Permalänk
Medlem

Köpråd 27" wqhd spel/film.

Tjenis penis.

Vill hitta en någolunda billig 27" skärm i wqhd format, förstås har jag tittat in i det och jag vet att om jag vill ha en bra en måste jag ju åtminstone sätta i en typ 500 euro, som skulle motsvara vadå 5000 kronor, kanske?

Problemet är inte storlek utan vad för slags panel, är det i sånafall en IPS eller AH-IPS, help?

h. Equb (go finland go 6-1)

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Permalänk

Tittat på Qnix/X-Star? Finns en tråd om skärmarna här på sweclockers.
Fick hem min Qnix igår och är sjukt nöjd!

#14806840

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Tittat på Qnix/X-Star? Finns en tråd om skärmarna här på sweclockers.
Fick hem min Qnix igår och är sjukt nöjd!

#14806840

hm, kan man lita på Korea?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

hm, kan man lita på Korea?

Utan tvekan. Den slutsatsen kan du dra om du läser tråden Däremot så är det lite av en chansning då man aldrig vet om skärmen i fråga kommer ha pixelfel eller mycket backbleed. Däremot så verkar det som att i 70% av fallet så är alla urnöjda För priset och det man får så är skärmen oslagbar.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt så är korea skärmar trevliga, men du får räkna med att du kan få död pixel / back bleed.

själv körde jag tidigare med en X-star 27" OLED korea skärm men bytte till en ASUS PB278Q och är urnöjd.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Jag köpte en http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/162450-a... häromdagen för att köra i porträtt läge.
Måste säga att jag är väldigt imponerad över skärmen, i sin helhet känns den väldigt bra.
Får min Dell U2711 att se ut som en gammal man!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Såg någonstans att Alina kör erbjudande på ASUS PB287Q nu mellan 17-18 idag för 4890:-, inte direkt det du var ute efter men kanske värt att nämnas iaf.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MaxieTheHatter:

Jag köpte en http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/162450-a... häromdagen för att köra i porträtt läge.
Måste säga att jag är väldigt imponerad över skärmen, i sin helhet känns den väldigt bra.
Får min Dell U2711 att se ut som en gammal man!

Hur är den i spel?

Recensionerna på prisjakt säger emot varandra...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Hur är den i spel?

Recensionerna på prisjakt säger emot varandra...

Personligen tycker jag att det funkar jätte bra till spel, Aldrig märkt av någon delay eller liknande, Har spelat en del BF4 och liknande spel utan problem.

Har du läst Thomas Ytterbergs recension av skärmen? http://www.sweclockers.com/recension/16813-asus-pb278q-27-tum...

Angående responstid så skriver han:

Citat:

Vid 60 Hz visas varje bildruta i 16,7 millisekunder och för dig som ställer höga krav för spel bör latensen ligga under detta. Sedan varierar detta enormt från person till person hur väl man störs eller påverkas av detta.

Du får helt enkelt försöka testa en PB278Q för att vara 100% säker på om du kan acceptera responstiden.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Såg någonstans att Alina kör erbjudande på ASUS PB287Q nu mellan 17-18 idag för 4890:-, inte direkt det du var ute efter men kanske värt att nämnas iaf.

nja men 4k är inte riktigt smart att införskaffa, skulle ju då behöva typ GTX Titan Black i sli för att kunna köra spel etc, men tack för tipset ändå!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.