Finns det några här på Swec som lyssnar på EBM/inustrial/Future pop?

Permalänk

Finns det några här på Swec som lyssnar på EBM/inustrial/Future pop?

Tjena!

Som tråden titeln lyder undrar jag om det finns några som lyssnar på EBM/industrial/Agrotech/Future pop? Själv så lyssnar jag mycket på EBM och Industrial likt front 242, Frontline assembly, Spark!, Ekobrottsmyndigheten S.I.N.A m.m

Även lite nintendo ish likt WelleErdball och thermostatic

En del synt pop också men inte lika mycket nuförtiden, var mer en syntpop mäniska för en 8-10 årsen. Finns inte många i min ålder som lyssnar på denna musiken, själv är jag 20!

Skriv gärna vad ni lyssnar på och er ålder om ni är bekväma med det

Min Last.FM profil: http://www.last.fm/user/taxation

Ha det! Mvh SwedenVirre!

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar rätt mycket på synth och de genres det inbegriper. 2003 upptäckte jag VNV Nation, Apoptygma Berzerk, Icon Of Coil & In Strict Confidence och sedan har det flödat på. Synthpop/chiptunes/bitpop har alltid varit något jag älskat och jag lyssnar även gärna på t.ex. Welle, Thermostatic, dubmood, datafreq, chipzel, Morgonjuice, Fairlight Children osv.

Idag föredrar jag ofta lite tyngre saker som :wumpscut:, Alter Der Ruine, Combichrist, Hocico, Terminal Choice, Grendel, Suicide Commando... Är 26 för övrigt.
Länka gärna din last.fm: http://last.fm/user/ZaInT

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Är 34 år fyllda och det är främst industri jag lyssnar på, gärna de tyngre varianterna med Power Noise som favorit genren och lite Harsh Noise när humöret tillåter. Har lyssnat på synth och alla dess avarter sedan högstadiet där omkring.

Nästan all industri går hem men mycket av det är det skitiga 80-90 tals ljudet jag är ute efter. Det absoluta favoritbandet där måste vara Einstürzende Neubauten, allt med Blixa är i regel sjukt bra.

Det är få saker som jag fastnar vid som jag gör med Power Noise, skitigt, monont och tungt som fasen. Lite band som brukar rulla här hemma:

Ah Cama-Sotz
Camanecroszcope
C-drone Defect
Converter
Fiendflug
H.I.V Positive
D.Forma
Iszcoloscope
Laibach
Ma Ja Le & Vir Unis
Merzbow
Noisex
P.A.L
Tarmvred
Terrorfakt
Winterkälte
Meat Beat Manifesto
etc
etc
etc

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Jag lyssnar rätt mycket på synth och de genres det inbegriper. 2003 upptäckte jag VNV Nation, Apoptygma Berzerk, Icon Of Coil & In Strict Confidence och sedan har det flödat på. Synthpop/chiptunes/bitpop har alltid varit något jag älskat och jag lyssnar även gärna på t.ex. Welle, Thermostatic, dubmood, datafreq, chipzel, Morgonjuice, Fairlight Children osv.

Idag föredrar jag ofta lite tyngre saker som :wumpscut:, Alter Der Ruine, Combichrist, Hocico, Terminal Choice, Grendel, Suicide Commando... Är 26 för övrigt.
Länka gärna din last.fm: http://last.fm/user/ZaInT

Addar dig på min Last.fm lista

http://www.last.fm/user/taxation

Hade rätt mycket musik gemensamt! Hocico Grendel m.m har gått rätt friskt det senaste.

Skrivet av infelix:

Är 34 år fyllda och det är främst industri jag lyssnar på, gärna de tyngre varianterna med Power Noise som favorit genren och lite Harsh Noise när humöret tillåter. Har lyssnat på synth och alla dess avarter sedan högstadiet där omkring.

Nästan all industri går hem men mycket av det är det skitiga 80-90 tals ljudet jag är ute efter. Det absoluta favoritbandet där måste vara Einstürzende Neubauten, allt med Blixa är i regel sjukt bra.

Det är få saker som jag fastnar vid som jag gör med Power Noise, skitigt, monont och tungt som fasen. Lite band som brukar rulla här hemma:

Ah Cama-Sotz
Camanecroszcope
C-drone Defect
Converter
Fiendflug
H.I.V Positive
D.Forma
Iszcoloscope
Laibach
Ma Ja Le & Vir Unis
Merzbow
Noisex
P.A.L
Tarmvred
Terrorfakt
Winterkälte
Meat Beat Manifesto
etc
etc
etc

Inte mycket jag känner igen förutom Laibach, antar att det inte riktigt är mitt spår, men skall kolla på mer på Power Noise!

Permalänk
Medlem

Jag gör. Har sett lite blandade band i år och förra året. VNV, Spark!, Vanguard, Sturm Cafe, Machinista, Welle: Erdball och några andra. Var på Electronic Summer här i Göteborg förra året och det blir ett nytt besök på årets upplaga.

Blir rätt mycket poppigt för mig men jag uppskattar hårdare och monotonare saker med. Väntar extremt mycket på den nya skrivan från Spark! nu tex. Är nog den gruppen som jag sett live flest gånger. Ska bli spännande att se hur den skivan blir nu när bara Mattias är kvar.
En lista jag lyssnar på mycket just nu: http://open.spotify.com/user/fwiz/playlist/0ww3an5MsrvBwWx1Oj...

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Skrivet av Wooe:

Jag gör. Har sett lite blandade band i år och förra året. VNV, Spark!, Vanguard, Sturm Cafe, Machinista, Welle: Erdball och några andra. Var på Electronic Summer här i Göteborg förra året och det blir ett nytt besök på årets upplaga.

Blir rätt mycket poppigt för mig men jag uppskattar hårdare och monotonare saker med. Väntar extremt mycket på den nya skrivan från Spark! nu tex. Är nog den gruppen som jag sett live flest gånger. Ska bli spännande att se hur den skivan blir nu när bara Mattias är kvar.
En lista jag lyssnar på mycket just nu: http://open.spotify.com/user/fwiz/playlist/0ww3an5MsrvBwWx1Oj...

Är själv också nyfiken på Spark! senaste dom släppte var något techno album som själv inte var väldigt förtjust över

Tror man lyssnat lit väll mycket på Hocico den senaste tiden när man sätter sig och skall göra en ny låt och det slutar upp med detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Är själv också nyfiken på Spark! senaste dom släppte var något techno album som själv inte var väldigt förtjust över

Tror man lyssnat lit väll mycket på Hocico den senaste tiden när man sätter sig och skall göra en ny låt och det slutar upp med detta

Jag trodde att SPARK! lagt av så det var ju välkommen info det här. Finns det något datum på den?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Jag trodde att SPARK! lagt av så det var ju välkommen info det här. Finns det något datum på den?

Inte vad jag vet, vet att Spark! jobbar på något själv då dom lagt ut lite klipp på musik som inte är släppt så jag tror att det blir något snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Är själv också nyfiken på Spark! senaste dom släppte var något techno album som själv inte var väldigt förtjust över

Tror man lyssnat lit väll mycket på Hocico den senaste tiden när man sätter sig och skall göra en ny låt och det slutar upp med detta

Om du menar det som finns på Spotify så är det någon annan med samma namn man hittar där med. Konviktion är inte deras skiva.

Skrivet av ZaInT:

Jag trodde att SPARK! lagt av så det var ju välkommen info det här. Finns det något datum på den?

Tror inte att jag sett något datum. Har fått för mig att det är sensommaren eller hösten som gäller. De släppte en singel vid midsommar dock:

Finns lite småbitar här i med: https://www.facebook.com/photo.php?v=10153247424327588&set=vb...

Mattias verkar ha blandat i flera olika sångare nu. Tycker tex att det låter som att sångaren från Xenturion Prime (fd. Syrian) är med i en låt vid 3:30.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Skrivet av Wooe:

Om du menar det som finns på Spotify så är det någon annan med samma namn man hittar där med. Konviktion är inte deras skiva.

Tror inte att jag sett något datum. Har fått för mig att det är sensommaren eller hösten som gäller. De släppte en singel vid midsommar dock:
https://www.youtube.com/watch?v=aOk8QBhT5EY

Finns lite småbitar här i med: https://www.facebook.com/photo.php?v=10153247424327588&set=vb...

Mattias verkar ha blandat i flera olika sångare nu. Tycker tex att det låter som att sångaren från Xenturion Prime (fd. Syrian) är med i en låt vid 3:30.

Vilken tur att det inte var Spark som gjorde den, började bli lite rädd där

Det lät skitbra! hoppas det släpps snart!

Permalänk
Inaktiv

Din musikaliska kompatibilitet med taxation är SUPER
Ni har bl.a. följande musik gemensamt VNV Nation, Ashbury Heights, S.P.O.C.K, Apoptygma Berzerk och Kraftwerk.

Din musikaliska kompatibilitet med ZaInT är SUPER
Ni har bl.a. följande musik gemensamt VNV Nation, Apoptygma Berzerk, S.P.O.C.K, Ashbury Heights och Slagsmålsklubben.

Har lyssnat på Apoptygma Berzerk i över 10 år nu. Synd att senaste plattan var skit
VNV Nation har jag lyssnat på lika länge men lyssnar aldrig på dom numera. Tröttnat.
Det jag lyssnar på mest i dagens läge är nog Ashbury Heights.
Mest varit poppigt, med andra ord.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Din musikaliska kompatibilitet med taxation är SUPER
Ni har bl.a. följande musik gemensamt VNV Nation, Ashbury Heights, S.P.O.C.K, Apoptygma Berzerk och Kraftwerk.

Din musikaliska kompatibilitet med ZaInT är SUPER
Ni har bl.a. följande musik gemensamt VNV Nation, Apoptygma Berzerk, S.P.O.C.K, Ashbury Heights och Slagsmålsklubben.

Har lyssnat på Apoptygma Berzerk i över 10 år nu. Synd att senaste plattan var skit
VNV Nation har jag lyssnat på lika länge men lyssnar aldrig på dom numera. Tröttnat.
Det jag lyssnar på mest i dagens läge är nog Ashbury Heights.
Mest varit poppigt, med andra ord.

haha, kanon tröttna och på vnv ett tag, men en hittade jag Ruined conflict som fick mig dit igen.

Fick ett litet ryck när jag såg min farsas musik och lyssna på Welle Erdball! varför lyssnar jag inte på dom oftare?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Skrivet av anon42512:

Jepp, jag vet! det var skrämmande första gången jag hörde dom!

trodde det var Ronan Harris som hade startat ett nytt projekt men det var det tydligen inte utan två personer varav Xavier som jag snackat lite med

dom är riktigt bra i min mening, väldigt likt men ändå inte vilket ger det hela lite nytt liv!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SwedenVirre:

Jepp, jag vet! det var skrämmande första gången jag hörde dom!

trodde det var Ronan Harris som hade startat ett nytt projekt men det var det tydligen inte utan två personer varav Xavier som jag snackat lite med

dom är riktigt bra i min mening, väldigt likt men ändå inte vilket ger det hela lite nytt liv!

Nästan lite VNV Nation möter Icon of Coil tycker jag. Helt klart lyssningsbart, ja

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Nästan lite VNV Nation möter Icon of Coil tycker jag. Helt klart lyssningsbart, ja

Inte lyssnat något vidare mycket på Icon of Coil, skall ta och friska upp mitt minne lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

haha, kanon tröttna och på vnv ett tag, men en hittade jag Ruined conflict som fick mig dit igen.

Fick ett litet ryck när jag såg min farsas musik och lyssna på Welle Erdball! varför lyssnar jag inte på dom oftare?

Welle är ett bra exempel på en grupp eller artist som är betydligt bättre live än på skiva. Spelningen här i Göteborg i våras var riktigt rolig. Något av det bättre jag har sett men jag brukar inte klara allt för många låtar när jag lyssnar där hemma. Sturm Cafe var tvärt om. Kan köra alla skivorna på rad utan problem men på scen så hade de två verkligen inget att göra.

Någon av er som ska på Electronic Summer?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Skrivet av Wooe:

Welle är ett bra exempel på en grupp eller artist som är betydligt bättre live än på skiva. Spelningen här i Göteborg i våras var riktigt rolig. Något av det bättre jag har sett men jag brukar inte klara allt för många låtar när jag lyssnar där hemma. Sturm Cafe var tvärt om. Kan köra alla skivorna på rad utan problem men på scen så hade de två verkligen inget att göra.

Någon av er som ska på Electronic Summer?

Det är möjligt att jag åker dit, men dom jag egentligen skulle med, verkar inte vilja längre då det var för hårt för deras smak denna gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Det är möjligt att jag åker dit, men dom jag egentligen skulle med, verkar inte vilja längre då det var för hårt för deras smak denna gången.

Covenant är ju ett bra mellanting. Övriga tips liknande de som skrivits men inte kommit på tal; inom futurepop: mind.in.a.box, Beborn Beton, Assemblage 23, Biomekkanik, Code 64, Colony 5, Edge Of Dawn, Necro Facility, Seabound, Final Selection, Neuroticfish, Rotersand
Övriga: The Gothsicles, Aesthetic Perfection, And One, Dismantled, Freezepop, Iris, Suicide Commando, The Girl & The Robot

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Covenant är ju ett bra mellanting. Övriga tips liknande de som skrivits men inte kommit på tal; inom futurepop: mind.in.a.box, Beborn Beton, Assemblage 23, Biomekkanik, Code 64, Colony 5, Edge Of Dawn, Necro Facility, Seabound, Final Selection, Neuroticfish, Rotersand, The Girl & The Robot
Övriga: The Gothsicles, Aesthetic Perfection, And One, Dismantled, Freezepop, Iris, Suicide Commando

många trevliga du nämnt!

Neuroticfish, Assemblage 23, Code 64, Colony 5, Edge of Dawn, And One och Aesthetic Perfection är en del av mina favoriter!

MIAB har ju en hel del bra låtar med! C64 är jag rätt förtjust i! Amnesia gick rätt friskt här hemma för bara någon vecka sen!

Permalänk

Blev ett litet impuls köp idag, beställde hem Welles nya platta på vinyl så den kommer strax komma hem hoppas jag!

Ligger redan på datorn i min musik mapp men fick köpa den!