Google Nexus 6 kan få 5,2-tumsskärm med 2 560 x 1 440 pixlar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon5930:

Jaha, ni tänker så. Dock måste man ju släpa med sig en handkontroll för att kunna styra spelen med isåfall.

Sedan kan jag ju också tycka att det måste finnas betydligt lämpligare spel att spela på bussen. Gamecube-titlarna bör spelas hemma i soffan framför TV'n för optimal upplevelse. Each to his/her own though.

Jag hade aldrig fått för mig att spela spel som inte är designade för touchskärm på en telefon. Har försökt med lite olika spel och det har varit helt fruktansvärt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Jaha, ni tänker så. Dock måste man ju släpa med sig en handkontroll för att kunna styra spelen med isåfall.

Sedan kan jag ju också tycka att det måste finnas betydligt lämpligare spel att spela på bussen. Gamecube-titlarna bör spelas hemma i soffan framför TV'n för optimal upplevelse. Each to his/her own though.

Rollspel som final Fantasy funkar bra på mobilen, men FPS är ju helt kört såklart

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Men va i h*lvete då...
Här har jag gått o längtat efter en nexus med 6" skärm så jag kan göra mig av med surfplattan och bara ha en enhet, och så kommer det en ynka 5,2" skärm.
6" skulle ju vara precis lagom på en telefon, varken för stort eller för litet. Min nuvarande galaxy s2 är ju på tok för liten (och slö) för att använda, medans nexus 7an är en aning för stor att ha i fickan, men alldeles lagom stor att använda.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Min 4s dog för en månad sen.. sitter nu på min gamla 3Gs och väntar ivrigt på denna.. är så nära att köpa 5an men måste hålla i tyglarna! sexan kommer snart :3

Nyheten handlar om Nexus 6.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddeboden:

Jag börjar faktiskt bli väldigt glad över denna pixelhysteri. Inte för att jag överhuvudtaget är intresserad av en telefon med en sådan absurd upplösning men för att det driver på skärmutvecklingen som sedan kan implementeras till occulus rift

När jag läste första halvan tänkte jag: "den här j-veln ska jag döma ut"
När jag läste andra halvan tänkte jag: "det var det bästa någon någonsin sagt gällande högre upplösningar på mobiler"

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Nyheten handlar om Nexus 6.

Jag tror han är medveten om det...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Vad Nexus-telefonerna behöver är en kamera!
En kamera som tar bra bilder, nuvarande Nexus 5 kameran är fan sämre än en Engångskamera!

Min gamla Samsung Galaxy S tar 100 gånger bättre bilder än min Nexus 5 !

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Operatören:

Vad Nexus-telefonerna behöver är en kamera!
En kamera som tar bra bilder, nuvarande Nexus 5 kameran är fan sämre än en Engångskamera!

Min gamla Samsung Galaxy S tar 100 gånger bättre bilder än min Nexus 5 !

Finns ingen mobil som har en vettig kamera. Nokia är väl närmast innan de fick storhetsvansinne och sprang över stilla havet efter vatten med sin 50 Mpix-sensor som de sedan interpolerar ner till 8 Mpix istället för att bara köra 8 Mpix direkt istället och på så sätt ha en chans att faktiskt linsen klarar av att lösa upp hela bilden plus att de direkt från lägre brus så de sliper interpolera bort bruset. Mobiltelefoner kommer av naturen ha dåliga kameror. Det går inte att komma ifrån eftersom de inte kan ha en vettig optik. Det är bara frågan om hur kassa de är. De flesta duger till att visa en bild på en annan telefon så länge det inte är mörkt. Den minimala sensorn och den minimala bländaröppningen gör det omöjligt att få vettig ISO-prestanda och den inbyggda lilla dioden som låtsas vara en blixt räcker knappt till en selfie på armlängds avstånd.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

560ppi kan ju verka lite overkill

Jo, det är löjligt. Helt onödigt. Kommer bara innebära potentiellt negativa saker som sämre färgåtergivning, kontrast, och kortare batteri tid. Enbart till för att lura kunder genom siffer/spec-marknadsföring. Extremt dåligt av Google.

Detta skall ju ändå vara något av en vettig referenslur som sätter standarden och är en förebild för andra tillverkare. 560 ppi är allt annat än vettigt. Bara korkat.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Nyheten handlar om Nexus 6.

Och jag snackar om Nexus-serien. Nära på att köpa 5an men väntar ivrigt på 6an.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Fem-finger-gester är ju so last year.
Jag vill se en anpassning av Moore's law här. Inom tre år ska vi ha stöd för Tjugo-finger-gester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Och jag snackar om Nexus-serien. Nära på att köpa 5an men väntar ivrigt på 6an.

Du är inte nöjd med iOS?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Du är inte nöjd med iOS?

Nej inte riktigt. Pluggar IT-Forensik nu och vi har ett eget litet hackerspace där vi leker runt med lite olika saker, och något som jag och en kompis lekte vidare med var att få en gammal kassa-apparat från ett företag vi känner, ta kortläsaren i den och bygga om den lite och koppla den sen till mobilen, vi använde oss utav en S3a och funka som vi ville.
(alltså vi byggde en potentiell apparat för att skimma kort om man jobbar som servitör eller något, bara för rent skoj)
Eller en RFID-läsare, också något jag saknar i iPhone rent allmänt.

Jag vill helt enkelt ha en mobil jag kan leka runt med och då är ju inte iphone the way to go.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Nej inte riktigt. Pluggar IT-Forensik nu och vi har ett eget litet hackerspace där vi leker runt med lite olika saker, och något som jag och en kompis lekte vidare med var att få en gammal kassa-apparat från ett företag vi känner, ta kortläsaren i den och bygga om den lite och koppla den sen till mobilen, vi använde oss utav en S3a och funka som vi ville.
(alltså vi byggde en potentiell apparat för att skimma kort om man jobbar som servitör eller något, bara för rent skoj)
Eller en RFID-läsare, också något jag saknar i iPhone rent allmänt.

Jag vill helt enkelt ha en mobil jag kan leka runt med och då är ju inte iphone the way to go.

Inte ens om du jailbreakar iPhone?

Jag har aldrig jailbreakat en iPhone men jag har rootat alla Androidmobiler jag kommit över, är mest intresserad av Nexus 6 p.g.a. det är en Motorola, har varit intresserad av Moto X ett bra tag men den har inte lanserats officiellt i Sverige, det blir ändring på det om nästa Nexus blir en Motorola.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Inte ens om du jailbreakar iPhone?

Jag har aldrig jailbreakat en iPhone men jag har rootat alla Androidmobiler jag kommit över, är mest intresserad av Nexus 6 p.g.a. det är en Motorola, har varit intresserad av Moto X ett bra tag men den har inte lanserats officiellt i Sverige, det blir ändring på det om nästa Nexus blir en Motorola.

Skickades från m.sweclockers.com

Nope, har jailbreakat alla min iDevices (för att få lite mer spelrum) men ger inte tillräckligt nu längre, så därför går jag över till android. Och varför jag vill ha nexus är för att jag vill slippa all bloatware i dagens andra android-telefoner (Host samsung).

Har ägt mototola-telefoner först och dom var hur bra som helst för sin tid, så det ska bli väldigt kul att återkomma till motorola och se vad dom kan göra! Gillade dock vad LG gjorde med Nexus men google har nog gått över till motorola av en anledning

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Vad Nexus-telefonerna behöver är en kamera!
En kamera som tar bra bilder, nuvarande Nexus 5 kameran är fan sämre än en Engångskamera!

Min gamla Samsung Galaxy S tar 100 gånger bättre bilder än min Nexus 5 !

Kameran duger förutom när det är skumt eller mörkt, är man intresserad av fotografering springer man ju inte runt och löjlar sig med luren ändå...
Sen fick man dessutom otroligt mycket när man köpte Nexus 5 för en liten peng om man jämför med vad andra tillverkare erbjöd för samma peng och för min del va kameran det som va minst viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Finns ingen mobil som har en vettig kamera. Nokia är väl närmast innan de fick storhetsvansinne och sprang över stilla havet efter vatten med sin 50 Mpix-sensor som de sedan interpolerar ner till 8 Mpix istället för att bara köra 8 Mpix direkt istället och på så sätt ha en chans att faktiskt linsen klarar av att lösa upp hela bilden plus att de direkt från lägre brus så de sliper interpolera bort bruset. Mobiltelefoner kommer av naturen ha dåliga kameror. Det går inte att komma ifrån eftersom de inte kan ha en vettig optik. Det är bara frågan om hur kassa de är. De flesta duger till att visa en bild på en annan telefon så länge det inte är mörkt. Den minimala sensorn och den minimala bländaröppningen gör det omöjligt att få vettig ISO-prestanda och den inbyggda lilla dioden som låtsas vara en blixt räcker knappt till en selfie på armlängds avstånd.

Jag pratar inte om att en mobiltelefonkamera ska ha 50Mpix..
Som jag nämnde, kvaliten på bilderna från min gamla Samsung Galaxy S (som idag är typ 4-5 år gammal?? ) tar bilder som är 10 resor bättre än min Nexus 5.
Spelar ingen roll om du tar Ozoomade stillbilder eller Zoomade stillbilder, Nexus 5 kameran är skit, sämre än en engångskamera imo.

Telefonen i sig är bra, synd att dom skiter i en av de viktigaste funktionerna bara, kameran.

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Finns ingen mobil som har en vettig kamera. Nokia är väl närmast innan de fick storhetsvansinne och sprang över stilla havet efter vatten med sin 50 Mpix-sensor som de sedan interpolerar ner till 8 Mpix istället för att bara köra 8 Mpix direkt istället och på så sätt ha en chans att faktiskt linsen klarar av att lösa upp hela bilden plus att de direkt från lägre brus så de sliper interpolera bort bruset. Mobiltelefoner kommer av naturen ha dåliga kameror. Det går inte att komma ifrån eftersom de inte kan ha en vettig optik. Det är bara frågan om hur kassa de är. De flesta duger till att visa en bild på en annan telefon så länge det inte är mörkt. Den minimala sensorn och den minimala bländaröppningen gör det omöjligt att få vettig ISO-prestanda och den inbyggda lilla dioden som låtsas vara en blixt räcker knappt till en selfie på armlängds avstånd.

Håller med om att mobiler aldrig kommer att nå upp i kvalitet till fristående kameror. Det sagt undrar jag om du verkligen ägt och fotograferat mycket med en PureView-telefon?

Enligt alla tester jag läst så har de lyckats väldigt bra med sin översampling och riktigt bra även i lite sämre ljusförhållanden. Självklart även beroende på att det har haft ibland de absolut största sensorerna på marknaden (=mer ljus per givet en viss upplösning). Läser man tex dpreview så har ju deras mobiltester gett Lumia ibland de bästa värden och bildkvalitet de testat för att vara just bara mobiler.

Gillar också strakt att de har RAW-format som alternativ på mobilerna (fotar i RAW på alla mina kameror och kör allt i Lightroom).

Har själv inte ägt en PureView-mobil (idag är det min iPhone 5 som är min bästa fotomobil), men funderar på att köpa en och bilda min egen uppfattning.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/