Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har sålt slut på alla bordsfläktar och alla AC tyvärr.

Åh fan! Grattis?

Trodde ni skippade AC-delen, men bara la upp den. Tror jag aldrig sett den med produkter. Där ser man.

Har bara 28 grader inomhus nu...får tuppjuck.

Skrivet av gaminggirl:

Inte omöjligt, läste i tidningen nyligen att ingen butik i Helsingborg har fläktar i någon form i lager. Allt är slut från takfläktar till bordsfläktar.

Jävla Helsingborgare som köper upp allt!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Har bara 28 grader inomhus nu...får tuppjuck.

Hett tips (......) är att dra sängkläderna i frysen en kvart innan man hoppar i säng.
Gjorde det igår, fy fan va sweet det var.

Blir ju varma igen på typ 5 minuter, men de fem minutrarna är det bästa som hänt sen celeron 300a typ.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hett tips (......) är att dra sängkläderna i frysen en kvart innan man hoppar i säng.
Gjorde det igår, fy fan va sweet det var.

Blir ju varma igen på typ 5 minuter, men de fem minutrarna är det bästa som hänt sen celeron 300a typ.

Haha! Veckans tips från Webhallen

Jag kör iskallt vatten från kranen på handlederna i typ 5 minuter. Sänker kroppstemperaturen rätt skönt.

Då vet jag att ni har AC's men de är slut

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Troligen öppnar vi igen i september. Men med lite tur kan det bli tidigare

Skickades från m.sweclockers.com

Såg på er webbsida att prel. datum 1 augusti, och att lagerstatus för produkter nu listar Täby, så antar att ni har öppnat nu/gör det inom kort? Hursom, drog iväg en beställning på ett par hörlurar för butiksleverans

Permalänk
Medlem

Hur är det med Chromebox? Kommer ni ta in tex: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2726053
Vore sååå nice!

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Hej igen!
Lite smått besviken över ditt svar om jag ska vara ärlig. Vad menar du med "shop in shop" och på vilket sätt påvisas skillnaderna? Står ASUS där och säljer sina skärmar över en annan disk? Om inte du som jobbar för webhallen har koll på eller ens har kommunikations kanaler för att ta reda på vad det finns för skärmar i butiken på Sveavägen, hur ska det locka mig som potentiell kund? Låter lite på ditt svar som att ni kanske hållrer på att lägga ned butikerna för att övergå helt och hållet till internet ordrar? Kanske du kan tipsa mig hur jag ska göra för att testa skärmar så vore det super! Man vill ju inte köpa grisen i säcken.
Tack på förhand!

Skrivet av Webhallen:

De har en liten "ö" där deras produkter finns utställda. Denna "ö" är inte bemannad.
Den är inte uppbyggd för att påvisa skillnaderna mellan de olika skärmteknikerna som du nämner.
(Angående exakt vad som stod uppställt så skickade jag frågan till butikschefen på sveavägen i morse och ämnar svara så fort jag fått svar av honom.)

Angående att lägga ner butikerna så är det absolut inget sådant på gång.
Däremot har våra butiker aldrig riktigt fungerat som ett showroom där vi visar upp produkterna så det är ingen förändring som skett där.

Jag har tyvärr inte någon koll rakt av på något ställe som har 144Hz och IPS uppställt intill varandra där man själv kan välja material (dvs spel) för att esta.

Kolla hos Inet Sveavägen, där har dom skärmar uppställda med spel man kan testa (144, 60, ips och 27" 1440p )

Visa signatur

CoreOS

Permalänk

Hej Webhallen, jag beställde Lego Star Wars 3 för ett par dagar sen men har inte fått det, hur lång tid brukar det ta? kommer det i postlådan? kommer det med gröna postbilen? .Tack.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det egentligen med produkter som enligt Lagerstatus inte finns i lager hos någon av era butiker och inte heller hos leverantören men som ändå går att beställa? Kan ni leverera såna produkter? Är det någon mening att beställa en såna?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Entusiast

Uppskattar att ni börjat uppdatera sidan lite, nu kan man se direkt på sidan var ens paket är! Jobbar ni månntro på en lite modernare look på hemsidan också? Platt UI är ju inne nu för tiden, ska bli spännande att se vad ni hittar på om ni nu uppdaterar utseendet också. Fler filter har väl varit på G ett tag va?

Hemsidan spelar faktiskt stor roll, har en vän som jag rekommenderade att köpa hos er men han är väldigt motsträvig då han anser att webbsidan inte riktigt är på samma nivå som hos era konkurrenter. Filter och utseende nämnde han främst då. Men jag tror jag lyckas övertala honom oavsett med era priser och den goda servicen, så ni har ju allt annat iallafall

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av LightBringer123:

Hej Webhallen, jag beställde Lego Star Wars 3 för ett par dagar sen men har inte fått det, hur lång tid brukar det ta? kommer det i postlådan? kommer det med gröna postbilen? .Tack.

hej, vilket format har du beställt till? Vi har samtliga versioner i lager förutom den till Xbox 360 som tyvärr har lång leveranstid för tillfället.

Skrivet av Xellofan:

Hur fungerar det egentligen med produkter som enligt Lagerstatus inte finns i lager hos någon av era butiker och inte heller hos leverantören men som ändå går att beställa? Kan ni leverera såna produkter? Är det någon mening att beställa en såna?

Det varierar från produkt till produkt. Det kan ju vara så för att produkten är helt ny, för att den är jättepopulär och säljer slut eller för att den är utgången men vi har missat det t.ex.

Skrivet av MSIOCGenie:

Uppskattar att ni börjat uppdatera sidan lite, nu kan man se direkt på sidan var ens paket är! Jobbar ni månntro på en lite modernare look på hemsidan också? Platt UI är ju inne nu för tiden, ska bli spännande att se vad ni hittar på om ni nu uppdaterar utseendet också. Fler filter har väl varit på G ett tag va?

Hemsidan spelar faktiskt stor roll, har en vän som jag rekommenderade att köpa hos er men han är väldigt motsträvig då han anser att webbsidan inte riktigt är på samma nivå som hos era konkurrenter. Filter och utseende nämnde han främst då. Men jag tror jag lyckas övertala honom oavsett med era priser och den goda servicen, så ni har ju allt annat iallafall

Vi skyndar långsamt

Nä men vi har väl inte riktigt haft tiden och resurserna att lägga på det då vi prioriterat andra saker.
Så jag kan inte riktigt gå ut med någon speciell info om när saker och ting kommer hända där tyvärr

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tjena.

Jag undrar om ni har prisgaranti? Tänkte köpa mig en PS4 i helgen hos er, men tydligen så sänkte ett par av era konkurrenter priset på den idag med 300kr, ner till 3490 jämfört med ert pris på 3985. Detta gör ju tyvärr att man börjar tänka om valet av inköpsbutik. En av dessa butiker har en fysisk butik, och jag hade tänkt komma in om er i Malmöbutiken för att köpa mitt PS4, går detta att ordna?

Visade sig att Webhallen inte har riktig prisgaranti så det blev ett köp från Elgiganten istället. Kanske nästa gång, Webhallen!

Permalänk
Entusiast

Hejsan, vet du när ni kommer få in Asus senaste värsting router AC87, och vad den kan tänkas gå på?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Hejsan, vet du när ni kommer få in Asus senaste värsting router AC87, och vad den kan tänkas gå på?

Hej, den kommer nog att gå på ca 2500-2700 kr, lanseringen har ju redan skett i USA (Best Buy har än så länge exklusiv rätt på den) men vi har inte lyckats få något konkret datum för norden tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis en Kana V2 i Barkarby-butiken och när jag kommer hem så ser jag att plomberingen varit öppen, musskatesen är även de lite slitna. Trist att köpa en ny produkt så upptäcker man att den har varit öppnad när man kommer hem.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HMB:

Jag köpte precis en Kana V2 i Barkarby-butiken och när jag kommer hem så ser jag att plomberingen varit öppen, musskatesen är även de lite slitna. Trist att köpa en ny produkt så upptäcker man att den har varit öppnad när man kommer hem.

Hej om du tar tillbaka den till butiken ska du givetvis få en ny, eller så kan vi lösa det via posten om du så vill.
Någon måste ha brustit i rutinen vid återlämnandet, vi säljer aldrig medvetet begagnade produkter som nya, även om det "bara" rör sig om t.ex. bruten tejp på förpackningen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej om du tar tillbaka den till butiken ska du givetvis få en ny, eller så kan vi lösa det via posten om du så vill.
Någon måste ha brustit i rutinen vid återlämnandet, vi säljer aldrig medvetet begagnade produkter som nya, även om det "bara" rör sig om t.ex. bruten tejp på förpackningen.

Musen är i bra skick så det är inte lönt att lägga ner tid på utbyte etc, speciellt inte för en sån billig produkt. Det är mer en principsak, om det fifflas med billiga produkter så kanske det även görs med dyra produkter.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HMB:

Musen är i bra skick så det är inte lönt att lägga ner tid på utbyte etc, speciellt inte för en sån billig produkt. Det är mer en principsak, om det fifflas med billiga produkter så kanske det även görs med dyra produkter.

Fifflas är nog inte en bra beskrivning, snarare har den person som tog emot den på återköp slarvat och missat att förseglingen var bruten.
Alla varor vi köper tillbaka som på något sätt öppnats ska alltid bli fyndvaror, även om det "bara" rör sig om en bruten ytterförpackning t.ex. Detta gäller oavsett prisklass.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Hostinger

Jag brukade köpa datorkomponenter från er genom SAS Onlineshopping portal, eftersom jag kunde tjäna Eurobonus-poäng från mina inköp. Av någon anledning kan jag inte se er på SAS Onlineshopping -webbsidan längre. Vad hände? Kan jag inte tjäna Eurobonus poäng från inköp längre? Eller måste jag fråga SAS om detta?

Visa signatur

Gratis webbhotell - hostinger.se

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Kaspero:

Jag brukade köpa datorkomponenter från er genom SAS Onlineshopping portal, eftersom jag kunde tjäna Eurobonus-poäng från mina inköp. Av någon anledning kan jag inte se er på SAS Onlineshopping -webbsidan längre. Vad hände? Kan jag inte tjäna Eurobonus poäng från inköp längre? Eller måste jag fråga SAS om detta?

Jag ska vara helt ärlig och svara att jag inte vet.
Vi ska kolla på det och se om vi kan bli listade där igen men just nu är det ingen närvarande som ens kan minnas att vi har varit listade förut.

Minns du när du senast såg oss där?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Hostinger
Skrivet av Webhallen:

Jag ska vara helt ärlig och svara att jag inte vet.
Vi ska kolla på det och se om vi kan bli listade där igen men just nu är det ingen närvarande som ens kan minnas att vi har varit listade förut.

Minns du när du senast såg oss där?

Jag kan se att förra gången när jag köpte något från er genom SAS Onlineshopping var den 15 mars 2014.

Visa signatur

Gratis webbhotell - hostinger.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tänkte beställa en Raspberry Pi av er med diverse tillbehör, allt finns i postorder-lagret förutom caset som endast finns i lager i butik. Om jag ändå beställer av er, skickar ni ut från butikslagret eller måste jag vänta på att ni får in från tillverkaren? Varan i fråga är detta: http://www.webhallen.com/datorkomponenter/173603-raspberry_pi...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av BigAstor:

Tänkte beställa en Raspberry Pi av er med diverse tillbehör, allt finns i postorder-lagret förutom caset som endast finns i lager i butik. Om jag ändå beställer av er, skickar ni ut från butikslagret eller måste jag vänta på att ni får in från tillverkaren? Varan i fråga är detta: http://www.webhallen.com/datorkomponenter/173603-raspberry_pi...

Hej, just i det här fallet har vi fle rpå ingång till huvudlagret så då kommer ordern att invänta det (vi har långt fler ordrar än vad de få som finns kvar ute i butikerna kan täcka)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Varför har ni höjt priset på Lenovo G505s? Den var tidigare 2999:- och nu kostar den 3490:-
Hade tänkt och köpa en sådan laptop nämligen.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cubiz:

Varför har ni höjt priset på Lenovo G505s? Den var tidigare 2999:- och nu kostar den 3490:-
Hade tänkt och köpa en sådan laptop nämligen.

Hej.
2999 var bara ett tillfälligt rea-pris tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej.
2999 var bara ett tillfälligt rea-pris tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej igen! Verkar som att ni har "rean" fortfarande på sidan, men när man klickar på själva bilden, så är priset fortfarande 3490:-

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cubiz:

Hej igen! Verkar som att ni har "rean" fortfarande på sidan, men när man klickar på själva bilden, så är priset fortfarande 3490:-

http://i.imgur.com/nVNjVu0.png

Ah, sorry det är vår grafiker som glömt ta bort den, nu är den borttagen iaf.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ah, sorry det är vår grafiker som glömt ta bort den, nu är den borttagen iaf.

Jaha okej! Tack för hjälpen! Vet ni om det kommer upp någon rea på samma dator snart?

Permalänk
Medlem

Tjena. Kommer ni ha Xbox one - day one editon med kinect i butik på fredag?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cubiz:

Jaha okej! Tack för hjälpen! Vet ni om det kommer upp någon rea på samma dator snart?

Den modellen utgår så det kommer tyvärr inte att ske.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej!
Tänkte gå på ert event för Destiny inatt.
Har bokat spelet hos er sedan en månad tillbaka, antar att man borde vara garanterad ett exemplar då ?

Sen läste jag att det är rabatterat om man är bland de 50 första.
När bör man anlända för att ha en förhoppning av att vara bland de 50 första? (Göteborg)

Ses inatt!