Permalänk
Medlem

Kan inte hitta min andra skärm

Hejsan
Jag blev nyligen tvungen att byta ut min gamla hårddisk till en ny för att den gamla kraschade. Och efter jag har installerat alla drivrutiner (tror jag) så kan jag inte hitta min andra skärm. Eller min andra skärm är en tv som jag har en hdmi kabel till. Till den första skärmen så har jag en dvi kabel. Eftersom grafikkortet bara har ett dvi uttag så har jag dragit första skärmen till grafikkortet och hdmi uttaget till modekortet. Allting har fungerat bra innan jag bytte hårddisk. Vad ska jag göra för att fixa detta problem?

Permalänk
Medlem

Vad för grafikkort och OS ??

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

EVGA GeForce GTX 660Ti 2048 MB OC och Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behnknot:

EVGA GeForce GTX 660Ti 2048 MB OC och Windows 7

EVGA har ett flera olika grafikkort som passar in på detta, exakt vilket grafikkort har du? länka..

Hursom, om du har 2 st DVI utgångar på ditt grafikkort testa den andra, då en av DVI portarna delar signal med HDMI, och bägge kan inte användas samtidigt, och ge bild på 2 skärmar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Utgångarna på moderkortet stängs av när du sätter i ett grafikkort, du kan alltså inte använda dessa utgångar.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Du har väl HDMI på grafikkortet? Alltså DVI porten till skärmen sen HDMI till TVn Du ska inte använda moderkortets HDMI

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

ber om ursäkt, skrev upp mitt gammla grafikkort. Jag har ett NVIDIA Geforce GTX 760 nu

Permalänk
Medlem

Missa detta med att du kopplat till TV till moderkortet och skärm till grafikkortet, som sagts ovan, tror inte det går, men kanske har fel, och moderkortet har nåt special som möjliggör detta, men i så fall måste det till nån form av mjukvara för att möjliggöra detta....

Utan att veta vad du har för hårdvara, kommer vi inte längre i svar till dig...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Du har väl HDMI på grafikkortet? Alltså DVI porten till skärmen sen HDMI till TVn Du ska inte använda moderkortets HDMI

Nej, vad jag kan se så har jag bara ett DVI uttag på grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behnknot:

ber om ursäkt, skrev upp mitt gammla grafikkort. Jag har ett NVIDIA Geforce GTX 760 nu

Du ska ändå bara använda grafikkortets utgångar inte moderkortet.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Du ska ändå bara använda grafikkortets utgångar inte moderkortet.

Men varför fungerade detta innan jag bytte hårdisk för? Då var det inga problem med att ha hdmi kabeln i modekortet...

Permalänk

Hah de bör inte ha fungerat

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behnknot:

Men varför fungerade detta innan jag bytte hårdisk för? Då var det inga problem med att ha hdmi kabeln i modekortet...

Det ska inte ha fungerat tror du förknippar hdmi utgången på grafikkortet. eller har du nån special inställning i bios för det men när du inte nämner något om det så är det väl inte så.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Bean:

Det ska inte ha fungerat tror du förknippar hdmi utgången på grafikkortet. eller har du nån special inställning i bios för det men när du inte nämner något om det så är det väl inte så.

På Z moderkort kan det ha fungerat. Min polare misstog grafikutgången med moderkortets :)Sen klagade han på prestandan

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

På Z moderkort kan det ha fungerat. Min polare misstog grafikutgången med moderkortets :)Sen klagade han på prestandan

HAHA Ja de kan jag förstå
Nu har han inte sagt moderkort heller så.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!