Permalänk
Medlem

16GB ram för 300:- köpa?

Hej, en person säljer 16GB Kingston/ kta-mp ram minne för 300:- borde man köpa är det något man borde tänka på?

Tack på förhand.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Skrivet av Benna:

Hej, en person säljer 16GB ram minne för 300:- borde man köpa är det något man borde tänka på?

Tack på förhand.

Det är riktigt billigt, funkar minnena är det bara att köpa så länge du kan använda dessa.

Permalänk
Medlem

svar JA köp Kingston gör bra minnen.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Det är riktigt billigt, funkar minnena är det bara att köpa så länge du kan använda dessa.

Hur vet jag om jag kan använda den? Tack för svar!

Skrivet av fermia:

svar JA köp Kingston gör bra minnen.

Alrighty, tack för svar!

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benna:

Hur vet jag om jag kan använda den? Tack för svar!

Alrighty, tack för svar!

Länka minnerna du har tänkt att köpa samt ditt moderkort som du använder idag så kan vi besvara den frågan för dig

MVH
jensen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Benna:

Hur vet jag om jag kan använda den? Tack för svar!

Be han ge dig hela numret som beskriver minnen. Alla minnestickor får ett nummer som beskriver dom till fullo. Sedan kollar du upp ditt moderkort/minnen och ser om det stöds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensen.:

Länka minnerna du har tänkt att köpa samt ditt moderkort som du använder idag så kan vi besvara den frågan för dig

MVH
jensen.

KTA-MP318/16G Kingston Technology
New/NIB 16GB 1866MHZ DDR3 REG ECC MODULE

RAM som jag har nu RAM: 8162 Mb
Motherboard: MSI, P67A-G45 (MS-7673)

Skrivet av Mars SSX:

Be han ge dig hela numret som beskriver minnen. Alla minnestickor får ett nummer som beskriver dom till fullo. Sedan kollar du upp ditt moderkort/minnen och ser om det stöds.

KTA-MP318/16G Kingston Technology
New/NIB 16GB 1866MHZ DDR3 REG ECC MODULE
Motherboard: MSI, P67A-G45 (MS-7673)

Visa signatur

/Ben~

Permalänk

Funkar tyvärr inte med den kombon det fick jag erfara själv

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

ECC minnen funkar inte på ditt moderkort

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Avstängd

Tur att du kom här istället för att bli blåst! : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensen.:

Länka minnerna du har tänkt att köpa samt ditt moderkort som du använder idag så kan vi besvara den frågan för dig

MVH
jensen.

Skrivet av Mars SSX:

Be han ge dig hela numret som beskriver minnen. Alla minnestickor får ett nummer som beskriver dom till fullo. Sedan kollar du upp ditt moderkort/minnen och ser om det stöds.

Skrivet av SwedenVirre:

Funkar tyvärr inte med den kombon det fick jag erfara själv

Oh tusan också, vad betyder ECC?

Skrivet av Vigge50:

ECC minnen funkar inte på ditt moderkort

Tack för svar!

Skrivet av Mars SSX:

Tur att du kom här istället för att bli blåst! : )

Mjo

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Skrivet av Benna:

Oh tusan också, vad betyder ECC?

Tack för svar!

Mjo

Ecc menas med att minnena stöder felkorrigering och många moderkort från intel har detta avslaget då vanliga datorer inte behöver det.

Amd burkar stöder ecc men inte registrerade fbdimm(det gör inte. INTEL heller)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Hjälpsam

Tror att ECC minnen fungerar, även om du inte drar någon nytta av ECC, då ditt moderkort inte stödjer ECC
Det är reg som ställer till det, priset är dock riktigt bra för de som har moderkort som klarar reg.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

ECC-minnen (som normalt används i workstation-datorer) brukar funka i vanliga moderkort, men just ECC-funktionen kommer inte att vara aktiverad.

Permalänk
Skrivet av Obligatorisk:

ECC-minnen (som normalt används i workstation-datorer) brukar funka i vanliga moderkort, men just ECC-funktionen kommer inte att vara aktiverad.

det stämmer rätt bra, men som jag och killen ovan för dig skrev så är det att dom är Registrerade som gör att dom inte funkar för honom

REG ECC minnen passar inte fysiskt, iaf gjorde det inte det för mig. FBdimm har lika många "pinnar" på minnet men mellanrummet sitter olika

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?