Fläck på skärmen som inte försvinner?

Permalänk
Medlem

Fläck på skärmen som inte försvinner?

Jag har fått en fläck(?) på min skärm som inte verkar vilja gå bort, den ser ut som när man trycker fingret mot skärmen ungefär. Är det nåt invändigt eller går det att få bort på nåt vänster? Jag har provat med en fuktig trasa men det gjorde ingen nämnvärd skillnad.

Permalänk
Skrivet av HelixRD:

Jag har fått en fläck(?) på min skärm som inte verkar vilja gå bort, den ser ut som när man trycker fingret mot skärmen ungefär. Är det nåt invändigt eller går det att få bort på nåt vänster? Jag har provat med en fuktig trasa men det gjorde ingen nämnvärd skillnad.

fota av "fläcken" och lägg upp bilden på imgur.com ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

jag tror jag vet vad du snackar om, har sett hur det ser ut.
Jag har för mig jag hade lite så när min skärm va ny faktiskt men det måste gått bort snabbt för jag kan inte minnas att jag såg fläcken mer än ett par dagar
Annars vet jag inte hur du får bort det, min försvann ju som sagt..

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

fota av "fläcken" och lägg upp bilden på imgur.com ?

Det syns inte så väl, men jag försökte få en bra bild.
http://i.imgur.com/1f477tD.jpg?1

Permalänk
Medlem

Jag hade två stora sådana på min gamla laptop. Detta hände efter att jag suttit på den. Alltså en tryckskada. Jag lyckades inte få bort den på något sätt utan fick leva med det tills jag köpte en ny.

Visa signatur

It is possible to reduce the noise of a resistor
by reducing T, B, or R but it is NOT possible
to reduce k because Boltzmann is dead.

Permalänk
Skrivet av HelixRD:

Det syns inte så väl, men jag försökte få en bra bild.
http://i.imgur.com/1f477tD.jpg?1

kan bli skada på backlighten det är ju lager av plast + olja som sprider ljuset. går inte göra så mycket om du inte byter hela skärmen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644