Fel i datorn efter att tagit ur o sedan satt i samma ram minne igen!

Permalänk

Fel i datorn efter att tagit ur o sedan satt i samma ram minne igen!

Hej, jag beställde ett par, kingaton ddr3 1333MHz 4GB KIT CL9 ram minnen av komplett (efter att ha frågat support vad han rekommendera) men efter många försök och 2 samtal till deras support så visade de det sig att han hade visat mig fel minnen och att dom var ledsna för detta och skulle skicka ett par nya. Men nu när jag satta i de gamla minnena igen så får jag upp samma meddelande som när ja satte i dom nya. Det står windows reparation(rekommenderas) jag har kört reparationen ett antal gånger och testat att o byta plats på minnena men jag får det inte o funka... E det nån som vet va felet är?

Permalänk
Medlem

Troligtvis har det blivit fel i filsystemet och/eller i Windows-registret när "fel" minnen sattes i. Om reparation inte fungerar måste kanske Windows installeras om (med rätt minnen i).

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk

Okej kan testa de men då e de kanske bättre om jag väntar tills jag får dom nya minnena? Om jag installerar om datorn med windows skivan resaettar allt va?(spel, program o skit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pilsner:

Okej kan testa de men då e de kanske bättre om jag väntar tills jag får dom nya minnena? Om jag installerar om datorn med windows skivan resaettar allt va?(spel, program o skit)

.. du har väl backup?

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64