Permalänk
Medlem

Datorn startar inte med nytt ram.

Hallo! Jag köpte nytt ramminne till datorn hyperX 2x4gb ddr3 black edition och när jag bytte så går datorn igång jag kan gå in i bios och se ramminnet där, men när jag bara startar datorn o väntar på boot så kommer de upp "reparera windows" och "starta windows normalt" de spelar ingen roll vilken jag väljer. Datorn startar bara om och gör samma sak igen.
Har försökt uppdatera bios och starta om cmos eller vad de heter, ska nog försöka senare och installera om windows återkommer med svar

Tacksam för all hjälp.

Permalänk

minnet funkar kanske inte :/

Permalänk
Medlem

märkte nu att mitt moderkort tar bara upp 1333mhz utav dom 1600mhz på rammet, men de lär väl funka iaf:O

Permalänk
Medlem

tror inte det. Då måste du nedklocka dom vilket lär bli svårt då datorn inte startar. kanske om du kan blanda minnena? och då i bios ändrar du dom nya minnena till 1333mhz

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort... kan finnas biosuppdatering för att klara snabbare minnen...

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

tror inte det. Då måste du nedklocka dom vilket lär bli svårt då datorn inte startar. kanske om du kan blanda minnena? och då i bios ändrar du dom nya minnena till 1333mhz

Blanda minnen? aldrig hört talas om:O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brajg:

Vad har du för moderkort... kan finnas biosuppdatering för att klara snabbare minnen...

Har ett intel desktop mainboard DH55TC, hur uppdaterar jag bios? är lite ny med detta med, inte behövt hålla på med de innan