Trådlös bildöverföring PC till monitor

Permalänk
Medlem

Trådlös bildöverföring PC till monitor

Hej,

Jag undrar om det finns en teknik för trådlös överföring från min PC till ytterligare en annan monitor.

Jag vill visa saker för kunden, som sitter på andra sidan av skrivbordet, men vill inte behöva vride min monitor hela tiden för att han/hon ska se, det vore väldigt jobbigt.

Jag skulle också vilja veta om man kan göra detta med en tablet, det vore i så fall den mest optimala lösningen eftersom jag ibland skulle vilja ta med denna extra monitorn (tablet) och visa kunder som inte sitter vid skrivbordet.

Rekommendationer om att ha en trådad skärm undanbedes.

Rekommendationer om trådlösa överföringar är välkomna. Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Hej,

Har kollat runt lite på nätet om det finns någon pryl som överför trådlöst, har hittat en pryl på Netonnet men den är tyvärr slut nästan överallt i Sverige, Vissa butiker har varan i lager. Här hittar du den : http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/kabel-och-kontakt/hdmi/tradlas-hdmi/Andersson-WHT10/167096.5300/

Att göra en skärmavbild på en tablet är möjligt... dock kommer du få köra via TeamViewer som är ett gratis fjärrservice och remote desktop sharing via internet. Detta program finns att installera som app på Tablets. DOCK kommer kunden kunna styra din skärm via surfplattan så var försiktig. Här hittar du programmet : http://www.teamviewer.com/sv/Index.Aspx

Det var allt jag kunde svara på, Lycka till!

Mvh
EmiCem

Visa signatur

A clean room is a sign of a broken computer

Permalänk
Inaktiv

Miracast kanske?

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, ska titta närmare på dessa alternativ.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Intel har en teknik de kallar WIDI aldrig varit intresserad av det själv, men det kan vara värt att kolla upp om du är intresserad.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Rekordmedlem

Ska du bara överföra stillbilder från datorn till en surfplatta kan du tex använda en ren mjukvarulösning via lan som Teamviewer, det går att dela ett fönster med någon som "presentation" och då kan man inte fjärrstyra utan bara titta, Teamviewer är inte gratis för företagsbruk.
Eller så söker du efter nått annat som ger funktionen, det finns en del mjukvarulösningar för att använda en platta som sekundär skärm.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.