Hur Aktvierar jag SLI? + frågor om HyperSLI

Permalänk

Hur Aktvierar jag SLI? + frågor om HyperSLI

Hejsan allihopa , jag undrar hur jag aktiverar mitt SLI , har 2 styckan Nvidia Geforce GTX 570! Tacksam för svar

Förtydligad rubrik efter sammanfogning
Permalänk

btw mitt moderkort är "gigabyte p35-ds4" vet inte om det stödjer SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

btw mitt moderkort är "gigabyte p35-ds4" vet inte om det stödjer SLI

Nej, bara CF på det moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Hejsan allihopa , jag undrar hur jag aktiverar mitt SLI , har 2 styckan Nvidia Geforce GTX 570! Tacksam för svar

1) Can my motherboard support SLI? --- No it will not support SLI. It is a Crossfire only board.

2) Can my motherboard support SLI with PCI-E 2.0 cards in PCI-E 1.0 slots? --- PCI-E 2.0 cards are backwards compatible but you'll have a slight performance decrease.

3) With the x16/x4 configuration, if SLI is possible, is it worthwhile? Do they both get scaled down to 4x? --- Your card setup would run at x16,x4, which is not a highly recommended setup for Crossfire or SLI.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem

Som redan sagts så stöder inte moderkortet SLI, skaffar du ett som klarar det så är det inte svårare än att gå in i NVIDIA Control Panel / Configure SLI, Surround, PhysX / och klicka i Maximize 3D Performance.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Kan någon av er skicka ett moderkort för runt 1000-1500 som är bra och stödjer SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Kan någon av er skicka ett moderkort för runt 1000-1500 som är bra och stödjer SLI

Om du inte samtidigt vill byta processor så lär du få leta efter något begagnat, det är trots allt en 7 år gammal plattform.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Kan någon av er skicka ett moderkort för runt 1000-1500 som är bra och stödjer SLI

Man ser att du är nu här i sidan.

Kolla på blocket.se

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Som redan sagts så stöder inte moderkortet SLI, skaffar du ett som klarar det så är det inte svårare än att gå in i NVIDIA Control Panel / Configure SLI, Surround, PhysX / och klicka i Maximize 3D Performance.

Oftast brukar de komma upp en bubbla som säger "Din hårdvara stöder SLi, Klicka här för att veta mer" eller liknande också..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Oftast brukar de komma upp en bubbla som säger "Din hårdvara stöder SLi, Klicka här för att veta mer" eller liknande också..

Ok, aldrig sett det själv och jag kör med SLI

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Tack för alla svar fattar varför jag är medlem här proffsen hjälper noobsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Tack för alla svar fattar varför jag är medlem här proffsen hjälper noobsen

Detta programmet http://www.techpowerup.com/forums/threads/hypersli-enabling-s...

Eller
http://www.techpowerup.com/forums/threads/sli-with-different-...

Kanske kan vara svaret om du vill ha igång sli på osupportat moderkort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Ok, aldrig sett det själv och jag kör med SLI

Jag har dock. När jag installerade mina 2 570 för 2-3 år sedan, så efter win-istallationen kom det upp en ruta där nere i högra hörnet, "ditt system är sli-kompitabelt". Sedan var det bara att slå på shitten i geforce-control-mastermindstationen eller vad det nu heter,

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk

@Jimjans , Ska det dära programmet få min SLI att funka? btw mitt moderkort är stödjer inte SLI men skulle det funka ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

@Jimjans , Ska det dära programmet få min SLI att funka? btw mitt moderkort är stödjer inte SLI men skulle det funka ändå?

Ja det är det som är meningen att få sli att funka på moderkort som inte stödjer det....

Permalänk

Har fått ett litet problem "First stage of installation has been completed successfully reboot your pc under HyperSLI boot option" Jag hittar ingen HyperSLI boot option vart kan den vara?

Permalänk
Hedersmedlem

#Rensat tråden från irrelevanta inlägg#

Har ni inget vettigt att komma med, posta inget.
Kika gärna på våra regler en gång till.

/Moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Har fått ett litet problem "First stage of installation has been completed successfully reboot your pc under HyperSLI boot option" Jag hittar ingen HyperSLI boot option vart kan den vara?

Jag läste något i hypersli tråden att det inte funkade med senaste nvidia drivrutinerna utan att man skulle köra sli diffrent cards den gav jag också länk till ...

Har inte provat själv men om man läser i trådarna så verkar de flesta få det att funka rätt bra....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Har fått ett litet problem "First stage of installation has been completed successfully reboot your pc under HyperSLI boot option" Jag hittar ingen HyperSLI boot option vart kan den vara?

Vet inte om denna guide kan vara nått http://www.youtube.com/watch?v=5NuXngcJSdQ

Permalänk

Jag har ju 2 styckna Geforce 570 GTX , så det lär ju inte funka då?

Permalänk

Den dära killen får ju upp en SLI inställning i NVIDIA kontroll panel , jag får inte upp den är det kört redan då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Jag har ju 2 styckna Geforce 570 GTX , så det lär ju inte funka då?

Gtx 570 skall funka var ser du att det inte skall det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Den dära killen får ju upp en SLI inställning i NVIDIA kontroll panel , jag får inte upp den är det kört redan då?

Hypersli fungera med 337 drivrutinerna från nvidia vad jag kunnat utläsan från tråden med nyare versioner får man prova diffrent sli också men testa att nedgradera nvidia drivruterna och testa ...

Permalänk

Sorry för att jag är sådant redard , men hur hittar jag 337 Drivrutinerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Sorry för att jag är sådant redard , men hur hittar jag 337 Drivrutinerna?

Du går in på nvidias hemsida download drivers manual search väljer operativsystem och gpu så brukar det dyka upp....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Sorry för att jag är sådant redard , men hur hittar jag 337 Drivrutinerna?

Installera även http://www.mediafire.com/download/c27fdatla4m5w5b/DifferentSL...

Permalänk

Det står att det finns trojan i den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Det står att det finns trojan i den

Gå in och läs här det är en felvarning http://www.techpowerup.com/forums/threads/sli-with-different-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Det står att det finns trojan i den

If you meet the requirements, use the link below to download Different SLI [AUTO]

Download (Version 1.1)- http://www.mediafire.com/download/c27fdatla4m5w5b/DifferentSL...

Anti-virus note - Some virus modules will produce a false positive concerning DifferenSLIAuto 1.1
For example, Malware Bytes states :

DifferentSLIAuto1.0/tools/Checksum.exe as being malicious.
We suggest making an exception in your anti-virus program. For MBAM in particular, you remove it from your quarantine and then goto your "Ignore" tab. Browse to the file and confirm to have MBAM ignore it in the future.

Should you have any questions, please respond here or contact our member Ember

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Har fått ett litet problem "First stage of installation has been completed successfully reboot your pc under HyperSLI boot option" Jag hittar ingen HyperSLI boot option vart kan den vara?

Hallå polarn, först måste du ladda ner och installera Hypersli. Sedan när du startar upp så får du välja mellan Windows original och Windows med hypersli
Vilket du väljer säger sig självt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!