Fredagspanelen 80: AMD Radeon R9 285, Intel Haswell-E och rundtur på kontoret

Permalänk
Inaktiv

Tack grabbar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Förstår dock inte det där med "säkerhets skäl", Dom flesta stora tech snubbarna på Youtube gör/har gjort office tours, Jag respekterar dock deras beslut att inte filma sina kontor medans det är där dom håller till, Dom har säkert sina anledningar.

Men när det väl händer så är det roligt att se

Det där bör inte vara så mycket att ta i för, längtar dock till att få se nya kontoret sen i diverse paneler och recensioner.

LinusTechTips ett bra exempel gjorde en slags sådan fast än ingen flytt då bara en rundtur.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Större kontor än vad jag trodde faktiskt. Ni har nämnt så ofta hur trångt det är utanför kamerans synfält men tycker nog allt ni överdrivet

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att i fortsättningen lägga in tider i beskrivningen till videon när ni börjar på en ny topic.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Tack

Men vilken kul panel. Kul att se hur ni har haft det, trodde det var mindre med tanke på förra lokalen. Känns lite vemodigt men det lär bli bra i nästa.

Tack för rundturen och lycka till med flytten, uppackandet och att installera er i det nya! :]]

Visa signatur

HP

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Ni har rensat duktigt mycket där. Stora rummet ser gigantiskt ut nu utan "troféhyllorna".
Ska bli spännande att se fredagspanelen från nya kontoret när det väl dyker upp

Permalänk

Den stora frågan är: Vad gör Jonas för att få en sådan episk frilla? Den ligger så perfekt så att jesus gråter.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

När kommer test av SS 600W SFX -agget som ligger och myser i podcast hörnan då?

Permalänk
Medlem

Tack för rundturen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Dat dog!!! Tränat en del eller? "Här, håll den här prasslande leksaken och sitt still medan jag tar kort"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Trist att ni flyttar. Själv har jag börjat jobba ett stenkast från ert nuvarande kontor och upptäckte av en slump härom morgonen att jag passerar ert kontor varje dag till och från jobbet. Uppmärksammade det först då jag såg Sweclockers namn vid portingången, och sen när jag faktiskt såg en något morgontrött Jonas i egen hög person på väg till jobbet. Brukar stå ett gäng fina motorcyklar därutanför, kanske tillhör någon på redaktionen?

Permalänk
Medlem

Sådan där ljuddämpning av skum fungerar inget vidare: De tar max de allra högsta frekvenserna. Satsa på riktiga grejer såsom från GIK eller Sounds Of Science, gjorda för ändamålet.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Lycka till med flytten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yellowtown:

Måste fråga! Är det där en levande hund? om Ja vart fan köper man en så som hämtar snaks?

Sådan köper man inte, man lägger ner tid och tränar hunden..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Riktigt bra avsnitt, alltid kul att se hur det ser ut osv. gl hf med flytten.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Sådan köper man inte, man lägger ner tid och tränar hunden..

Hehehehe........
Fattade det med! Men det är asnice med en hund som hämtar snaks till en när det är fredagspanel!

Får ta och dedikera mitt liv till att träna en valp till detta! Men det måste även lära sig att inte äta upp allt själv!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Tränat en del ja

Skrivet av kufra:

Dat dog!!! Tränat en del eller? "Här, håll den här prasslande leksaken och sitt still medan jag tar kort"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Haha ja Grodan är livs levande och nej man köper inte dem färdigtränade haha

Skrivet av Yellowtown:

Måste fråga! Är det där en levande hund? om Ja vart fan köper man en så som hämtar snaks?

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Avstängd

"Finns nog en som är upphetsad över Ryse..."

*Vinkar* Här är jag!

Gillar tidseran och omgivningen. Då spelar det ingen roll egentligen (för mig personligen) att det är quicktime event heaven. Då sitter man mest och tar in omgivningen och faktiskt njuter av att det utspelas sig under antiken. Mitt historieälskande hjärta bara tjuter av glädje.

Ni som inte håller med mig är bara skumma personer.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ah, hans grimaser är episka emellanåt.

Skrivet av Problematick:

Den stora frågan är: Vad gör Jonas för att få en sådan episk frilla? Den ligger så perfekt så att jesus gråter.

Hydraul-olja.;)

Skrivet av Tumnus:

"Finns nog en som är upphetsad över Ryse..."

*Vinkar* Här är jag!

Gillar tidseran och omgivningen. Då spelar det ingen roll egentligen (för mig personligen) att det är quicktime event heaven. Då sitter man mest och tar in omgivningen och faktiskt njuter av att det utspelas sig under antiken. Mitt historieälskande hjärta bara tjuter av glädje.

Ni som inte håller med mig är bara skumma personer.

Jag håller inte med och jag är en riktig skummis.:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Ah, hans grimaser är episka emellanåt.

Hydraul-olja.;)

Jag håller inte med och jag är en riktig skummis.:D

Du är allt skum du..

Skrivet av V1pArzZ:

http://sv.wiktionary.org/wiki/onani

Skrivet av Calle2:

Trist att ni flyttar. Själv har jag börjat jobba ett stenkast från ert nuvarande kontor och upptäckte av en slump härom morgonen att jag passerar ert kontor varje dag till och från jobbet. Uppmärksammade det först då jag såg Sweclockers namn vid portingången, och sen när jag faktiskt såg en något morgontrött Jonas i egen hög person på väg till jobbet. Brukar stå ett gäng fina motorcyklar därutanför, kanske tillhör någon på redaktionen?

De säger ju själva att de flyttar till en lokal i närheten så du kanske stöter på en trött Jonas på din väg till jobbet även i framtiden.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Jag typ kind of vill ha fodral till kind of spel kind of nice alltså. Sen om man kind of kan ladda hem kind of installations filen istället för kind of använda skivan så äre nu nice kind of. Men kind of alltså.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Sådan där ljuddämpning av skum fungerar inget vidare: De tar max de allra högsta frekvenserna. Satsa på riktiga grejer såsom från GIK eller Sounds Of Science, gjorda för ändamålet.

.

det tar bort ekot/reflexer av ljud i rummet uppebarligen tillräckligt bra för deras önskemål. dom hade säkert bytt annars mkt tidigare.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Helt awesome att det kom ut en ny Fredagspanel! Och inte bara en vanlig flumm-panel, utan en visa-rundtur-panel dessutom!
Trodde faktiskt att kontoret skulle vara större än så.

Hoppas att flytten går bra och att ni inte glömmer att skriva upp mig på den där grafikkorts-donations-listan
__

On other topic: Köper själv bara fysiska spel, nästan (minecraft), av den anledningen att jag inte vill vara beroende av att en återförsäljare inte kursar eller låser in mig i stora klasul-boxen närhelst de vill. Och för att jag älskar känslan av att kunna läsa en fysisk manual, dräggla över spelet irl samt att det ger en lite speciell känsla att gå till spelbutiken för att kolla vad som finns.
Nu har jag aldrig några pengar att göra det med, men det är lika kul ändå!

--

Back to swec topic:
Btw, vilka säkerhets skäl har ni för att inte filma lokalen tidigare? Är det pre-release material som inte får visas eller är det mer för att inte voida någon skum försäkringsklasul?

Awesome panel, yet again! Jobba på!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Jag trodde också kontoret skulle vara mindre.

Vad är anledningen till att ni har ett så centralt kontor egentligen? Har ni så mycket kunder på besök ni måste imponera på? Som totalt oinsatt så känns det som att det skulle vara mer praktiskt att ha ett tre gånger så stort kontor för samma hyra en bit utanför stan istället.

Permalänk
Medlem

grymt kul att se era lokaler och hur ni får fram ert material

Visa signatur

i5-5675C @ 4,3 GHz | GTX 970 @ 1290/1953| HyperX Beast 2x4 GB @ 2666MHz| Asus ROG MAXIMUS VII HERO | Corsair HX 750W | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Medlem

Kunde ni inte gett *** i att utmana Webhallen på "Icebucket Challange". Misstänker att de ligger sjuka hela bunten där borta nu då de fortfarande inte lyckats packa och posta min beställning som gjordes i Lördags!! Men låt gå för att det var för en god sak då!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk

Någon som vet vad den videon som visar det tidigare kontoret heter? Om man nu som jag har missat den?

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk

Är det inte panelfredag nu idag?? Har ni kommit iordning i nya kontoret Emil o Jonas?
Måste ha nåt o titta på när fredagspizzan ska inmundigas.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!