Är det värt att uppgradera Intel Core i7 2700K @ 4,6 ghz för spel?

Permalänk
Medlem

Är det värt att uppgradera Intel Core i7 2700K @ 4,6 ghz för spel?

1. Som sagt frågan är om det är värt att uppgradera min processor (Intel Core i7 2700K @ 4,6 ghz) till en snabbare? Datorn i sign används mest för spel.

2. Om processorn duger så tänkte jag antagligen uppgradera med ett nytt grafikkort till hösten som tex GTX 880, frågan är dock om processorn kommer att agera flaskhals till det kortet? Jag spelar endast i upplösningen 2560x1600.

Tacksam för synpunkter.

Permalänk
Sötast

Definitivt en uppgradering av grafik som gäller, i den upplösningen hade jag nog kört SLI.

Den processorn är inte mycket sämre än dagens nyare prollar... Ett generationsbyte i samma klass lär inte ge mycket mer än 5-10% ökning i prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

1. Som sagt frågan är om det är värt att uppgradera min processor (Intel Core i7 2700K @ 4,6 ghz) till en snabbare? Datorn i sign används mest för spel.

2. Om processorn duger så tänkte jag antagligen uppgradera med ett nytt grafikkort till hösten som tex GTX 880, frågan är dock om processorn kommer att agera flaskhals till det kortet? Jag spelar endast i upplösningen 2560x1600.

Tacksam för synpunkter.

Om det är värt kan du ju bara svara på själv egentligen. Skillnaden kommer dock inte vara särskilt stor då du redan har en potent processor. Det bästa är nog att köpa nytt graffe först, om du då märker att det flaskar så kan du alltid uppgradera CPU och mobo då.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

nä tror inte den blir bottle!

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Skrivet av landahl:

1. Som sagt frågan är om det är värt att uppgradera min processor (Intel Core i7 2700K @ 4,6 ghz) till en snabbare? Datorn i sign används mest för spel.

2. Om processorn duger så tänkte jag antagligen uppgradera med ett nytt grafikkort till hösten som tex GTX 880, frågan är dock om processorn kommer att agera flaskhals till det kortet? Jag spelar endast i upplösningen 2560x1600.

Tacksam för synpunkter.

ska du byta processor så blir det nytt moderkort också.
visserligen kan du troligen köpa en i7-3770K fast känns rätt meningslöst då du inte tjänar många % i prestanda.

i7 4:gen kostar lika mycket som 3:gen

jag skulle sparat pengarna ingen ide bränna 3-5k på nytt om det gamla funkar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644