Hur dåliga tyckte ni Star Wars Episode I-III var?

Permalänk
Medlem

Hur dåliga tyckte ni Star Wars Episode I-III var?

De har fått mycket hat, men det tjänade en väldans massa pengar. Hur tyckte ni att de var?

Själv tyckte jag de var ganska bra gjorda, men det kanske bara är jag som försöker få mig själv att tro det. CGI var ju ganska dålig de två första filmerna medans i den tredje såg det ganska realistiskt ut. Det som jag tror gjorde de dåliga var att George Lucas hade kontroll över allting, ingen sa åt han att detta kanske är dåligt. Hade det funnits personer på plats med stake nog att säga "det här är dåligt!" hade filmen antagligen blivit bättre, men Lucas sparkade antagligen de som klagade.

Kortfattat kan jag säga att filmerna inte hade någon emotionell kontakt med publiken. Varje gång någon talade hände inget, medans i de gamla så kunde en konversation vara medans något hände, inte bara att de gick till en soffa eller redan satt i en soffa.

Ifall ni vill få en bra recension samtidigt som mycket skratt (nog det roligaste jag sett till denna dag) kolla på RedLetterMedia.com deras Mr. Plinkett recensioner. Extremt bra och täcker några timmar med underhållning.

(Kollade runt lite men hittade ingen liknande tråd, i alla fall ingen aktiv sådan).

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Tycker de är okej, men jag fattar inte varför alla farkoster är mycket mer strömlinjeformade, tillskillnad från "de gamla" där de är kantigare än en skokartong.

(ska även tillägga att jag inte är någon Star Wars-nörd, men tycker de är bra underhållning)

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Tycker de är okej, men jag fattar inte varför alla farkoster är mycket mer strömlinjeformade, tillskillnad från "de gamla" där de är kantigare än en skokartong.

(ska även tillägga att jag inte är någon Star Wars-nörd, men tycker de är bra underhållning)

Okej, jag har nog kollat igenom alla filmerna minst 10 gånger, men hela storyn är som gjord av en fem åring. Palpatine som är med i senaten vill bli chef av republiken och få speciella krafter (mer som en diktatur) så han bestämmer allt genom att det blir krig med separatisterna. Då kan han sedan säga att Jedisen har försökt döda honom och är korrupta vilket gör att han kan skapa imperiet. Men han gör det på ett väldigt konstigt sätt. Han sätter en ett företag som körs med millitär effektivitet för att sätta en blockad runt planeten Naboo. Han vill då att drottningen av Naboo ska göra en "vote of no confidence" på det nuvarande överhuvudet av republiken så han sen kan bli det, men av någon anledning vill han ha ett papper signerat av drottningen som gör blockaden giltig. Betyder detta inte att det inte längre finns någon kris eftersom blockaden och invasionen som de gör bli giltig. Dessutom blir hela planeten i en stor kris, som vi såklart aldrig får se. Hela historien är ett misslyckande.

Sedan har vi det med kärleken:

*Varning, vulgärt språk och svart humor...

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd

Ettan var verkligen katastrof i mina ögon. Fula effekter som användes alldeles för mycket, Jarjar osv. blir ingen bra film men framför allt kändes det som om de förstörde de gamla filmerna genom att försöka hitta på vetenskapliga förklaringar till diverse saker i dem (mitoklorider?). Sen var ju storyn riktigt kass och gjorde sitt för att sänka de gamla filmerna. C3PO och R2D2 byggdes av Darth Vader? När han var en liten unge? Kom igen liksom. De gamla filmerna kan absolut vara barnsliga emellanåt men Episod 1 är bara löjlig. Sen blev det ju bättre och bättre, men jag tappade sugen en del tack vare ettan så tvåan och trean kändes inte alls lika engagerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ettan var verkligen katastrof i mina ögon. Fula effekter som användes alldeles för mycket, Jarjar osv. blir ingen bra film men framför allt kändes det som om de förstörde de gamla filmerna genom att försöka hitta på vetenskapliga förklaringar till diverse saker i dem (mitoklorider?). Sen var ju storyn riktigt kass och gjorde sitt för att sänka de gamla filmerna. C3PO och R2D2 byggdes av Darth Vader? När han var en liten unge? Kom igen liksom. De gamla filmerna kan absolut vara barnsliga emellanåt men Episod 1 är bara löjlig. Sen blev det ju bättre och bättre, men jag tappade sugen en del tack vare ettan så tvåan och trean kändes inte alls lika engagerande.

Jo det har du rätt i, the force ska vara något mystiskt men sen kom de med den förklaringen.. Dock är det tydligen bara hur stark koppling du hae till kraften, så en med ett högt vörde har bara en naturligt starkare koppling till kraften. Sen byggde Vader bara C3PO men varför skulle han bygga en robot som ser ut att ha blivit massproducerad.... Man ser robotar som ser lika C3 hela tiden.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Jag tycker alla 3 filmerna är riktigt bra, den som är sämst är första och då är det framförallt det plågsamt usla barnskådespeleriet och dialogen som Anakin har som jag ogillar.
Och visst är det fånigt hur dom har ansträngt sig för att få med C3P0 och R2D2 på sätt som känns oerhört krystat, framförallt C3P0 som sagt.
(Anakin byggde inte R2D2 som redan påpekats).
Och det är dels för att visa vilket tekniskt och ingenjörsmässigt geni Anakin är, det massproduceras robotar av C3P0 typ och Anakin vill försöka sig på att göra en egen. Ganska rimligt att han får ihop delar till en ganska lätt ifrån skrotade gamla versioner så dom är så vanliga.
Visst är det krystat och asfånigt men så långsökt att han ska göra en egen robot är det inte, dock att det är just C3P0.
Men jag tycker fortfarande den är bra.

Episod 2 och 3 tycker jag är jättebra.

Storyn tycker jag är väldigt bra i alla 3 filmerna och jag gillar verkligen hur man dels visar Anakins historia och hur kan kommer att bli Darth Vader samt hur Kejsaren tar makten över senaten osv.

Visst är det ganska platt överlag och dessutom stelt spelat på många sätt, men det har en klassisk matiné-känsla över sig där det lämpar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker alla 3 filmerna är riktigt bra, den som är sämst är första och då är det framförallt det plågsamt usla barnskådespeleriet och dialogen som Anakin har som jag ogillar.
Och visst är det fånigt hur dom har ansträngt sig för att få med C3P0 och R2D2 på sätt som känns oerhört krystat, framförallt C3P0 som sagt.
(Anakin byggde inte R2D2 som redan påpekats).
Och det är dels för att visa vilket tekniskt och ingenjörsmässigt geni Anakin är, det massproduceras robotar av C3P0 typ och Anakin vill försöka sig på att göra en egen. Ganska rimligt att han får ihop delar till en ganska lätt ifrån skrotade gamla versioner så dom är så vanliga.
Visst är det krystat och asfånigt men så långsökt att han ska göra en egen robot är det inte, dock att det är just C3P0.
Men jag tycker fortfarande den är bra.

Episod 2 och 3 tycker jag är jättebra.

Storyn tycker jag är väldigt bra i alla 3 filmerna och jag gillar verkligen hur man dels visar Anakins historia och hur kan kommer att bli Darth Vader samt hur Kejsaren tar makten över senaten osv.

Visst är det ganska platt överlag och dessutom stelt spelat på många sätt, men det har en klassisk matiné-känsla över sig där det lämpar sig.

Vi tycker ganska olikt, jag tycker det är så mycket fel i filmerna som gör att karaktärerna inte känns trovärdiga. Skulle en tjej någonsin gifta sig med anakin? Speciellt efter han har slaktat ett tiotal män, kvinnor och barn.

Sen är tonerna på filmerna helt olika, från att säga att det är en barnfilm (vilket ettan verkade vara eftersom de hade en pratande salamander med) till att visa huvudkapningar och hat, inget av det fanns i de gamla filmerna, bara äventyr. Så dessa filmer är helt olika från de orginella SW.

Tänkt dig att en familj kollar på episod 4, inget skumt, sen tänker du dig episod 2. Då är det något som är väldigt fel, inte en äventyrsfilm detta. Episod 2 och 3 har inte samma ton som de andra filmerna från den originella trologin, de känns bara fel, här handlar den om mord, död och hat. Inget vi såg i de gamla filmerna.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Vi tycker ganska olikt, jag tycker det är så mycket fel i filmerna som gör att karaktärerna inte känns trovärdiga. Skulle en tjej någonsin gifta sig med anakin? Speciellt efter han har slaktat ett tiotal män, kvinnor och barn.

Sen är tonerna på filmerna helt olika, från att säga att det är en barnfilm (vilket ettan verkade vara eftersom de hade en pratande salamander med) till att visa huvudkapningar och hat, inget av det fanns i de gamla filmerna, bara äventyr. Så dessa filmer är helt olika från de orginella SW.

Tänkt dig att en familj kollar på episod 4, inget skumt, sen tänker du dig episod 2. Då är det något som är väldigt fel, inte en äventyrsfilm detta. Episod 2 och 3 har inte samma ton som de andra filmerna från den originella trologin, de känns bara fel, här handlar den om mord, död och hat. Inget vi såg i de gamla filmerna.

Jag tycker inte heller karaktärerna är särskilt trovärdiga som riktiga karaktärer, men tycker dom fungerar utmärkt som matinékaraktärer.

Just den grejen tycker jag faktiskt är en ganska bra skildring, sådär på riktigt. Vi har svårt för att se ondskan i människor vi känner på andra sätt.
Se på hur krig förs idag och hur militärer som kommer hem hyllas även om dom har varit ansvariga för bombningar av civila t.ex.

Att tonerna är olika tycker jag är en styrka.
Att skildra ett händelseförlopp ifrån olika perspektiv tycker jag är en styrka och ser inga som helst problem med att se det som en barnfamilj.

Om man ska skildra hur Anakin blir Darth Vader så ingår det mord, död och hat. Hat är ju det som driver honom till den mörka sidan.
Tycker det är helt rimligt att det skildras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker inte heller karaktärerna är särskilt trovärdiga som riktiga karaktärer, men tycker dom fungerar utmärkt som matinékaraktärer.

Just den grejen tycker jag faktiskt är en ganska bra skildring, sådär på riktigt. Vi har svårt för att se ondskan i människor vi känner på andra sätt.
Se på hur krig förs idag och hur militärer som kommer hem hyllas även om dom har varit ansvariga för bombningar av civila t.ex.

Att tonerna är olika tycker jag är en styrka.
Att skildra ett händelseförlopp ifrån olika perspektiv tycker jag är en styrka och ser inga som helst problem med att se det som en barnfamilj.

Om man ska skildra hur Anakin blir Darth Vader så ingår det mord, död och hat. Hat är ju det som driver honom till den mörka sidan.
Tycker det är helt rimligt att det skildras.

Vad menar du med matinékaraktärer? Jag tycker Anakins karaktär och fall till den mörka sidan aldrig ens fanns där. Bara i episod I var han snäll, i de två andra är han konstant fylld med hat, han dödar oskyldiga personer och ser ut som en mördare på sitt ansiktsuttryck hela tiden. Han var aldrig snäll och de försöker bevisa att han är snäll under öppningsscenen i Episod III när han säger att han ska hjälpa en klon som kan äventyra hela hans viktiga uppdrag... Ännu en gång är han inte trovärdig, tror inte ens Yoda bryr sig så mycket ifall en klon dör, han bryr sig nog bara om att vinna striden.

Jag tycker inte det behöver vara mord eller död. Kolla bara på hur nära Luke var att vända till den mörka sidan i VI, men i sista sekunden lyckades han kontrollera sina känslor. Samma med hur The emperor valde att döda han, han kunde antagligen bara ha brutit nacken av Luke men han föredrog att plåga ihjäl han med "force lightning", men nu av någon anledning använder alla siths "force lightning" när de vill ha ihjäl någon.

Sen måste det ha varit hemskt att vara en skådespelare i den filmen, allt spelades bara in i en grön/blå bakgrund så de får det väldigt svårt att göra karaktärerna trovärdiga, kolla bara när General Grevious gör sin pose precis när de ska börjas slåss, Obi-Wan rör sig inte ens även ifall lasersvärden bara är en meter framför honom, Grevious kunde lika gärna bara kunnat hoppa på honom då han gjorde det.

Sen av någon anledning måste allting sättas upp precis som det börjar i IV, även fast det är tjugo år fram i tiden, lite tråkigt tycker jag.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Vad menar du med matinékaraktärer?

Hmm, en slags teatralisk typ av karaktärer som skildrar en viss sak på ett visst sätt som egentligen har väldigt lite med realism att göra men som det finns en konstnärlig historia av att använda sig av.
Det är stelt och dåligt men jag tycker det funkar på många sätt tillsammans med det berättande Lucas använder sig av.

Skrivet av Alexander7938:

Sen av någon anledning måste allting sättas upp precis som det börjar i IV, även fast det är tjugo år fram i tiden, lite tråkigt tycker jag.

Ja, och sättet som Padme dör på irriterar mig.

I övrigt kan jag mest bara säga att, ja, vi ser ser och ting olika.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexander7938:

Vi tycker ganska olikt, jag tycker det är så mycket fel i filmerna som gör att karaktärerna inte känns trovärdiga. Skulle en tjej någonsin gifta sig med anakin? Speciellt efter han har slaktat ett tiotal män, kvinnor och barn.

Detta är väldigt sant. Han beter sig som en gnällig och osympatisk tonåring (dessutom ful som stryk). Och hon är typ femton år äldre. Det blir bara löjligt.

Citat:

Sen är tonerna på filmerna helt olika, från att säga att det är en barnfilm (vilket ettan verkade vara eftersom de hade en pratande salamander med) till att visa huvudkapningar och hat, inget av det fanns i de gamla filmerna, bara äventyr. Så dessa filmer är helt olika från de orginella SW.

Tänkt dig att en familj kollar på episod 4, inget skumt, sen tänker du dig episod 2. Då är det något som är väldigt fel, inte en äventyrsfilm detta. Episod 2 och 3 har inte samma ton som de andra filmerna från den originella trologin, de känns bara fel, här handlar den om mord, död och hat. Inget vi såg i de gamla filmerna.

Jag misstänker att de fick så mycket kritik för att ettan var så barnslig att de överkompenserade ganska rejält med efterföljande filmer. En sak är säker: George Lucas (och Spielberg) har tappat greppet. Det började med alla förbättrade versioner av originaltrilogin (eller kanske egentligen med julspecialen hos wookierna ) och sen har det bara gått utför. Jag menar; Indiana Jones och kristallskallen är en av de sämsta filmerna jag sett, och jag har pluggat filmvetenskap och därmed sett många extremt tråkiga och kassa filmer. Vi får se hur det går nu när Disney har tagit över, det finns en chans att de kommer att gå tillbaka till mer den gamla stilen. De kommer att mjölka det så långt det går förstås, men det är knappast något nytt i Star Wars universumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Detta är väldigt sant. Han beter sig som en gnällig och osympatisk tonåring (dessutom ful som stryk). Och hon är typ femton år äldre. Det blir bara löjligt.

Jag misstänker att de fick så mycket kritik för att ettan var så barnslig att de överkompenserade ganska rejält med efterföljande filmer. En sak är säker: George Lucas (och Spielberg) har tappat greppet. Det började med alla förbättrade versioner av originaltrilogin (eller kanske egentligen med julspecialen hos wookierna ) och sen har det bara gått utför. Jag menar; Indiana Jones och kristallskallen är en av de sämsta filmerna jag sett, och jag har pluggat filmvetenskap och därmed sett många extremt tråkiga och kassa filmer. Vi får se hur det går nu när Disney har tagit över, det finns en chans att de kommer att gå tillbaka till mer den gamla stilen. De kommer att mjölka det så långt det går förstås, men det är knappast något nytt i Star Wars universumet.

Jo vi får hoppas på det! Tror JJ kan lyckas ganska bra, Star Trek filmerna var inte tråkiga i alla fall, de var bra actionfilmer i mitt tycke.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Borde knappt uttala mig i denna tråd då jag växte upp med Star Wars. Älskar Star Wars även om jag sen några år tillbaks inser att jag troligen inte kommer se de sex första någon gång igen då jag helt enkelt överdoserat filmerna.

Med åldern så inser jag att om jag sett dem i vuxen ålder sett de "första" hade det aldrig fastnat.

Men nu handlar det om de ettan, tvåan och trean.

Ettan faller bort tungt för mig. Den är så dålig att jag rodnar när jag ser den. Jar-Jar, racet (som håller på i evigheter).......... *bläääh*

Tvåan. Snäppet bättre, Ewan räddar filmen för min del och greve Dracula. Ljudeffekten av missilernas explotioner när Obi-Wan jagar efter Jango Fett bland asteroiderna (?) är det coolaste jag hört än till denna dag

Trean gillade jag faktiskt rejält och då är min vinkel på det, Obi-Wans och Anakins brytning. Obi-Wans "You were the choosen one!" ger mig av någon anledning ståpäls.

Har megastor förhoppning på JJ´s kommande. Är bara livrädd för att det blir det där vanliga "balla tonåringar räddar världen" stuket som råder numer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Jo vi får hoppas på det! Tror JJ kan lyckas ganska bra, Star Trek filmerna var inte tråkiga i alla fall, de var bra actionfilmer i mitt tycke.

Star Trek filmerna var helbra actionäventyr, men tokusla Star Trek filmer.

Dock tror jag hans känsla för äventyr passar sig mycket bättre med Star Wars än med Star Trek så jag är försiktigt optimistisk.
Hans totala brist på politisk förståelse av Star Trek känner jag inte kan bli ett problem med Star Wars på samma sätt.

Permalänk
Medlem

Tyckte dom var supercoola när de kom ut, var dock endast 10 år när den första filmen kom ut.
Det var ett par år sen man såg dom senast. Inget stort Star Wars fan direkt, men dom är väl ok.

Permalänk

Jag gillar Star Wars, tycker 1-3 är bra, ser inte problemet med dom öht.

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Jo det har du rätt i, the force ska vara något mystiskt men sen kom de med den förklaringen.. Dock är det tydligen bara hur stark koppling du hae till kraften, så en med ett högt vörde har bara en naturligt starkare koppling till kraften. Sen byggde Vader bara C3PO men varför skulle han bygga en robot som ser ut att ha blivit massproducerad.... Man ser robotar som ser lika C3 hela tiden.

Midi-Chlorians var dock en idé Gorge Lucas fick redan 1977 för att förklara The Force. Var inte introducerat i filmerna bara. Idén kom från något som finns i verkligheten, Mitochondrion (http://en.wikipedia.org/wiki/Mitochondrion). Vilket gör det hela låta mindre dumt men tycker också det passade bättre när det var en mer mystisk kraft.

Permalänk
Medlem

1 och 2 är en transportsträcka till film nummer 3 som är den enda som är värd att se.

Permalänk

1-3 finns inte för mig.

gillar effekterna i 4-6 bättre än dem i 1-3 tycker effekterna/rymdskäppen ser coolare och bättre ut med undantag för meteoritmasken som inte ser så bra ut.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Katastrof.
Så här upplevde jag dem när de kom:
Star Wars I - Fixade biljetter till premiären, var sjukt peppad. Lämnade biografen med en dålig känsla i magen, som jag blivit lurad.
Star Wars II - Efter att ha gett 1:an en chans till på DVD så gick jag inte ens på bio, köpte den på DVD på releasedagen. Total besvikelse.
Star Wars III - Såg ej på bio, köpte ej på DVD, såg den två år senare på lånad DVD. Tyckte just då att den var rätt ok. Men nu i efterhand tror jag bara den var medeldålig, vilket fick den att kännas rätt bra i jämförelse med I och II.

Har nu köpt hela boxen med alla 6 filmerna på Blu-ray, men bara sett IV, V och VI.

Finns en massa teorier om varför det blev som det blev, den som känns mest trolig var att Lucas fick fria tyglar, ingen begränsade honom i samband med de tre nya filmerna och därför blev de fyllda till bredden med trams. Man kan se tendenserna i Return of the Jedi med putslustiga små figurer och Ewoks överallt.

Jag har dock ganska höga förhoppningar på VII, trailern gav härliga matinévibbar.
(Och jag bryr mig inte om hur fel svärdet är).

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog att episod I-III var rätt ok.
Dock tyckte jag att man kände en viss avsaknad av någon riktig elaking som huvudmotståndare i klass med Darth Vader.
Sedan har man ju problemet att man vet hur det slutar, eftersom episod 4-6 redan fanns där som facit. Det tog också bort en del spänning.
Med episod 7 så är det ju iallafall inte längre någon prequel där man vet vad som kommer att hända. Då blir det genast mer spännande. Tror nog också att dom har lärt sig en del med Jar Jar binks och hatet mot hans tramsigheter och lär inte upprepa det misstaget igen.

Skrivet av Kilroy:

Star Trek filmerna var helbra actionäventyr, men tokusla Star Trek filmer.

Dock tror jag hans känsla för äventyr passar sig mycket bättre med Star Wars än med Star Trek så jag är försiktigt optimistisk.
Hans totala brist på politisk förståelse av Star Trek känner jag inte kan bli ett problem med Star Wars på samma sätt.

Håller med till 100%.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Rouge of Darkness:

1-3 finns inte för mig.

gillar effekterna i 4-6 bättre än dem i 1-3 tycker effekterna/rymdskäppen ser coolare och bättre ut med undantag för meteoritmasken som inte ser så bra ut.

Effekterna beror ju dock på vilka versioner man syftar på, vissa effekter är väldigt förändrade i special edition: https://www.youtube.com/watch?v=8faBFPENMbg Många av jakt-bitarna där man ser skeppen på håll ser rätt dassiga ut när man ser de sida vid sida med de "förbättrade".
Är man inte så gammal (under 30?) har man kanske inte ens sett originaleffekterna, de som exempelvis visas på TV vid juletid borde väl vara specialversionerna.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Urusla filmer.

De fick med en hel del bra skådisar som biroller som Ewan McGregor (fast han räknas kanske som huvudroll?), Natalie Portman och Christpher Lee. Varför kände man sen att man skulle ha någon okarismatisk nolla som Hayden Christensen är för mig ofattbart. Samuel L Jackson passar heller inte in utan är bara där för sitt namn.

Storylinen drar sig för mycket åt det barnsliga hållet.

Nej, de här filmerna var för star wars som Eragon var för Lotr. Trista bleka kopior fulla av klichéer och inte en enda originell idé eller ens en något förvånande plot twist.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Den tredje var den som äntligen var lite sevärd, den första är ju inget annat än total katastrof, pinsamma karaktärer helt seg dialog och manus och helt enkelt sjukt pinsam att ens se på, tvåan var ett steg i riktingen trean hamnade på inte så bra men bra mycket bättre än ettan. Väntar med spänning på den nya som kanske kan gå tillbaka till dom första.

Permalänk
Medlem

Sämsta skådespelarvalet någonsin för Anakin, den förbannade jäkla fjortisen förstörde varenda scen han var med i(jag kräks lite bara jag hör rösten) . I övrigt gillade jag dom! Ettan var okej och resterande lyfte Obi-wan.

Skickades från m.sweclockers.com