärnorna från kort med GCN 1.1 och nyare, dvs R9 290X 290 och R7 260X korten. I somliga program och appar adderas beräkningskraften ihop och används samtidigt för olika ändamål, ex i flera Adobe, rendering, mm.

Ex ett system med 7850K och ett R9 290X har totalt 3328 strömenheter som kan utnyttjas där det stödjs, det är en ökning med 18% jämfört med enbart GPUn, väldigt potent.

Så påståendet att GPU delen inte kommer fungera tillsammans med ett separat grafikkort är falskt, med ett R9 290 290X och 260X kommer det där det finns stöd.

Överlag dock är en 4670K med separat grafikkort bättre, för de spel, program och generella applikationer som används idag.

MVH

Permalänk
Inaktiv

Du har ångerkänslor över att du gjort ett felaktigt köp, och det kan jag förstå.
Känner du så nu kommer det inte bli något bättre.

Gå och byt för bövelen..?

Permalänk

Varför inte behålla 7850K och bygga en HTPC...sedan köpa 4670K:)
Man kan aldrig få för många datorer:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m86s:

Den här tråden höll ovanligt låg nivå i svaren.

AMD benämner det GPU cores, det är en enhet som de har skapat för att lättare differentiera prestandan i olika produkter. Samma enhet används på deras senaste GPUer, det är ett relativitetsmått.

GPU kärnorna i 7850K kan användas tillsammans med kärnorna från kort med GCN 1.1 och nyare, dvs R9 290X 290 och R7 260X korten. I somliga program och appar adderas beräkningskraften ihop och används samtidigt för olika ändamål, ex i flera Adobe, rendering, mm.

Ex ett system med 7850K och ett R9 290X har totalt 3328 strömenheter som kan utnyttjas där det stödjs, det är en ökning med 18% jämfört med enbart GPUn, väldigt potent.

Så påståendet att GPU delen inte kommer fungera tillsammans med ett separat grafikkort är falskt, med ett R9 290 290X och 260X kommer det där det finns stöd.

Överlag dock är en 4670K med separat grafikkort bättre, för de spel, program och generella applikationer som används idag.

MVH

Kan användas är ju inte samma som att det blir bra. Teoretiskt sett kan man para ihop dem, men AMD har ju fortfarande inte löst problemet med att det hackar när man kör så, till och med med långsammare grafikkort. Så även om fps'en blir högre så är känslan den samma eller sämre. Stor nytta det var nu då.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

Byt!! Känner igen mig i den där ångerkänslan. Den kommer inte gå över, oavsett hur mycket du försöker övertyga dig själv.
Har du monterat cpu+bräda?

Permalänk
Avstängd

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/amd-so...

Det med kärnorna läste jag här men va tydligen fel.haha

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av giplet:

Kan användas är ju inte samma som att det blir bra. Teoretiskt sett kan man para ihop dem, men AMD har ju fortfarande inte löst problemet med att det hackar när man kör så, till och med med långsammare grafikkort. Så även om fps'en blir högre så är känslan den samma eller sämre. Stor nytta det var nu då.

Vad menar du med "hackar"?

Frame pacing och XDMA har till större delen löst svårigheterna med frame stuttering.

Där synkroniseringen kan användas blir det fruktansvärt bra, det fullständigt kör över en 4670K med separat grafikkort i ex Adobe Premiere, och i 3D demon där 7850K renderar ex skuggor och kortet övriga element m.fl.

Jag förespråkar en Intel CPU och ett separat kort för en normal användare som spelar, men jag kan förstå och se nyttan med AMDs produkter, som inte är fullt så otillräckliga som flera personer uttrycker. Jag har själv haft ett 7850K system med 2 st 290 i XDMA, fungerade perfekt och tiderna för syntetiska tester var makalösa.

MVH

Permalänk
Skrivet av m86s:

Vad menar du med "hackar"?

Frame pacing och XDMA har till större delen löst svårigheterna med frame stuttering.

Där synkroniseringen kan användas blir det fruktansvärt bra, det fullständigt kör över en 4670K med separat grafikkort i ex Adobe Premiere, och i 3D demon där 7850K renderar ex skuggor och kortet övriga element m.fl.

Jag förespråkar en Intel CPU och ett separat kort för en normal användare som spelar, men jag kan förstå och se nyttan med AMDs produkter, som inte är fullt så otillräckliga som flera personer uttrycker. Jag har själv haft ett 7850K system med 2 st 290 i XDMA, fungerade perfekt och tiderna för syntetiska tester var makalösa.

MVH

Joo...syntetiska tester;) Nu vill kanske TS göra något vettigt med maskinen inte bara köra tester samt benchmarks.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Denna review säger ju ganska mycket om vad det är för en processor.
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/amd-a10-7850k.ht...

Skrivet av m86s:

Vad menar du med "hackar"?
Jag har själv haft ett 7850K system med 2 st 290 i XDMA, fungerade perfekt och tiderna för syntetiska tester var makalösa.
MVH

Är systemet i din signatur ditt nuvarande system?

Permalänk
Datavetare
Skrivet av m86s:

Den här tråden höll ovanligt låg nivå i svaren.

AMD benämner det GPU cores, det är en enhet som de har skapat för att lättare differentiera prestandan i olika produkter. Samma enhet används på deras senaste GPUer, det är ett relativitetsmått.

GPU kärnorna i 7850K kan användas tillsammans med kärnorna från kort med GCN 1.1 och nyare, dvs R9 290X 290 och R7 260X korten. I somliga program och appar adderas beräkningskraften ihop och används samtidigt för olika ändamål, ex i flera Adobe, rendering, mm.

Ex ett system med 7850K och ett R9 290X har totalt 3328 strömenheter som kan utnyttjas där det stödjs, det är en ökning med 18% jämfört med enbart GPUn, väldigt potent.

Så påståendet att GPU delen inte kommer fungera tillsammans med ett separat grafikkort är falskt, med ett R9 290 290X och 260X kommer det där det finns stöd.

Överlag dock är en 4670K med separat grafikkort bättre, för de spel, program och generella applikationer som används idag.

MVH

Även om det du skriver om att kombinera ett R9 290X och GPU-delen i 7850K rent tekniskt är möjligt då är det sådan brutal obalans mellan dessa GPU-delar att en applikation som ska dra nytta av detta måste specifik utvecklas för den enorma prestanda-asymmetri som det är frågan om. Vi talar då om kanske 1-3 program i hela världen varav 100% är någon form av teknik-demos. I spel och "vanliga" applikationer kommer man i bästa fall få samma prestanda som att enbart bara R9 290X, men i många fall kommer resultatet bli sämre än om man kör R9 290X solo. För att inte tala om att TS har ett R9 280X som inte går att samtidigt kombinera med GPU-delen i 7850K.

XbitLabs-testet som nämns ovan visar ganska bra att GPU-delen i 7850K matchar väldigt perfekt DDR3 varianten av R7 250 (finns även en GDDR5 version som verkar vara 25-45% snabbare), så för att avgöra om 7850K är ett bra köp ska man ställa sig följande frågor

  • Bryr jag mig överhuvudtaget om spel

  • Är det helt uteslutet att skaffa en dGPU för 500kr eller mer

om svaret är "nej" på någon av dessa frågor så är en APU fel produkt då vilken modern iGPU för x86 som helst hantera alla desktop-laster utan problem och redan vid 500-600kr får man dGPUer som är betydligt snabbare i spel än APU GPUerna.

Vad det gäller pris/prestanda gjorde AnandTech en ganska bra analys här om dagen, man stirra sig väldig ofta blid på bara CPU/APU-delen och då blir de enklare modellerna (AMD A8/Intel Pentium) klara vinnare i pris/prestanda. Men lägger man in kostnaden för hela plattformen visade det sig att det faktiskt är modellerna nära prestandatoppen som kommer ut som pris/prestanda-vinnare:

Frågan TS ställde: kommer jag märka någon skillnad i spel? Är det inte rätt många här på SweC som totalt dömt ut två-kärniga i3 för spel när man har någorlunda vettig dGPU? Xbit-testet visar att 7850K konsekvent är långsammare än i3-4340, i fall där bara en eller två CPU-trådar används är i3-4340 närmare dubbelt så snabb. Tror svaret är: beror på vilka spel och med vilka inställningar, går nästan alltid att få spel nära nog helt GPU-bundna (1920x1080 med hög-FSAA och allt på max), då spelar det ingen roll om man sitter med 7850K eller i5-4670K. Är CPU-delen överhuvudtaget med som flaskhals så är i5 totalt överlägsen.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av m86s:

Den här tråden höll ovanligt låg nivå i svaren.

AMD benämner det GPU cores, det är en enhet som de har skapat för att lättare differentiera prestandan i olika produkter. Samma enhet används på deras senaste GPUer, det är ett relativitetsmått.

GPU kärnorna i 7850K kan användas tillsammans med kärnorna från kort med GCN 1.1 och nyare, dvs R9 290X 290 och R7 260X korten. I somliga program och appar adderas beräkningskraften ihop och används samtidigt för olika ändamål, ex i flera Adobe, rendering, mm.

Ex ett system med 7850K och ett R9 290X har totalt 3328 strömenheter som kan utnyttjas där det stödjs, det är en ökning med 18% jämfört med enbart GPUn, väldigt potent.

Så påståendet att GPU delen inte kommer fungera tillsammans med ett separat grafikkort är falskt, med ett R9 290 290X och 260X kommer det där det finns stöd.

Överlag dock är en 4670K med separat grafikkort bättre, för de spel, program och generella applikationer som används idag.

MVH

Intressant
Blir det någon typ av crossfire då eller?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Haiwa:

Hej.

Var stressad, kom dit för att köpa en 4670k och en 1150 bräda.
Men vart en 7850k och en FM2 bräda.

Tanken var att jag skulle lulla runt på den intergrerade grafiken ett tag och då slår ju 7850k intels med hästlängder.
Men har nu fått tag på ett riktigt billigt grafikkort och nu ångrar jag såklart att jag köpte en 7850k.

Kommer jag märka en så stor skillnad i spelupplevelse mellan dessa två? Bör jag ångra mig?
Jag kommer att montera i en R9 280X 3GB.

Om du nu ska byta, gå då inte på vad du ryktesvägen har hört i form av hur dålig din processor är, gå via dina personliga upplevelser istället. Tycker du själv datorn är slö, byt då istället. Nu har du ju guldläge att få testa om ett billigare system räcker.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Medlem

Tack grabbar, har nu lämnat tillbaka AMD grejerna och Intel är på väg!

Skrivet av Haiwa:

Hej.

Var stressad, kom dit för att köpa en 4670k och en 1150 bräda.
Men vart en 7850k och en FM2 bräda.

Tanken var att jag skulle lulla runt på den intergrerade grafiken ett tag och då slår ju 7850k intels med hästlängder.

Ångrar mig nått så kopiöst, då jag fått tag på en riktigt bra GPU nu, känns som om jag skulle satsat på Intel i alla fall.

Edit: Lämnat tillbaka komponenterna och Intel är på väg!

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Kollade upp din prolle.12 kärnor totalt 4 cpu och 8 gpu.Perfekt om man ska bygga i ett litet chassi och slippa grafikkort.Men i ditt fall så kommer du ju ej använda inbyggda grafiken.Så en 4670k.Hade ju klart varit bättre.

Nu räknar du nog konstigt, 4 kärning är den.
Intel Xeon E5-2697v2 är 12-kärnig men kostar 22.000kr, lite skillnad mot AMD A-Series A10-7850K för 1300kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Nu räknar du nog konstigt, 4 kärning är den.
Intel Xeon E5-2697v2 är 12-kärnig men kostar 22.000kr, lite skillnad mot AMD A-Series A10-7850K för 1300kr

Det är nog AMD du skall ställa till svars...

www.amd.com/en-gb/products/processors/desktop/a-series-apu#3

Skrolla ner till tabellen med specs.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Det är inget fel att nämna "8 GPU enheter" en beräkningsenhet består av 64 streamsprocessors, 8*64 är 512.
Man räknar på precis samma vis för vanliga grafikkort, se skillnaden på 290x vs 290 där 290 har 4 beräkningsenheter mindre än 290x.
vilket resulterar i 2816 vs 2560 SPs.
Så är inget fel att nämna dem vid GPU cores kan jag tycka, men man lär ju vet vad en core innebär.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Fidel Castro:

Varför inte behålla 7850K och bygga en HTPC...sedan köpa 4670K:)
Man kan aldrig få för många datorer:D

7850K är en finfin CPU för HTPC och som enklare speldator, kör man med ett separat grafiikkort finns det ju bättre grejer.

Jag har själv en 7850 bredvid TV:n, som jag använder väldigt mycket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tog bl.a. bort ett par otrevliga inlägg, var trevliga tack.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yoshman:

Frågan TS ställde: kommer jag märka någon skillnad i spel? Är det inte rätt många här på SweC som totalt dömt ut två-kärniga i3 för spel när man har någorlunda vettig dGPU? Xbit-testet visar att 7850K konsekvent är långsammare än i3-4340, i fall där bara en eller två CPU-trådar används är i3-4340 närmare dubbelt så snabb. Tror svaret är: beror på vilka spel och med vilka inställningar, går nästan alltid att få spel nära nog helt GPU-bundna (1920x1080 med hög-FSAA och allt på max), då spelar det ingen roll om man sitter med 7850K eller i5-4670K. Är CPU-delen överhuvudtaget med som flaskhals så är i5 totalt överlägsen.

Jag håller fullständigt med. Jag tycker att Intel över lag har ett väldigt välbalanserat utbud där man får mer och mer spelprestanda ju mer man betalar. Även de klenaste tvåkärniga Pentium-varianterna är prisvärda. De är så klart inga värstingprocessorer, men de presterar helt i linje med sitt pris och funkar med många enklare grafikkort.

Jag gjorde en liten prestandajämförelse på benchmarks från olika tester här på SweClockers för ett tag sedan, och så vitt jag förstår kan i3-4330 hänga med upp till ett R9 280X. Den kommer att flaska vid vissa tillfällen som tex BF4 och extremfall med konstiga upplösningar osv. Men över lag bör det funkar bra.

Din graf visar prestanda per kr över lag. Tittar man på prestanda per kr i spel så blir det ännu värre. Tittar man på ett genomsnitt vid 1920x1080 så ger en i3-4330 bättre fps än en FX-8350, förmodligen för att den får mer gjort med en tråd. Inte många som inser det.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

Intressant
Blir det någon typ av crossfire då eller?

XDMA och HSA samt HUma.

MVH

Permalänk
Medlem

Har suttit och läst igenom denna tråden och reagerar på vad alla skriver om 7850K processorn. Kan ju säga att jag kör med en sådan processor och ett R7 260x grafikort.Och märker ingen hackning i spel som BF4 eller Thief.
Har beställt ytterligare ett grafikort så ska jag köra crossfire.

Visa signatur

Moderkort:G1.Sniper A88X Ram:16GB Processor:Amd 7850K
Chassi:Cooler Master Silencio Nätaggregat:CoolerMaster Vanguard 1000W M
Grafikort:Sapphire Radeon R7 260x 2GB