Windows 8.1 Update 2 ersätts av vanliga uppdateringar

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Zotamedu:

Fast många gamers är tillräckligt tekniskt kunniga för att kunna göra ett aktivt val när det gäller OS. Om det så är att köra en gammal nyckel eller helt enkelt pirata ett OS. Just gamers har en förmåga att köra på den hårdvara och mjukvara som de vill ha och inte bara det de råkar få med. Vanliga surfdatorer och den typen av enheter, den typen som säljer sämre och sämre, där tar folk vad de får och använder knappt Windows update.

Är folk verkligen så snåla / idiotiska att de väljer att köra något så kritiskt som ett OS piratat? Själv skulle jag inte våga använda en piratad Windows till något mer avancerat än att köra Paint...

Det är inte heller alls självklart att man ens kan köra äldre versioner om man har väldigt ny HW då tillverkare ganska snabbt verkar slutar tillverka drivare, framförallt gäller detta laptops.

Och är verkligen den tekniska nivån så hög på gamers? De vill ju mest spela och 19% verkar nöja sig med Intel GPU...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yoshman:

Är folk verkligen så snåla / idiotiska att de väljer att köra något så kritiskt som ett OS piratat? Själv skulle jag inte våga använda en piratad Windows till något mer avancerat än att köra Paint...

Det är inte heller alls självklart att man ens kan köra äldre versioner om man har väldigt ny HW då tillverkare ganska snabbt verkar slutar tillverka drivare, framförallt gäller detta laptops.

Och är verkligen den tekniska nivån så hög på gamers? De vill ju mest spela och 19% verkar nöja sig med Intel GPU...

Finns extremt många som kör piratat OS. En sökning på valfri torrentsida visar att det är tusentals som laddat ner. (Vilket man givetvis inte får göra eller prata om, det är ju §7 )

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Yoshman:

Är folk verkligen så snåla / idiotiska att de väljer att köra något så kritiskt som ett OS piratat? Själv skulle jag inte våga använda en piratad Windows till något mer avancerat än att köra Paint...

Det är inte heller alls självklart att man ens kan köra äldre versioner om man har väldigt ny HW då tillverkare ganska snabbt verkar slutar tillverka drivare, framförallt gäller detta laptops.

Och är verkligen den tekniska nivån så hög på gamers? De vill ju mest spela och 19% verkar nöja sig med Intel GPU...

Ja de är så snåla/lata att köra piratat OS. Det är väldigt vanligt att köra piratat OS. Många tvekar inte en sekund att köra piratat OS. Hänger man här ofta ser man många trådar låsas just på grund av att folk frågar om installartioner av sina piratade versioner av Windows 7.

Angående GPU-statistiken så är det i vanlig ordning lurigt att räkna då många datorer med integrerad också kör diskret. De verkar filtrera en del men litar inte riktigt på att de kör det ordentligt. Extra lurigt med laptopar som ofta kan byta GPU aktivt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag vet inte alltså, jag är gamer och har aktivt valt windows 8.1 pro i min nya klient. nu är jag knappast represesentativ eftersom jag också var ute efter den ibyggda Hyper-V 3.0 som medföljer.

http://imgur.com/ibw8i5B

But still, win 8.1 är rätt sweet. dat 9 sec boot-time. and as such, this news saddens me.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Nu har jag ingen säker förklaring men jag har läst att många företag och då speciellt stora företag vill ha Windows 7 på alla nya datorer och att Både HP och Lenovo fortfarande säljer nya datorer med Windows 7, och för några veckor sedan läste jag att den amerikanska försvarsindustrin migrerar från Windows XP till Windows 7 under detta år 2014, dessutom har Kinas regering förbjudit alla myndigheter och statliga företag i Kina att använda W8 eller W8.1 så även dom migrerar från Windows XP till Windows 7 under år 2014.

Glöm inte att företag har en mycket långsammare uppgraderingsgrad än privatpersoner, många företag ligger fortfarande på Windows XP och ligger säker i en uppgraderingsfas till Windows 7, det innebär att om de håller på att integrera till Windows 7 så lägger de inte in 8:an bara för att det är nyast.
Stora företag har mycket mer komplicerad miljö med troligtvis många egna program som också måste uppgraderas innan ett skifte kan ske.
Att Kinas myndigheter förbjuder Windows 8 bryr sig nog inte Microsoft om med tanke på att det troligtvis sitter piratkopior i 90 procent av alla deras datorer.
Apropå piratkopior så förstår jag inte hur folk vågar köra pirat OS, vem vet vad för styggheter som kan finnas i de versionerna.
Jag tycker inte 900Skr är speciellt dyrt för ett helt operativsystem plus att det ryktas att nästa Windows faktiskt till och med kan bli gratis för alla med Windows 8.1 och kanske även Windows 7.

Permalänk

Finns det W7 emulator till w8?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Erik Arvidsson:

Finns det W7 emulator till w8?

Start program

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Erik Arvidsson:

Finns det W7 emulator till w8?

Va...?

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Zotamedu:

Ja de är så snåla/lata att köra piratat OS. Det är väldigt vanligt att köra piratat OS. Många tvekar inte en sekund att köra piratat OS. Hänger man här ofta ser man många trådar låsas just på grund av att folk frågar om installartioner av sina piratade versioner av Windows 7.

Angående GPU-statistiken så är det i vanlig ordning lurigt att räkna då många datorer med integrerad också kör diskret. De verkar filtrera en del men litar inte riktigt på att de kör det ordentligt. Extra lurigt med laptopar som ofta kan byta GPU aktivt.

Det där med GPU-statistiken håller inte, för om det var så att iGPU kommer med så skulle Intel ha >50% direkt, även om det bara handlade om laptops skulle det bli mer än 19%. Steams HW-info har då inga problem att detektera min laptop med dGPU i på "korrekt" sätt, d.v.s. den står listad som en dator med Nvidia GPU. Optimus verkar ju vara kopplat till användning av D3D/OGL på något sätt, man kan i.o.f.s. tvinga systemet att använda en specifik GPU, men normalt får man iGPU för allt utom det som använder D3D/OGL. Är ju rätt trivialt för Stream då att bara göra ett D3D-anrop för att "trigga" rätt GPU om man nu bara kan se aktiv GPU.

Att 19% kör med Intel GPU och säkert ett par procent till kör med AMD iGPU visar att väldigt många PC-spelare har ingen koll på HW. De som hänger på SweC är långt mer intresserade av HW än genomsnittet, men denna grupp är knappast i majoritet sett över hela Steams urvalsgrupp.

Så är själv helt övertygad att Win8 större andel hos Steam-användare kommer av att de är nära nog uteslutande hemanvändare och de har inget val idag. Visst finns det många som piratkopierar och det är (tyvärr) nog mer utbrett bland de som är lite mer tekniskt kunniga, men bland "vanliga" användare tvivlar jag att piratade Windows-versioner är speciellt vanligt, man kör på det som kom med datorn.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Så är själv helt övertygad att Win8 större andel hos Steam-användare kommer av att de är nära nog uteslutande hemanvändare och de har inget val idag. Visst finns det många som piratkopierar och det är (tyvärr) nog mer utbrett bland de som är lite mer tekniskt kunniga, men bland "vanliga" användare tvivlar jag att piratade Windows-versioner är speciellt vanligt, man kör på det som kom med datorn.

Vi har ju mest anektdotisk bevisföring i ämnet att tillgå och min egen säger att det är klart fler än de mest kunniga användarna som kör pirat-Windows. Utöver det är det också enkelt för många att köpa en dator utan medföljande OS och dra in den version de redan äger.

Ovanstående utgör dock förstås inte någon majoritet men det rör sig nog om mer än en smal marginalgrupp.

Sedan är det också så att "vanliga" användare kan spä på statistiken för de äldre systemen utan att ha gjort ett aktivt val. De som inte är så seriösa gamers köper inte datorer så ofta, speciellt inte om man lägger till att vissa av dem kan uppgradera sin GPU för att få lite längre livslängd, så det går att se på det åt andra hållet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

Jag vet inte alltså, jag är gamer och har aktivt valt windows 8.1 pro i min nya klient. nu är jag knappast represesentativ eftersom jag också var ute efter den ibyggda Hyper-V 3.0 som medföljer.

http://imgur.com/ibw8i5B

But still, win 8.1 är rätt sweet. dat 9 sec boot-time. and as such, this news saddens me.

Jag är nöjd, annars brukar jag vara konservativ när det gäller operativsystem. Min OS-historia är NT 3.51, NT4, Win 2000, XP (först 2004 dock), Win 7 och nu Win 8.1. Boot-tider bryr jag mig inte om, då jag bara startar om datorn någon gång i månaden. Senast 3:e juli.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Yoshman:

Det där med GPU-statistiken håller inte, för om det var så att iGPU kommer med så skulle Intel ha >50% direkt, även om det bara handlade om laptops skulle det bli mer än 19%. Steams HW-info har då inga problem att detektera min laptop med dGPU i på "korrekt" sätt, d.v.s. den står listad som en dator med Nvidia GPU. Optimus verkar ju vara kopplat till användning av D3D/OGL på något sätt, man kan i.o.f.s. tvinga systemet att använda en specifik GPU, men normalt får man iGPU för allt utom det som använder D3D/OGL. Är ju rätt trivialt för Stream då att bara göra ett D3D-anrop för att "trigga" rätt GPU om man nu bara kan se aktiv GPU.

Att 19% kör med Intel GPU och säkert ett par procent till kör med AMD iGPU visar att väldigt många PC-spelare har ingen koll på HW. De som hänger på SweC är långt mer intresserade av HW än genomsnittet, men denna grupp är knappast i majoritet sett över hela Steams urvalsgrupp.

Så är själv helt övertygad att Win8 större andel hos Steam-användare kommer av att de är nära nog uteslutande hemanvändare och de har inget val idag. Visst finns det många som piratkopierar och det är (tyvärr) nog mer utbrett bland de som är lite mer tekniskt kunniga, men bland "vanliga" användare tvivlar jag att piratade Windows-versioner är speciellt vanligt, man kör på det som kom med datorn.

Eftersom vi inte vet hur deras insamling av data fungerar så litar jag inte helt fullt ut på att den alltid klarar av att detektera hårdvara korrekt. Jag körde utan mitt grafikkort ett tag när det var trasigt, är jag räknad som integrerad grafik då också? Jag har kört lite med min laptop som har så dålig integrerad grafik att den inte kan spela något alls själv för att se om den orkade med streaming i Steam. Är den också en del av 19 % nu trots att den faktiskt aldrig använts för att spela?

Du kan fortfarande inte riktigt dra den slutsatsen eftersom du inte riktigt vet hur Steam räknar eller ens varför 19 % kör iGPU. De som spelar har betydligt bättre koll på hårdvara och mjukvara än de som bara köper en dator för att slösurfa. Sen har långt ifrån alla samma koll som Swec har.

Faktum kvarstår, det verkar vara dubbelt så många på Steam som kör Windows 8 av någon form och jag tror det är för många för att det bara ska vara uppgraderingsmönster. Speciellt när de är användare som är mer benägna att byta OS än den stora massan.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Från MS ville man göra något liknande man gjorde med Windows Phone. Stora uppdateringspaket, typ Service packs eller feature packs som det hette förr. Men Uppdate 1 eller Windows 8.1 Update som den kom att heta var väldigt förlite och försent. Det känns som om Microsoft börjar inse att Windows 8/8.1 var en flopp. Men inte en flopp i Vista kategorin, installationsmässigt värre än Vista, men OS:et är ett rappt och stabilt OS. Trasslet är GUI:t.

Windows 8.1 försöker integrera Windows Phone OS:et med desktop OS:et. Resultatet blev ett helt schizofrent OS. Vissa saker skall jag göra i Metro gränssnittet. Andra saker skall jag göra i desktopgränssnittet. Det finns ingen logik. Ett Windowsprogram kan jag ha i ett fönster, ett Metro program skall vara fullskärm, även om jag har en 26’ skärm.

Huvudorsaken att Windows 8 överhuvudtaget kom så snabbt var Windows Store. Apple och Google tjänar multum på sina butiker Microsoft måste ha en.

Nå Windows 8 som namn är besudlat, lika besudlat som Vista. Därför Windows 9 som vi kan få se tidigast i vår. Låt oss hoppas att de har lärt sig av sina misstag, men tro mig, det kunde lika gärna ha varit Windows 8.2. Eller varför inte gå tillbaka till att kalla den för vad kernel versionen är. Window 8.1 är då 6,3. Vilket borde bli 6,4 för Windows 9.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Windows 8.1 ersätts med vanliga uppdateringar, så borde alla ni med mobila Internetabonnemang vara överlyckliga.

Förra gången vid Update 1 så rök väl hela er månadsranson av dataöverföring och lite därtill.

För övrigt är jag nöjd med Windows 8.1. Alla är barn i början. Detta gäller även vid användning av Windows 8, så tålamod är endast det som krävs.

Lite småjusteringar behövs alltid, och det behövs även vid en "ren" ominstallation av tidigare OS från Microsoft. Varken vid 7:an eller Vista är fri från "dåliga funktioner". Det är alltid något som saknas.

Permalänk
Skrivet av janee:

Nu har jag ingen säker förklaring men jag har läst att många företag och då speciellt stora företag vill ha Windows 7 på alla nya datorer och att Både HP och Lenovo fortfarande säljer nya datorer med Windows 7, och för några veckor sedan läste jag att den amerikanska försvarsindustrin migrerar från Windows XP till Windows 7 under detta år 2014, dessutom har Kinas regering förbjudit alla myndigheter och statliga företag i Kina att använda W8 eller W8.1 så även dom migrerar från Windows XP till Windows 7 under år 2014.

Ja, men varför stod det då still det still det första året efter åttans släpp? Statcounter känns betydligt mer träffsäker där graferna stämmer med trender ganska väl.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Zotamedu:

Eftersom vi inte vet hur deras insamling av data fungerar så litar jag inte helt fullt ut på att den alltid klarar av att detektera hårdvara korrekt. Jag körde utan mitt grafikkort ett tag när det var trasigt, är jag räknad som integrerad grafik då också? Jag har kört lite med min laptop som har så dålig integrerad grafik att den inte kan spela något alls själv för att se om den orkade med streaming i Steam. Är den också en del av 19 % nu trots att den faktiskt aldrig använts för att spela?

Du kan fortfarande inte riktigt dra den slutsatsen eftersom du inte riktigt vet hur Steam räknar eller ens varför 19 % kör iGPU. De som spelar har betydligt bättre koll på hårdvara och mjukvara än de som bara köper en dator för att slösurfa. Sen har långt ifrån alla samma koll som Swec har.

Faktum kvarstår, det verkar vara dubbelt så många på Steam som kör Windows 8 av någon form och jag tror det är för många för att det bara ska vara uppgraderingsmönster. Speciellt när de är användare som är mer benägna att byta OS än den stora massan.

Då får vi vara överens om att inte vara överens

Du är bara del av de 19% om du frivilligt deltagit i deras HW-insamling medan du endast kör iGPU. Om du väljer att göra detta kommer du se vilken konfiguration som skickas upp, har deltagit en gång själv och då såg jag att min Optimum-utrustade laptop detekterades som Nvidia.

Man får tänka på att 19% Intel GPU ändå är väldigt mycket lägre än andelen nya datorer som inte har en dGPU. Intel ligger har numera en andel på 65% av alla GPU-kretsar som säljs, anta att alla de övriga 35% endast säljs tillsammans med nya CPUer för att agera dGPU (vet inte hur korrekt detta antagande är, men ju mer fel det är ju mer underskattar min beräkning Intels verkliga andel).

Det betyder då att ungefär hälften av alla system med Intel GPU också har en dGPU, att då 19% av de som är lite mer spelintresserade väljer att köra med Intel GPU låter ju inte alls orimligt. Framförallt inte när laptops står för allt större andel av PC och bland laptops står ultratunna för allt större andel där dGPU inte är vettigt. HD4000 och senare kan faktiskt köra rätt många spel på Steam.

Tycker det känns så mycket rimligare att förklara Win8 relativt höga andel på Steam med att hela företagsmarknaden saknas, en marknad som har ett val till skillnad från hemmarknaden (genomsnittsanvändaren klarar knappast att installera ett OS, än mindre fixa hem det från någon site och fixa en crackad nyckel).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Ja, men varför stod det då still det still det första året efter åttans släpp? Statcounter känns betydligt mer träffsäker där graferna stämmer med trender ganska väl.

Jag ser att Tablet och Console var i bockat i diagrammet som du länkade, nu har det ingen större betydelse för vår diskussion men siffrorna blir lite annorlunda, i detta diagram är bara Desktop i bockat http://gs.statcounter.com/#desktop-os-ww-monthly-200807-20140...

Edit: Jag vet ej hur denna sida fungerar, du behöver kanske gå in och bocka ur Tablet och Console i droppmenyn Operating System för att diagrammet enbart skall visa Desktop operativsystem om du klickar på min länk till StatCounter.

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

Jag ser att Tablet och Console var i bockat i diagrammet som du länkade, nu har det ingen större betydelse för vår diskussion men siffrorna blir lite annorlunda, i detta diagram är bara Desktop i bockat http://gs.statcounter.com/#desktop-os-ww-monthly-200807-20140...

Edit: Jag vet ej hur denna sida fungerar, du behöver kanske gå in och bocka ur Tablet och Console i droppmenyn Operating System för att diagrammet enbart skall visa Desktop operativsystem om du klickar på min länk till StatCounter.

Tackar, hade inte lagt märke till de alternativen men som du säger kvittar det för det här ämnet. Plattor som kör Windows 8 x86 bör ju räknas som desktop då de har helt andra möjligheter än andra plattor.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så det verkar som om gamers är dubbelt så benägna att köra Windows 8 än "vanliga" användare.

Eller så handlar det om att "gamers" är mer benägna att köpa nya datorer ofta, och en väldigt stor andel har inte kunskaperna eller orken att installera ett nygammalt operativsystem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Antor:

Eller så handlar det om att "gamers" är mer benägna att köpa nya datorer ofta, och en väldigt stor andel har inte kunskaperna eller orken att installera ett nygammalt operativsystem.

Eller så är det både det och att gamers trivs med Windows 8.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av Nightcrawler:

Om Windows är slött på din laptop kan bero på många saker, program som Asus skickat med eller en långsam hårddisk, jag bytte till SSD på laptopen så det kan göra en del.
Annars kan det vara något problem med din dator för Windows 8 är inte känt för att starta långsamt med en i7a.

Visst har du helt rätt. Finns en mängd skitprogram som kommer med, och Asus valde även att gå volym istället för snabbhet när det gäller disken. Sitter en 5400 RPM'are i den, och den är allt annat än snabb. Tyvärr får man inte med några skivor alls, utan endast den gömda Recovery partitionen, och den installerar ju tyvärr alla bloatware med, alltså ingen ren installation. Min förra lappis (Vista), hade både ock, både Recovery partition som skivor. Installerade man från skivorna, så struntade man helt enkelt att stoppa i skiva två, som innehåll bloatwaren, och voila, en ren installation. Krävdes dock att man installerade vissa drivrutiner som fanns på skiva två, men allt var ok. Nu har man ju inte den valmöjligheten.

Avinstallerar jag alla bloatware jag kan, så tar den ändå ca 80-90 sek för Win 8 att laddas. Alldeles för lång tid. En annan rolig grej är att lappisen reklamerar sig själv som snabb från viloläge, kallat Instant On, med samma disk antar jag, då det inte fanns SSD val till just min. Skall tydligen ta 2-3 sek eller så... Min tar ca 10-15 sek.

Naturligtvis skulle en SSD göra underverk, men just på lappisen så måste jag ha en stor disk. Då säger naturligtvis budgeten ifrån. En tanke är att offra den optiska platsen, men då jag fortfarande ofta kör skivor, så är det lite jobbigt. Visserligen har jag en extern spelare, men vill helst inte släpa på ytterligare ännu en attiralj.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

skulle vilja skapa en helt ny tråd angående vidows uppdate

http://www.prisjakt.nu/pryl/dator/5617_windows_buggen_som_kra...[prisjakt_pryl]-[tf_Windows7bugg_1408]-[integration]-[aftonbladet]-[Nyheter]-[27001]

hp dras också med buggar

http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Lockups-Freezes-Hangs/P...

nu har jag båda samtidig död dator