Apple planerar Iphone-event den 9 september

Permalänk
Medlem

Iphone när Note 4 är på ingång i sept?

Permalänk
Medlem

Det jag är mest orolig över med denna lur är att ha oturen som jag hade med femman. De använde ju andra frekvenser vilket gjorde att 4G fanns i telefonen, men var obrukbart i Sverige, något som rättades till sen med 5S.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det är ett iPhone event, du kommer endast att få se iPhone, om du förväntar dig något annat så får du vänta, de har olika event för alla deras produkter och en TV lär du får vänta på, det kommer inte att ske

Jag vet att det är ett iPhone event. Därav min kommentar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Svårt att räkna? I inläggen ovanför din får jag det till 8-9 för Iphone och 1-2 mot....

Frågan är vad gör Samsung Fanboys i denna tråd mer än att skapa flamewar? De tillför inget i alla fall

Skrivet av JesperT:

Trevligt att de äntligen verkar komma med en telefon som inte ser ut som en klumpig tegelsten.
Designen ser faktiskt bra ut.
Gränssnittet verkar se likadant ut som det alltid gjort.

Får se om det är några tekniska nyheter. Tycker det börjar bli svårt att kunna hitta på något vettigt man skulle önska sig på den punkten. Börjar bli dags för ihopvikbara telefoner, tycker jag. Då blir det något som känns fräscht igen på allvar.

Har du sett en tegelsten?

iPhone vs tegelsten

Skrivet av DDemis:

Jag vet att det är ett iPhone event. Därav min kommentar.

Du kommer då inte få se något annat än iPhone och TV kommer du inte få sen alls någon gång då det inte är en marknad för dem

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Ja men alltså jag betalar ju inte flera tusen för att "vänja mig med större skärm".

Använder väl vad, 10% av hårdvaran i en 5s? Skulle inte säga att jag BEHÖVER en uppgradering precis. Tvekar på att det är något revolutionerande nytt i telefonen också, så inte värt det för det heller. Sen cyklar jag väldigt mycket bmx osv, har telefon på mig när jag jobbar och så, så storleken är perfekt som den är på min 5s för mig personligen

Instämmer, hade det inte varit för att min iPhone 4a inte klarade sig till hösten hade jag aldrig bytt till en Android lur men kände att det räckte med en slit och släng lur tills den nya iPhonen släpps i höst. Och då passade en Nexus 4a för 1700:- klockrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Iphone när Note 4 är på ingång i sept?

Lätt, efter att ha haft en Android lur i någon månad nu så kan jag villigt erkänna att jag vill ha betalt om jag ska använda Android igen. IOS FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Iphone när Note 4 är på ingång i sept?

Skulle det stå mellan en 5"+ iPhone och Note 4 skulle nog till och med jag bli vegetarian.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Det jag är mest orolig över med denna lur är att ha oturen som jag hade med femman. De använde ju andra frekvenser vilket gjorde att 4G fanns i telefonen, men var obrukbart i Sverige, något som rättades till sen med 5S.

6'an lär inte ha sämre stöd.
Problemet har ju varit att få in alla frekvenser i samma chip/antenn och det gäller alla tillverkare.
Samsung t ex har ju användt helt olika chip för EU och USA.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Det jag är mest orolig över med denna lur är att ha oturen som jag hade med femman. De använde ju andra frekvenser vilket gjorde att 4G fanns i telefonen, men var obrukbart i Sverige, något som rättades till sen med 5S.

Vad får dig att tro att de skulle ändra på något som fungerar?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad får dig att tro att de skulle ändra på något som fungerar?

Porque?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Qualcomm tillkännager globalt fungerande LTE-modem

Qualcomm’s new radio chip gets us one step closer to a global 4G phone

Qualcomm® RF360™ Front End Solution

Detta chip var sagt att sitta i iPhone 5C/S från början men pga förseningar av chippet så blev det inte så, de första mobilerna med det kom i år och sitter i bl.a Nexus 5 och Samsung Galaxy Note 3, så med största sannolikhet så kommer det att sitta i iPhone 6.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Det har inte läckt alls lika mycket "säkra" rykten om denna telefon(er) som det har gjort innan andra. Får se vad vi faktiskt får.

Kan ju bero på att det inte finns några intressanta nyheter att läcka, förutom större skärm då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hyperträd:

Kan ju bero på att det inte finns några intressanta nyheter att läcka, förutom större skärm då.

Eller så kan det bero på att det inte läcker någon info alls om deras produkter något år, det spekuleras dock på hög nivå varje år

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Eller så kan det bero på att det inte läcker någon info alls om deras produkter något år, det spekuleras dock på hög nivå varje år

Varje år hoppas vi på bättring, men det blir oftast bara små, tråkiga uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Varje år hoppas vi på bättring, men det blir oftast bara små, tråkiga uppdateringar.

Precis som med alla andra tillverkare då...

Fast personligen tycker jag det fanns flera intressanta uppdateringar med 5S som fingeratrycksläsaren (bra implementerad) och A7 SoC (som överraskade så gott som alla i branchen) och M7 kretsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Qualcomm tillkännager globalt fungerande LTE-modem

Qualcomm’s new radio chip gets us one step closer to a global 4G phone

Qualcomm® RF360™ Front End Solution

Detta chip var sagt att sitta i iPhone 5C/S från början men pga förseningar av chippet så blev det inte så, de första mobilerna med det kom i år och sitter i bl.a Nexus 5 och Samsung Galaxy Note 3, så med största sannolikhet så kommer det att sitta i iPhone 6.

Jaha, jag tror jag feltokade ditt svar. Tack för info!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Låt mig gissa – det är en Iphone 4 eller 4S?

Japp. 4s. Är 5s en radikalt annan upplevelse menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av pi:

Japp. 4s. Är 5s en radikalt annan upplevelse menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, eller det räcker med Iphone 5 för att iOS ska kännas bra/snabbt i dagsläget. Markant skillnad mellan Iphone 4S (vilken jag också har) och en Iphone 5 (vilken min mor har).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pi:

Japp. 4s. Är 5s en radikalt annan upplevelse menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av star-affinity:

Ja, eller det räcker med Iphone 5 för att iOS ska kännas bra/snabbt i dagsläget. Markant skillnad mellan Iphone 4S (vilken jag också har) och en Iphone 5 (vilken min mor har).

Jag gick från en 4S till en 5S och det är som natt och dag, visst var 4S en gång i tiden en snabb mobil, men saker har hänt sedan dess och om 2 år kommer 5S kännas så slö som 4S gör idag då det alltid kommer att komma nya snabbare mobiler

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Jag gick från en 4S till en 5S och det är som natt och dag, visst var 4S en gång i tiden en snabb mobil, men saker har hänt sedan dess och om 2 år kommer 5S kännas så slö som 4S gör idag då det alltid kommer att komma nya snabbare mobiler

Japp. Men att de äldre telefonerna känns slöa beror ju också på att de mobila operativsystemen blir mer tungrodda men så klart också mer kapabla.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma