DvD med HD resettade allt. Inledningsscener för att kunna döpa om allt igen?

Permalänk
Medlem

DvD med HD resettade allt. Inledningsscener för att kunna döpa om allt igen?

Huvvaligen så krystad rubrik. Snudd på hjärnblödning.

Spelar in otroligt mycket på min älskade gamla dvdrecorder med hårddisk för att kunna plöja serier när andan faller på.

Häromdagen djävlades apparaten med mig och precis allt som jag namngett och gett ordningsnummer på så jag har koll på allt resettades så alla filer är enligt apparaten listade som "Unknown" och inspelningsdatum är detsamma på allt så jag kan inte med datum ens kolla på gamla tvtablåer för att lista ut vad det var på vilket datum.

Vet att det är dagens ilandsproblem men förb-nnat irriterande att ha hela säsonger inspelade av serier men inte veta vilken ordning det är på alla avsnitt. Brukar spela in åt min åldrade far också så vi klan glo på serier ihop och nu är det kört.

Allt finns kvar men är stört omöjligt att veta vilken ordning det är på allt.

Kollat in Svtplay så jag där åtminstonde kunde se inledningsscener på Morden i Midsomer (sommargrej för farsgubben och mig) och därifrån härleda till vilken ordning det är på avsnitten. Till exempel avsnitt två inleds med en BMW som körs mot kameran.

Undrar nu om det någon möjlighet att kunna göra så med allt annat mög jag spelat in. Blandat från SVT/Cmore, (True Blood S7/Leftovers/Game of Thrones S4/Falling Skies "senaste säsongen, den är så dålig att jag klarar mig utan den egentligen")

Vägrar "pirattittning". Finns det någon legal site (textform) som listar öppningsscener så jag kan göra liknande som med Midsomer?

Ni får mer än gärna skratta åt mig men gör det för er själva tack.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Hmm, kanske slänga in hårddisken i datorn och titta på när filerna är skapade? Det är möjligt att det finns kvar där.

Jag vet iof inte hur enkelt det är att bara slänga in hd i datorn...

Tvshow scripts vore något du skulle kunna söka efter. Eller subtitles kanske är nog ännu bättre. Då borde du enkelt kunna lista fram de första 2-3 meningarna i varje episod och på så sätt kunna veta vilken som är vilken. Bara att googla på subtitles så ska du nog kunna hitta det snabbt

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Är grymt oteknisk så att plocka ur hdn för att kolla, nja.

Kolla efter subtitles för att se inledningsmeningar är en bra idé men det är inget "fuffens" med det?

Grymt irriterande. Först igår kväll orkade jag börja döpa om allt igen till, "True"/"Leftovers"/"Game" och inser att utan inledningsscener eller de första raderna sitter jag i smeten. Till och med funderat på att riniga Cmore och be dem om hjälp då merparten är iinspelat från Cmore Series. Haha.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk