Permalänk

Blanda minnena 4+8Gb

Hej!
Jag har en liten kort fråga till er som känner er manade att svara. Jag är osäker och därför frågar jag.
Jag har en laptop, och jag har två fyra gigabyts minne i den. Frågan är om jag måste ha två fyror till eller jag kan lägga in två åttor och blanda?
Jag har alltså fyra slott och just nu sitter det i två fyror som är näst intill fast monterade eftersom man bara kommer åt dem om man monterar ner hela datorn. Man måste ta bort tangentbordet för att nå dem. Jag tänkte eftersom jag har två åttor så var frågan om jag kunde lägga i dem?
Tack för era svar om ni kommer med några.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk
Medlem

Med stor sannolikhet funkar det. Vilket OS kör du på datorn?

Permalänk

Du kan blanda ram-minnen's storlek, dock så kommer dom slöaste bestämma farten Viktigaste är att du tar samma modell iallafall, så är man säker på att det fungerar tillsammans

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Ok, det låter ju jättebra. Jag var lite osäker, trodde inte det gick, men en som köpte mitt ena minne sa att det gick.
Nu vet jag så det är bara att köra på då.
Tack för allt.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk

Kolla bara så att din laptop stödjer 8 GB moduler och en total minnesmängd på 24 GB.
Att ta bort tangentbordet på en laptop brukar annars vara enkelt. Man bara skruvar loss skruven på undersidan som håller fast det (märkt med en tangentbordssymbol) och bänder sedan loss det. Det står mer detaljerat i servicemanualen hur man gör på varje enskild modell.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk

Jag skruvade loss alla skruvar som fanns under och i min laptop men inget lossnade, så jag måste gjort något fel. Jag måste missat någonstans och tänkte att detta är jag inte hemma på så det får vara. Blev lite osäker, massa skruvar både långa korta och mittemellan.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>