Nya kort från AMD på horisonten?

Permalänk
Medlem

Nya kort från AMD på horisonten?

Tjenare gott folk.

Har ställt in mig på att köpa ett Sapphire R9 290. Under mina timmars undersökande märkte jag att korten börjar bli ovanliga. Visst dom finns typ överallt. Men tittar man på alina är det vissa kort som är utgående, samma på netonnet osv. Enda logiska anledning för detta i mitt huvud är att något nytt är på g och dessutom väldigt snart. Läste någonstans att ett 285x är på ingång, är detta anledningen och är det lönt att vänta?
Går ifrån ett 7950GHz och kör enbart 1080p 60Hz. Ett 290 verkar vara det bästa alternativet för mig.

Visa signatur

™ Corsair TX 850W - ASUS Z97 PRO Wifi ac - Intel 4790k - G.Skill Ares DDR3 4x4gb - Enermax 240X HP - Samsung 840 Evo 250gb SSD - Gigabyte HD7950 Windforce - ASUS OEM Blu-Ray-läsare - Fractal Design Define R4 chassi - 6st 120mm/2st 140mm fläktar (Noctua & Nexus) ™

Permalänk
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av AlbusDlx:

Tjenare gott folk.

Har ställt in mig på att köpa ett Sapphire R9 290. Under mina timmars undersökande märkte jag att korten börjar bli ovanliga. Visst dom finns typ överallt. Men tittar man på alina är det vissa kort som är utgående, samma på netonnet osv. Enda logiska anledning för detta i mitt huvud är att något nytt är på g och dessutom väldigt snart. Läste någonstans att ett 285x är på ingång, är detta anledningen och är det lönt att vänta?
Går ifrån ett 7950GHz och kör enbart 1080p 60Hz. Ett 290 verkar vara det bästa alternativet för mig.

Bättre att hålla i pengarna om du har ett HD7950 (även kallat R9 280).

Vill du ha mer prestanda? Överklocka kortet, SweClockers 7950 överklockade närmare 50% extra på Core. Dvs 50% extra.

Till hösten kommer Tonga som är ersättare till Tahiti (som 79x0 och 280(x) är gjorda på). Prestanda ökningen kommer vara marginell om ens det. En efterträdare till 290(x) är det mindre känt om.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Bättre att hålla i pengarna om du har ett HD7950 (även kallat R9 280).

Vill du ha mer prestanda? Överklocka kortet, SweClockers 7950 överklockade närmare 50% extra på Core. Dvs 50% extra.

Till hösten kommer Tonga som är ersättare till Tahiti (som 79x0 och 280(x) är gjorda på). Prestanda ökningen kommer vara marginell om ens det. En efterträdare till 290(x) är det mindre känt om.

Om jag ändå hade kunnat det Har väl lyckats med kanske 15% lr liknande. Låst volt gör det svårt att nå några höga siffror. Var även inne på ett R9 280 och lira i crossfire med mitt nuvarande. Men när jag såg att 290 spöar ett 780 i många lägen så kände jag att det nog vore skapligt framtidssäkert. Gick över till intel nyligen, låste upp en del extra kraft i graffet men känner att jag vill kunna maxa 1080p utan vidare, något mitt 7950 börjar tappa för varje spel som kommer. Lite snobbigt kanske, typ ingen skillnad på de högre profilerna, men ändå

Visa signatur

™ Corsair TX 850W - ASUS Z97 PRO Wifi ac - Intel 4790k - G.Skill Ares DDR3 4x4gb - Enermax 240X HP - Samsung 840 Evo 250gb SSD - Gigabyte HD7950 Windforce - ASUS OEM Blu-Ray-läsare - Fractal Design Define R4 chassi - 6st 120mm/2st 140mm fläktar (Noctua & Nexus) ™