Sharp Aquos Crystal är mobiltelefoner med trimmade skärmramar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Både S3 och S4 hade problem med batterier som svällde upp efter drygt 1års användning, mestadels europeiska modeller. Detta var något som Samsung bytte ut gratis, även fast garantin hade löpt ut.

Inte för mig. Har redan varit i kontakt med dem. Snåljåpar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Inte för mig. Har redan varit i kontakt med dem. Snåljåpar.

Ja det var verkligen snålt. Vad jag kan minnas så sa de att de ersätter batterier, vare sig garantin hade löpt ut eller ej.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jag vet inte, det var därför jag frågade (jag har ju ingen Android-telefon). Tycker mig ha läst som argument mot tunna ramar att man får svårt att hålla telefonen utan oavsiktliga skärmtryckningar när fingrarna går över telefonens kant men det kanske är mer när man sitter och joxar med appar och sådant och inte när man "telefonerar".

Precis, jag tänkte samma sak. Telefonerande är ju knappast smartphones främsta selling point.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jag vet inte, det var därför jag frågade (jag har ju ingen Android-telefon). Tycker mig ha läst som argument mot tunna ramar att man får svårt att hålla telefonen utan oavsiktliga skärmtryckningar när fingrarna går över telefonens kant men det kanske är mer när man sitter och joxar med appar och sådant och inte när man "telefonerar".

Det handlar nog mest om när man gör annat än ringer/smsar. Jag förstår dock inte hur folk som klagar på det håller sin telefon hehe När jag sitter med min S4:a kommer fingrarna sällan över volym/power-knapparna. De måste ha något konstigt grepp om sin telefon.

Lite offtopic men.. Jag undrar bara vad du tycker är problematiskt med kortare batteritid? Säg att den håller tre dagar jämfört med tre veckor som din håller, vad är hindret att ladda den under natten var tredje dag? Lite nyfiken bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Det handlar nog mest om när man gör annat än ringer/smsar. Jag förstår dock inte hur folk som klagar på det håller sin telefon hehe När jag sitter med min S4:a kommer fingrarna sällan över volym/power-knapparna. De måste ha något konstigt grepp om sin telefon.

Lite offtopic men.. Jag undrar bara vad du tycker är problematiskt med kortare batteritid? Säg att den håller tre dagar jämfört med tre veckor som din håller, vad är hindret att ladda den under natten var tredje dag? Lite nyfiken bara

Om man far ut och campar och inte har tillgång till ström till exempel.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Det handlar nog mest om när man gör annat än ringer/smsar. Jag förstår dock inte hur folk som klagar på det håller sin telefon hehe När jag sitter med min S4:a kommer fingrarna sällan över volym/power-knapparna. De måste ha något konstigt grepp om sin telefon.

Lite offtopic men.. Jag undrar bara vad du tycker är problematiskt med kortare batteritid? Säg att den håller tre dagar jämfört med tre veckor som din håller, vad är hindret att ladda den under natten var tredje dag? Lite nyfiken bara

Problemet är att jag glömmer sätta den på laddning oavsett om det är var 3:e vecka eller eller var 3:e dag. Om problemet uppstår mer sällan så blir problemet mindre. Dessutom gillar jag inte att man alltid ska behöva ha laddare med sig överallt. Jag vill kunna åka iväg en vecka utan att ta med mig laddare.

Permalänk
Medlem

Men som vanligt kommer iaf Softbank telefoner inte kunna låsas upp och därmed blir det ointressant för folk utanför Japan.
Docomo erbjuder däremot upplåsning av sina modeller men deras bloatware är inte att leka med och som grädde på moset finns det knappt några custom rom eller root till Japanska telefoner.

Har importerat 2st modeller från Japan, kvaliteten är enastående men mjukvaran desto mindre.

Sharp SH-04F Aquos IGZO (Docomo) är att föredra över denna då den har bättre specifikationer och skärmen täcker 81% av skärmytan.

Permalänk
Medlem

Häftigt, hade inte trott att Sharp vill in och ta en del av den här kakan .. Oavsett vilket skulle jag nog tacka nej till en sån här mobil, jag vill nog fortsatt gärna ha lite kant runt touch, kan bli otroligt enerverande om man inte kan säkra fingertopparna mot något när man arbetar med den.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matnojje:

Det är olika på andoid min Lg g3 har knappar på skärmen men syrrans Galaxy s5 har inga knappar on screen.

Samma med farsans S5 och min S2. Jag har fysiska knappar. Hans sitter i mjukvaran.

Skrivet av Gender Bender:

Både S3 och S4 hade problem med batterier som svällde upp efter drygt 1års användning, mestadels europeiska modeller. Detta var något som Samsung bytte ut gratis, även fast garantin hade löpt ut.

Hände med min S2 efter ungefär två år. Mobilen började bete sig konstigt, hängde sig.. Skärmen slutade fungera även om ljudet kom igenom som vanligt etc. Tog mig en titt på batteriet och direkt såg man hur det börjat svälla i bubblor runt om på batteriet. Bytte ut detta och nu fungerar mobilen som den vore ny.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Om man far ut och campar och inte har tillgång till ström till exempel.

Då finns det iofs batterier som det går att ladda telefonen med, men jag förstår vad du menar.

Skrivet av ronnylov:

Problemet är att jag glömmer sätta den på laddning oavsett om det är var 3:e vecka eller eller var 3:e dag. Om problemet uppstår mer sällan så blir problemet mindre. Dessutom gillar jag inte att man alltid ska behöva ha laddare med sig överallt. Jag vill kunna åka iväg en vecka utan att ta med mig laddare.

Ok tack, då vet jag Du kan ju lägga in ett larm eller liknande i din telefon som påminner dig att ladda var tredje dag/vecka annars om du har svårt att komma ihåg. Bara ett tips

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Visst ser det läckrare ut med tunnare telefoner men batteritiden måste väl påverkas då de antingen måste göra batteriet mindre lr mer avlångt?

Va finns det för för- o nackdelar med så här tunna telefoner?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Snacka om dålig att prata i telefon med, finns ju inte ens en högtalare för örat på rätt ställe

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Snacka om dålig att prata i telefon med, finns ju inte ens en högtalare för örat på rätt ställe

Google translate:
"The original Aquos Crystal handset uses a Relatively Rare Bone Conduction Technology, Which is used as the sound through the bone conductor Directly communicated to listen to the sound of bone, rather than the Gene rally sound waves to the eardrum to convey the way, so long as the phone close to the face Department and ears can hear the sound position."

Permalänk
Medlem

Men vilka peddon, jag som ville ha ju. :C

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tumnus:

Skulle inte våga ens att köpa denna mobil.

Som klantarslet som jag är så skulle jag spräcka displayen ganska omgående. Tappar typ mobilen i marken ett par gånger i månaden.

Oroa dig inte, det finns (på tradera) telefoner för sådana som du med. Ericsson R310s

http://www.tradera.com/item/260101/213063964/ericsson-r310s-h...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Überklass:

Haha.. Ja.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds