Blixtskadad LG TV där bilden blir röd och mörk

Permalänk
Medlem

Blixtskadad LG TV där bilden blir röd och mörk

Tjänare!

För ett tag sedan så blev jag erbjuden en blixtskadad tv som jag gladligen tog emot (som den snyltare jag är) då den var gratis.
I början märkte jag inte av något av det problem som den tidigare ägaren hade berättat om (att skärmen blev mörkare och mörkare, slutligen svart).
Har använt till mitt ps2 och kopplat med dvi till min dator.

Men för ett par månader sedan märkte jag de hemskheter som hade talats om. Nu blir skärmen gradvis rödare och mörkare under en kort tidsperiod. Den ser ut att fungera i början (ca. 5 min), men när det röda väl börjar sätta igång eskalerar det snabbt.

Alla tips och potentiella fix uppskattas!

Tack på förhand!
Mvh Andreas

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus B450i Strix | Trident Z Neo 3600mhz cl16 | EVGA 3080 | Lian Li TU150 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pumpkill:

Tjänare!

För ett tag sedan så blev jag erbjuden en blixtskadad tv som jag gladligen tog emot (som den snyltare jag är) då den var gratis.
I början märkte jag inte av något av det problem som den tidigare ägaren hade berättat om (att skärmen blev mörkare och mörkare, slutligen svart).
Har använt till mitt ps2 och kopplat med dvi till min dator.

Men för ett par månader sedan märkte jag de hemskheter som hade talats om. Nu blir skärmen gradvis rödare och mörkare under en kort tidsperiod. Den ser ut att fungera i början (ca. 5 min), men när det röda väl börjar sätta igång eskalerar det snabbt.

Alla tips och potentiella fix uppskattas!

Tack på förhand!
Mvh Andreas

Såvida skärmen inte är skadad så är det kanske något på kontrollerkortet som behöver bytas.

EDIT: Ta av bakhöljet på din TV, och kolla efter svullna eller brända elektrolytkondesatorer dom kan ställa till det.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/