Permalänk
Medlem

Funkar Asus ROG & EVGA 780 SC ihop?

Hej!

Har just nu detta grafikkort: EVGA 780 SC ACX. Blev sugen på en ny skärm & såg då:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/201579-a...

Har läst runt i timmar nu & alla säger helt olika, så ställer min fråga här istället.

Kommer mitt ensamma grafikkort att klara av skärmen ovan i 1440p & 144hz? speciellt i dessa spel på high/ultra: BF4, GTA5, AC Unity, The Crew etc.

Tack för svar!

/Pontus

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontus93:

Hej!

Har just nu detta grafikkort: EVGA 780 SC ACX. Blev sugen på en ny skärm & såg då:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/201579-a...

Har läst runt i timmar nu & alla säger helt olika, så ställer min fråga här istället.

Kommer mitt ensamma grafikkort att klara av skärmen ovan i 1440p & 144hz? speciellt i dessa spel på high/ultra: BF4, GTA5, AC Unity, The Crew etc.

Tack för svar!

/Pontus

Ett ensamt 780 klarar inte av den upplösningen med minst 144fps i high eller ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Peppar:

Ett ensamt 780 klarar inte av den upplösningen med minst 144fps i high eller ultra.

Okej, tack! Kan SLI klara det i 1440p & 120/144hz i high eller ultra?

Alternativt klarar ett 780TI SC ACX det eller krävs det SLI?

Tack för svar!

//Pontus

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontus93:

Okej, tack! Kan SLI klara det i 1440p & 120/144hz i high eller ultra?

Alternativt klarar ett 780TI SC ACX det eller krävs det SLI?

Tack för svar!

//Pontus

Permalänk
Medlem

Ah okej tack!

Men vilket single kort rekommenderas, enligt er för att kunna använda skärmen till fullo?
Enligt massa sidor jag läst på så säger alla olika.

Tack!

//Pontus

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontus93:

Ah okej tack!

Men vilket single kort rekommenderas, enligt er för att kunna använda skärmen till fullo?
Enligt massa sidor jag läst på så säger alla olika.

Tack!

//Pontus

kika på mitt inlägg igen, det går inte att nyttja en swift till fullo med en gpu, åtminstone inte om man vill ha höga inställningar. två riktigt kraftfulla grafikkort (290/780 eller bättre) tycker jag är lämpligt för en sådan skärm även om du inte klarar ultra i 144 fps då, men du kan kanske klara high i 120. beror givetvis på spel och situation i spelet.

Permalänk
Medlem

Enig med Version, spar pengene og satse på et eller to GTX 780 der ligger ca 1000 kr under GTX 780Ti utgaven. Samme gjelder for AMD R9 290, 290X versjon koster noen tusenlapp mer og gir ikke så mye mer for pengene. Skal du satse på SLI eller Crossfire, så vil det bli dobbelt så mye å betale for veldig lite ekstra FPS.

En annen sak du bør tenke på er å ha tilstrekkelig kraft i PSU for å drive to GPU kort. Se også til at du kjøper video kort der vil ha tilstrekkelig bra kjøling f.eks. Sapphir Tri-X, Gigabyte Windforce, Asus DCII eller MSI Gaming serien (finnes for både Nvidia og AMD). Dette for unngå throttling dvs ned klocking pga varmen fra GPU.