Permalänk

Inställningar för BenQ XL2411Z?

Hej!
Jag undrar helt enkelt vilka inställningar ni med XL2411Z kör, kanske är samma för resten av BenQ's XL skärmar men ändå. Kör CS:GO mest och undrar vad som är bäst att köra med. Just nu bläddrar jag mellan förinställda fps 1 och fps 2 med motion blur reduction igång. Har maxat brightness och contrast, är det för högt för contrast? Har 0 i Low Blue Light och 12 i Black eQualizer, 10 sharpness samt 100 i digital vibrance. Så vad är bäst för CS:GO?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Använd de inställningar som är bekvämast för dina ögon?

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Skrivet av Vimsig:

Använd de inställningar som är bekvämast för dina ögon?

Tycker det mesta är bekvämt men jag vet inte vad vissa inställningar gör samt att jag undrar vad som är bäst för CS:GO, alltså vad som gör att man enklast ser motståndarna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Tycker det mesta är bekvämt men jag vet inte vad vissa inställningar gör samt att jag undrar vad som är bäst för CS:GO, alltså vad som gör att man enklast ser motståndarna.

Det finns ju inga inställningar som gör att du "ser motståndarna enklare". Du ser ju dem bäst då bilden är som bekvämast för dina ögon.

Det ända jag kan tänka på är ju att öka 'Brightness' inne i spelet då det hjälper i mörkare områden.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Skrivet av Vimsig:

Det finns ju inga inställningar som gör att du "ser motståndarna enklare". Du ser ju dem bäst då bilden är som bekvämast för dina ögon.

Det ända jag kan tänka på är ju att öka 'Brightness' inne i spelet då det hjälper i mörkare områden.

Klart att olika inställningar gör att man kan se skillnader och rörelser mot bakgrunden lättare dock så är det svårt att testa alla kombinationer av inställningar på flera olika ställen i spelet och sen jämföra. Vad som är bekvämast för ögonen behöver verkligen inte betyda att det är bäst att använda.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW