3D TV- hur får jag SBS eller OU att fungera på TV:n?

Permalänk
Medlem

3D TV- hur får jag SBS eller OU att fungera på TV:n?

Igår köpte vi en TV, Sony kd55x8505b.
Drog ner en hel del 3D filmer, men till vår fasa så är alla SBS (Side By Side) eller OU (Over Under) bilder.
Vi trycker på 3D knappen på TV:n men då blir bara båda bilderna lite utsuddade för 3D. SBS eller OU flyter alltså inte ihop, de blir bara något suddiga.
Man kan exempel använda 3D knappen på vanliga TV-kanaler så dessa blir i 3D..

Vi streamade via playstation 3 och testade även via en hårddisk.
Hur gör man? Har sökt med ljus och lykta på nätet men hittar ingenting om hur vi ska gå tillväga. Vill gärna testa nya 3D funktionen.

Tack på förhand,
/Carro

PS!
Läste även att man ska ha denna mellan TV:n och datorn istället, http://www.netonnet.se/content/info/hdmi den stödjer tydligen 3D överföring. Stämmer det tror ni?

Visa signatur

Coraliiine.

Permalänk
Medlem

På min Samsung när jag trycker på 3D-knappen så flyter bilderna nästan helt ihop och bildar en suddig bild, vilket ju är helt korrekt för en 3D-film i SBS. Så fort jag tar på mina glasögon ser ena ögat ena bilden och andra ögat andra bilden och bilden blir i 3D.

Hur menar du att det inte fungerar för dig? Om bilderna flyter ihop och blir suddiga verka ju allt vara i sin ordning.

Permalänk
Medlem

Det finns ett val att välja "3D SBS" men man kan inte klicka på den.
Annars finns en funktion "2D till 3D" Då skapar den själv en 3d bild, bara det att bilden fortfarande är SBS.. :/
Men vi fixade det igår. PS3:an ville inte få detta att fungera, men en extern hårddisk gjorde susen.

Visa signatur

Coraliiine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coraline:

Det finns ett val att välja "3D SBS" men man kan inte klicka på den.
Annars finns en funktion "2D till 3D" Då skapar den själv en 3d bild, bara det att bilden fortfarande är SBS.. :/
Men vi fixade det igår. PS3:an ville inte få detta att fungera, men en extern hårddisk gjorde susen.

Fattar inte varför man köper en 4k tv och sen kör nerladdade sbs i 720p på den .....

Permalänk
Medlem

På min Samsung 3DTV kan jag utan problem spela upp en SBS/OU film i 3D, men jag måste göra en inställning i TV:ns menysystem så att TV:n begriper att det är just SBS eller OU som matas till den. Bara att leta efter denna inställningen.