Alienware gör gamingdator på 13,3 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Håller med alla kommentarer om problemet med dess formgivning. Tyvärr så går en sådan här dator helt bort för mig pga det.

Synd att de inte kan kika på Apple och Microsoft och få lite inspiration hur man faktiskt kan göra snygga datorer, men utan att direkt kopiera dem.

Varför ska Alienware göra det? Det är gamingdatorer.
Dell har det du söker, Dell äger Alienware.

Varken Apple eller Microsoft gör gamingdatorer..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Nej 660 Ti är betydligt snabbare. 660 Ti är GK104 med 1344 kärnor i 980 MHz boost och en minnesbandbredd på 144, 2 GB/s. 770M är GK106 med 960 kärnor och 811 MHz i boost och en bandbredd på 96,2 GB/s.
Alltså 40 % fler kärnor som är 20 % högre klockade.

770M är ett lägre klockat GTX 660, utan Ti. GTX 660 kör 1033 boost och samma minnesbandbredd som Ti.

Finns det ingen bra sida som jämför desktop-kort mot mobilkort? Vore suveränt!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon114264:

Finns det ingen bra sida som jämför desktop-kort mot mobilkort? Vore suveränt!

Inte vad jag vet. Det är dessutom lite lurigt att titta på just mobila grafikkretsar nu eftersom kylningen spelar så stor roll med nya arkitekturer. De är designade för att klocka upp sig så länge de klarar att kylas och sedan klockar de ner sig. Det har börjat bli ett problem i stationära och det är värre i laptopar eftersom de har betydligt mer begränsad kylning. Det är också väldigt svårt att få en representativ bild av hur grafikkortet presterar eftersom det är omöjligt att provköra alla på en och samma hårdvaruplattform. Även processorprestandan kan ha stor påverkan på spelprestandan och det är väldigt svårt att göra tester som bara testar grafikkortet. Så det slutar med att man testar hela laptopar för det är enda sättet det går att få tag på mobila kretsar. Så tyvärr får man roa sig med att leta efter speltester på specifika laptopar med de grafikkort men är intresserad över och sedan får man försöka jämföra själv.

Vissa benchmarks har sidor, titta till exempel på Passmark men det är ofta svårt att översätta benchmarkpoäng till faktisk spelprestanda. Fast det kan ge en fingervisning i alla fall. http://www.videocardbenchmark.net/

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Datorerna skall bli mindre och mindre, men telefonerna större och större. Hur i helvete fungerar det i skallen hos tillverkarna?

Nånting säger mig att dom kommer att mötas till slut.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Nånting säger mig att dom kommer att mötas till slut.

Förmodligen både i storlek och prestanda (laptops) vilket gör att dom kommer kannibalisera.
Själv bryr jag mig inte, jag kör bara desktop computer. Och det är jag glad för.:P

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av igelkotte:

Nånting säger mig att dom kommer att mötas till slut.

Skrivet av Lifooz:

Förmodligen både i storlek och prestanda (laptops) vilket gör att dom kommer kannibalisera.
Själv bryr jag mig inte, jag kör bara desktop computer. Och det är jag glad för.:P

Jag ser 8" notephone framför mig. En phablet/laptophybrid på 8" med löstagbart tangentbord/skärmskydd. Formatet är den ultimata kompromissen mellan telefon och laptop. För stor, och för tjock med tangentbord, för att vara en telefon. Får inte plats i en ficka och går inte att hålla vettigt i en hand när man ska prata. För liten för att vara en användbar laptop. På tok för litet tangentbord för att man ska kunna skriva och för liten skärm för att man ska få plats med något. Alltså den ultimata kompromissen för ingen blir nöjd och den är värdelös på allt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Finns det ingen bra sida som jämför desktop-kort mot mobilkort? Vore suveränt!

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Har iallafall en ganska bra lista på mobilkort om än inte en jämförelse mot desktop.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Skulle tro att alla p12or tycker Alienware är det coolaste som finns

Jag förstår inte grejen med att dom flesta tror att 12 åringar tycker att leds och alienware är coolt, jag är 13 år och har aldrig tyckt att alienware har sett tufft eller coolt ut. Och dom flesta av mina kompisar håller med. Det är en ganska så liten del av alla 12 åringar som gillar leds och skriker I PWND U MUDDAFAKKA eller säger att dom ska hacka en i voice chatten. Det är bara det att ingen märker dom vanliga 12/13 åringarna. Eftersom att vi oftast är tysta i chatten och om vi pratar så pratar vi moget. Jag är inte butthurt eller nåt utan jag är bara trött på att folk tror att alla 12 åringar är omogna skitungar. Det är ju klart att alla ragar lite ibland när man spelar, det är ju lika självklart som att man blir arg när mobilen går sönder eller att datorn kraschar.
Det jag menar är att alla 12 åringar inte är likadana. Jag har försökt att hålla min ålder för mig själv på forum eftersom att jag inte blir tagen seriös eller så börjar folk driva med mig. Men jag orkar inte längre, Så snälla Sluta prata om 12 åringar som idioter, Det är oftast inte så.

Säkert den längsta texten jag skrivit på swec

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag ser 8" notephone framför mig. En phablet/laptophybrid på 8" med löstagbart tangentbord/skärmskydd. Formatet är den ultimata kompromissen mellan telefon och laptop. För stor, och för tjock med tangentbord, för att vara en telefon. Får inte plats i en ficka och går inte att hålla vettigt i en hand när man ska prata. För liten för att vara en användbar laptop. På tok för litet tangentbord för att man ska kunna skriva och för liten skärm för att man ska få plats med något. Alltså den ultimata kompromissen för ingen blir nöjd och den är värdelös på allt.

HAHAH! Ja men det värsta är ju. Skulle inte förvåna mig om det rätt vad det är kommer någon sådan också. >_>

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeskate13:

Jag förstår inte grejen med att dom flesta tror att 12 åringar tycker att leds och alienware är coolt, jag är 13 år och har aldrig tyckt att alienware har sett tufft eller coolt ut. Och dom flesta av mina kompisar håller med. Det är en ganska så liten del av alla 12 åringar som gillar leds och skriker I PWND U MUDDAFAKKA eller säger att dom ska hacka en i voice chatten. Det är bara det att ingen märker dom vanliga 12/13 åringarna. Eftersom att vi oftast är tysta i chatten och om vi pratar så pratar vi moget. Jag är inte butthurt eller nåt utan jag är bara trött på att folk tror att alla 12 åringar är omogna skitungar. Det är ju klart att alla ragar lite ibland när man spelar, det är ju lika självklart som att man blir arg när mobilen går sönder eller att datorn kraschar.
Det jag menar är att alla 12 åringar inte är likadana. Jag har försökt att hålla min ålder för mig själv på forum eftersom att jag inte blir tagen seriös eller så börjar folk driva med mig. Men jag orkar inte längre, Så snälla Sluta prata om 12 åringar som idioter, Det är oftast inte så.

Säkert den längsta texten jag skrivit på swec

Minns när jag va 12/13, var inte heller så korkad. Grejen är inte att "alla" p12or är så, det är lite som när man säger att alla asiater är genier osv. Du måste förstå att folk inte alltid skriver bokstavligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Skulle tro att alla p12or tycker Alienware är det coolaste som finns

Dock är det väl oftast småpojkar i åldern 14-17 som uttalar sig om "p12or"?
Håller med om att designen är förjävlig, annars är det bara bra med mindre gaminglaptops.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Som tjugoettåring måste jag säga att jag förmodligen hade köpt en, men tyvärr har jag redan en Alienware 14. Lika vacker som förra generationen!

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Dock är det väl oftast småpojkar i åldern 14-17 som uttalar sig om "p12or"?
Håller med om att designen är förjävlig, annars är det bara bra med mindre gaminglaptops.

Var har du fått det ifrån? Nu är det ju inget som man hör ofta oavsett ålder heller.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Minns när jag va 12/13, var inte heller så korkad. Grejen är inte att "alla" p12or är så, det är lite som när man säger att alla asiater är genier osv. Du måste förstå att folk inte alltid skriver bokstavligt

När du var 12. Blev inte du irriterad varje gång folk kallade dig P12 bara för att du sa att du var 12? Det är ju klart att alla inte menar att alla p12or är likadana men det finns ju vissa som tycker det. Och eftersom att man inte kan höra tonfall eller se att ansiktsuttryck på internet så är det lite svårt att förstå vilka som är ironiska/haters. Det bästa skulle vara om alla bara slutade vara ironiska eller sa när dom var ironiska eller inte helt bokstavliga men så skulle själva grejen med ironin försvinna så det funkar inte heller. Så det är väldigt svårt att förstå folk på internet. Och ibland blir det missförstånd. Som nu tillexempel. Dom flesta som läste din kommentar skulle säkert inte förstå att du inte var bokstavlig. Och sen finns det ju personer som skriver precis likadant och är fullt allvarliga och bokstavliga. Du måste förstå att alla inte förstår vad du menar, om jag ska prata som dig.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Varför ska Alienware göra det? Det är gamingdatorer.
Dell har det du söker, Dell äger Alienware.

Jag hade gärna köpt en dator med ordentlig grafikprestanda som man kunde spela bra på. Om de bara sett vettigare och stilrenare ut.

Skrivet av Agile:

Varken Apple eller Microsoft gör gamingdatorer..

Exakt.

Hade dock gärna sett att de haft det, eller iaf släppt några bärbara med lite bättre grafikkort än vad de har idag (650M har jag för mig är det bästa som Apple kan erbjuda).

Eller; att någon annan som gjorde speldatorer kunde formge något som såg snyggt ut (eller iaf inte direkt fult ut).

Håller dock med om att det inte är så troligt att någondera kommer ske - tyvärr.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hårdvaran är rätt likt Webhalles egenbyggda laptops, samt ggsdata egenbyggda laptops (Webhallen o ggsdata kör samma skal till laptopsen)
där erbjuds bra hårdavra med, 4710QM cpu ur I7 serien, 8GB ram samt GX860 och 13.3" FHD upplösning (Matt), 2 msata samt 1 plats fö 2.5" som jag fattat det.
priserna är lockande till deras specifikationer imo, men vette tusan hur kylningen är i deras laptop-skal dom fått tag på, lär vara högljud och varm :/
Ser sjukt fula ut även om som sagt hårdvaran är imponerander då priset är under 9000:- på ggsdata exempelvis..

Känner jag Alienware rätt, så lär dom ta 20 000:- ++ för denna leksak..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeskate13:

När du var 12. Blev inte du irriterad varje gång folk kallade dig P12 bara för att du sa att du var 12? Det är ju klart att alla inte menar att alla p12or är likadana men det finns ju vissa som tycker det. Och eftersom att man inte kan höra tonfall eller se att ansiktsuttryck på internet så är det lite svårt att förstå vilka som är ironiska/haters. Det bästa skulle vara om alla bara slutade vara ironiska eller sa när dom var ironiska eller inte helt bokstavliga men så skulle själva grejen med ironin försvinna så det funkar inte heller. Så det är väldigt svårt att förstå folk på internet. Och ibland blir det missförstånd. Som nu tillexempel. Dom flesta som läste din kommentar skulle säkert inte förstå att du inte var bokstavlig. Och sen finns det ju personer som skriver precis likadant och är fullt allvarliga och bokstavliga. Du måste förstå att alla inte förstår vad du menar, om jag ska prata som dig.

Det är därför jag använder smileys