AMD lanserar FX-8370, FX-8370E och FX-8320E den 1 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Kan ni sluta med dessa tramsiga kommentarer..

Håller med. Dags att sweclockers inför en åldersgräns, 25+ eller nåt eller en barnavdelning för småknattarna

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

http://www.extremetech.com/computing/184323-intel-stuck-with-1-45-billion-fine-in-europe-for-unfair-and-damaging-practices-against-amd

Först 1,25 miljarder till AMD och sedan 1,45 miljarder i böter hos EU ett par år senare, totalt 2,7 miljarder dollar.

Räknar vi om det till 2014 års kostnader så kunde AMD kört hela sin R&D-avdelning kostnadsfritt i drygt två år!

Hmm!

Citat:

A winning strategy

It’s hard to ignore the fact that in the long run, Intel got exactly what it wanted. AMD certainly deserves blame for its own mistakes — overpaying by 2x for ATI was a colossal blunder — but Intel still systemically disenfranchised its primary competitor from gaining market share. Whether this was bad for consumers depends on whether you think the Pentium D (Prescott) and dual-core Smithfield were bad components. From my perspective as a CPU reviewer, these were the nadir of Intel’s competitive position, and yes — AMD’s Athlon 64 and Opteron hardware deserved a better shot than it got.

Intel’s $1.25 billion payout to AMD in 2009 probably fairly represents the profit AMD might have taken home over the same intervening period, but this was never about profits — it was about time. And no matter what Intel ended up paying to the EU, it won time from AMD — and AMD was forced to spin off GlobalFoundries in an attempt to accelerate its own product roadmaps.

Tack för länken!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Då AMD inte tillverkat något som motiverade min istortsett årliga uppdatering av speldatorns hårdvaror valde jag att köpa en PS4 (AMD baserad), nu är det bara tre veckor kvar till Destiny. Byter hellre plattform för spel än till Intel dator.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Jag hade blivit otroligt glad om FX-8320E hamnade på ett humant pris och om vi kanske såg ett moderkort släppas för mini-ITX, i stil med Asus M4A88T-I Deluxe! Det hade varit väldigt roligt att ha en Octacore i miniformat! Högst osannolikt dock med tanke på att AM3+ är en sådan åldrad plattform, men man kan ju drömma.

Att jag önskar mig det är väl mer eller mindre på grund av att man inte kan hitta ett mini-ITX till gamla Phenom II längre..

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon56869:

Varför skulle man köpa 2stk 780ti till en 8350?

Som jag skrev var det ett extremt exempel, men samma princip gäller även (i successivt minskande grad) när man köper billigare GPU.

Citat:

Och varför skulle man slösa alla dessa pengar för att sedan köra 1920x1080 i low när det räcker med ett 680gtx för att köra i high?

Då är vi där igen: Du nöjer dig med 60 fps. Fine, köp ett GTX 680 och kör High. Vill man ha 144 fps räcker inte ett 680. Och det tråkigaste som finns är att ha tillräcklig GPU-prestanda för de krav man har, men för lite CPU-prestanda. För då kan man inte få högre framerate oavsett hur mycket man sänker inställningar.

Citat:

När du pratar om framtiden så lär spelen utnyttja 8 kärnor bättre år 2016 vilket kanske till och med gör att AMDs CPU klarar sig bättre än Intels då.. men det är ganska irrelevant idag.

Det är sannolikt att många eller till och med de flesta spel fortfarande kommer vara relativt dåligt trådade (alltså upp till fyrtrådade) om två år. Hur man än vänder och vrider på det är en 4690K bättre för spel än en 8350, med avseende på hur spel fungerar idag och hur de kan antas fungera under processorns livslängd.

Citat:

Jag antar att 95% eller mer av befolkningen har 60hz skärmar (kanske färre bland gamers vad vet jag). Jag märkte ingen skillnad när jag lirade i 90 eller 120fps på min120hz crt skärm för 10 år sedan, då var det mest pga. flimmret man ville ha många hz. Men det är klart om man är professionell gamer så kanske man märker av det vad vet jag.. För min skull och de flesta jag känner funkar dock 60hz utmärkt och då är allt över 60fps waste of horsepowers..

Då är vi alltså även där igen: Bara för att en viss CPU klarar 60 fps i alla/de flesta spel nu betyder det inte att den alltid kommer göra det. En 8350 kommer behöva bytas ut tidigare än en 4690K, även om man nöjer sig med 60 fps.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Håller med. Dags att sweclockers inför en åldersgräns, 25+ eller nåt eller en barnavdelning för småknattarna

Så fort nåt med AMD kommer upp så ska det alltid klagas. De är väl trevligt att dom får ner sin strömförbrukning lite.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Undrar varför det är så viktigt för så många Intel-ägare att ständigt försöka övertyga alla och envar att deras processorval är totalt överlägset?

Om AMD säljer bättre får de in mer pengar till R & D och kommer då få större möjligheter att sätta press på Intel. Vilket i sin tur gör att Intels kommande processorer antingen blir ännu bättre och/eller säljs till lägre pris.

En reflektion är att AMD inte heller kan följa Intel när det gäller tillverkningsteknik; Hur skulle Piledriver eller steamroller prestera på 22 eller t.om. 14 nm?

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Tack för länken!

Varsågod! Här får du en annan bra!
http://www.businessinsider.com/how-steve-jobs-took-apple-from-near-bankruptcy-to-billions-in-13-years-2011-1?op=1

Det är dags att kavla upp ärmarna på offerkoftan och inse att AMD står och faller med sin företagsledning.

Intel måste inte förlora för att AMD ska kunna vinna. Apple är ett otroligt bra exempel på detta, ett företag som stod inför ruinens brant i mitten av 90-talet. Steve Jobs blev utbuad på Macworld Expo när han gick ut med att Apple allierat sig med "fienden" Microsoft. Apple-anhängarna var rasande, det var ju Microsofts fel att det gick dåligt för Apple! Eller var det att Apple hade drivits av en företagsledning som inte förstod sig på vad kunderna ville ha, och att man spenderade pengar på att hålla liv i dödsdömda produkter?

Gil Amelio, som efterträddes av Steve Jobs, lär en gång ha sagt:
"Apple is like a ship with a hole in the bottom, leaking water, and my job is to get the ship pointed in the right direction."

Jag hoppas att AMD kommer ut som ett starkt företag på andra sidan, och att de inte upprepar samma misstag som höll på att sänka Apple. Om så alla världens datoranvändare hade gått och sympatiköpt varsin PowerPC-baserad Macintosh under Gil Amelio, så hade det enorma kassatillskottet ändå bara skjutit fram den oundvikliga kollapsen. Apple vände till vinst efter drygt ett år under ledning av Steve Jobs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Varsågod! Här får du en annan bra!
http://www.businessinsider.com/how-steve-jobs-took-apple-from-near-bankruptcy-to-billions-in-13-years-2011-1?op=1

Det är dags att kavla upp ärmarna på offerkoftan och inse att AMD står och faller med sin företagsledning.

Intel måste inte förlora för att AMD ska kunna vinna. Apple är ett otroligt bra exempel på detta, ett företag som stod inför ruinens brant i mitten av 90-talet. Steve Jobs blev utbuad på Macworld Expo när han gick ut med att Apple allierat sig med "fienden" Microsoft. Apple-anhängarna var rasande, det var ju Microsofts fel att det gick dåligt för Apple! Eller var det att Apple hade drivits av en företagsledning som inte förstod sig på vad kunderna ville ha, och att man spenderade pengar på att hålla liv i dödsdömda produkter?

Gil Amelio, som efterträddes av Steve Jobs, lär en gång ha sagt:
"Apple is like a ship with a hole in the bottom, leaking water, and my job is to get the ship pointed in the right direction."

Jag hoppas att AMD kommer ut som ett starkt företag på andra sidan, och att de inte upprepar samma misstag som höll på att sänka Apple. Om så alla världens datoranvändare hade gått och sympatiköpt varsin PowerPC-baserad Macintosh under Gil Amelio, så hade det enorma kassatillskottet ändå bara skjutit fram den oundvikliga kollapsen. Apple vände till vinst efter drygt ett år under ledning av Steve Jobs.

Står inget om AMD i länken? Intel är ett korrupt företag, inse det som med en noga utförd korruptions strategi sänkte AMD!

Så jag tar det igen då!

Citat:

A winning strategy

It’s hard to ignore the fact that in the long run, Intel got exactly what it wanted. AMD certainly deserves blame for its own mistakes — overpaying by 2x for ATI was a colossal blunder — but Intel still systemically disenfranchised its primary competitor from gaining market share. Whether this was bad for consumers depends on whether you think the Pentium D (Prescott) and dual-core Smithfield were bad components. From my perspective as a CPU reviewer, these were the nadir of Intel’s competitive position, and yes — AMD’s Athlon 64 and Opteron hardware deserved a better shot than it got.

Intel’s $1.25 billion payout to AMD in 2009 probably fairly represents the profit AMD might have taken home over the same intervening period, but this was never about profits — it was about time. And no matter what Intel ended up paying to the EU, it won time from AMD — and AMD was forced to spin off GlobalFoundries in an attempt to accelerate its own product roadmaps.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Står inget om AMD i länken? Intel är ett korrupt företag, inse det som med en noga utförd korruptions strategi sänkte AMD!

Så vad hindrar dem från att vända skeppet? AMD fick 1,25 miljarder av Intel, Apple fick ynka 150 miljoner av Microsoft.

Skrivet av skruvis:

Så jag tar det igen då!

Det där är en subjektiv åsikt av artikelförfattaren, att citera den upprepade gånger gör det inte till sanning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

1. Så vad hindrar dem från att vända skeppet? AMD fick 1,25 miljarder av Intel, Apple fick ynka 150 miljoner av Microsoft.

2. Det där är en subjektiv åsikt av artikelförfattaren, att citera den upprepade gånger gör det inte till sanning.

1. Förlorade marknadsandelar samt att Intel genom sitt fusk fick ett försprång som är enormt svårt att hämta in..

2. Tror hellre på honom än en fanboy på ett forum. Sen var det din länk inte min!

Så jag tar det igen.. Detta är den absoluta sanningen!

Citat:

but this was never about profits — it was about time. And no matter what Intel ended up paying to the EU, it won time from AMD

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

1. Förlorade marknadsandelar samt att Intel genom sitt fusk fick ett försprång som är enormt svårt att hämta in..

Apples huvudverksamhet hade under 2% av marknaden vid tidpunkten. Nej, Intel förkastade NetBurst, gjorde om och gjorde rätt, istället för att fortsätta pusha ut en underlägsen arkitektur.

Skrivet av skruvis:

2. Tror hellre på honom än en fanboy på ett forum. Sen var det din länk inte min!

Du gör ett par argumentationsfel här, men jag känner mig stärkt av att du väljer att tillgripa nedsättande benämningar.

Skrivet av skruvis:

Så jag tar det igen.. Detta är den absoluta sanningen!

"Only a Sith deals in absolutes."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Apples huvudverksamhet hade under 2% av marknaden vid tidpunkten. Nej, Intel förkastade NetBurst, gjorde om och gjorde rätt, istället för att fortsätta pusha ut en underlägsen arkitektur.

Du gör ett par argumentationsfel här, men jag känner mig stärkt av att du väljer att tillgripa nedsättande benämningar.

"Only a Sith deals in absolutes."

Intel gjorde inte om, man tog upp arkitekturen från Pentium M dvs. P6 & körde på med den istället, Intel hade enormt mycket mer kapital än AMD & kan därför svälja felsatsningar på ett annat sätt, eftersom Intel skadade AMD svårt så hade inte AMD samma möjlighet & pengarna som AMD fick i slutet på 2009/början på 2010 kom för sent då var FX serien redan ett faktum.

Sen samarbetar Microsoft & Apple vilket underlättade för Apple enormt.
http://www.businessinsider.com/how-microsoft-and-apple-work-t...

Först hänvisar du till en länk när sedan den visar sig innehålla sanning så förkastar du den, då är man en fanboy!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Sen samarbetar Microsoft & Apple vilket underlättade för Apple enormt.
http://www.businessinsider.com/how-microsoft-and-apple-work-t...

Det ser lite magert ut med samarbeten från 1997 till 1998 (förutom $150M och en portning av vissa MS-programvaror till Mac) i den listan, som är den tidsram som är relevant i sammanhanget.

Skrivet av skruvis:

Först hänvisar du till en länk när sedan den visar sig innehålla sanning så förkastar du den, då är man en fanboy!

Jag tror inte riktigt att "sanning" är rätt ordval rent objektivt, lika lite som källkritik definierar en fanboy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Håller med. Dags att sweclockers inför en åldersgräns, 25+ eller nåt eller en barnavdelning för småknattarna

Nää de vore ju tråkigt, skulle finnas 4 användare.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

8370E skulle vara intressant att klocka och se om man får bättre än topmodellen från AMD. Lägre TDP på samma klock måste betyda att de fått ner spänningen en del vilket borde resultera i bra bättre klockingsmöjligheter, vilket kanske även kan gå över toppmodelen så man är nästan sugen att testa.

Vem vet kanske 5.5GHz på rimlig spänning är möjligt.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

8370E skulle vara intressant att klocka och se om man får bättre än topmodellen från AMD. Lägre TDP på samma klock måste betyda att de fått ner spänningen en del vilket borde resultera i bra bättre klockingsmöjligheter, vilket kanske även kan gå över toppmodelen så man är nästan sugen att testa.

Vem vet kanske 5.5GHz på rimlig spänning är möjligt.

Nja, nu använder du starka ord som MÅSTE.. Att de så noga markerar att TDP är lägre ger mig vibbar av Intels S och T-varianter. De är mer strömsnåla på grund av att de presterar sämre och har därför fått en bokstav för det. Detta E AMD nu sätter dit kan mycket väl stå för att CPUn använder sin turbo mycket mer restriktivt och klockar ner sig direkt när den närmar sig en lägre satt gräns än modellen utan E har. Jag hoppas så klart på att det helt enkelt är bättre processorer som presterar bättre vid lägre effekt och vi har på sistone sett flertalet sådana företeelser, om än inte hos CPU så GPU. Strix 280 har ju avsevärt lägre effekt men ändå samma prestanda som vanliga 280 så drömmen lever. Dessutom har ju AMDs senaste APUer visat sig klara artificiellt sänkt TDP rätt bra.

Angående om AMD eller Intel är värst så anser jag mig ogilla Intels marknadsmetoder mest. Dock så vägrade min pappa att ha med AMD att göra sedan han och hans arbetskollegor påpekat för AMD att de hittat fel i en produkt (tror det var en processor men minns inte nu) och AMD totalnekade till att så var fallet. Något år senare kom en rättning i smyg men de erkände aldrig öppet felet. Så vi har alla olika anledningar att gilla eller ogilla företag. Själv har jag blandad maskinpark och orkar inte bry mig utan köper det som känns mest rätt för uppgiften.

Ser fram mot att se test på någon av dessa processorer framöver, även om förväntningarna är extremt låga på underverk..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Nja, nu använder du starka ord som MÅSTE.. Att de så noga markerar att TDP är lägre ger mig vibbar av Intels S och T-varianter. De är mer strömsnåla på grund av att de presterar sämre och har därför fått en bokstav för det. Detta E AMD nu sätter dit kan mycket väl stå för att CPUn använder sin turbo mycket mer restriktivt och klockar ner sig direkt när den närmar sig en lägre satt gräns än modellen utan E har. Jag hoppas så klart på att det helt enkelt är bättre processorer som presterar bättre vid lägre effekt och vi har på sistone sett flertalet sådana företeelser, om än inte hos CPU så GPU. Strix 280 har ju avsevärt lägre effekt men ändå samma prestanda som vanliga 280 så drömmen lever. Dessutom har ju AMDs senaste APUer visat sig klara artificiellt sänkt TDP rätt bra.

Angående om AMD eller Intel är värst så anser jag mig ogilla Intels marknadsmetoder mest. Dock så vägrade min pappa att ha med AMD att göra sedan han och hans arbetskollegor påpekat för AMD att de hittat fel i en produkt (tror det var en processor men minns inte nu) och AMD totalnekade till att så var fallet. Något år senare kom en rättning i smyg men de erkände aldrig öppet felet. Så vi har alla olika anledningar att gilla eller ogilla företag. Själv har jag blandad maskinpark och orkar inte bry mig utan köper det som känns mest rätt för uppgiften.

Ser fram mot att se test på någon av dessa processorer framöver, även om förväntningarna är extremt låga på underverk..

Vi får se, 9590 har en högre klock och lägre spänning mot 8350 så kanske de har förfinat produktionen ännu mer. Man kan alltid hoppas.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det var billigt. Kan tänka mig att testa då den här tillräckligt med prestanda för mitt behov. 🐙

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

I morgon smäller det. Hoppas det är något intressant!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

AMD brukar ha sina släpp 06:00 svensk tid. Tycker vi ska se några recensioner och priser på nätet någonstans vid det här laget. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

AMD brukar ha sina släpp 06:00 svensk tid. Tycker vi ska se några recensioner och priser på nätet någonstans vid det här laget. :/

Inga förseningar igen hoppas jag. Skulle behöva en processor till mitt andra moderkort jag har liggandes

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Inga förseningar igen hoppas jag. Skulle behöva en processor till mitt andra moderkort jag har liggandes

Skrivet av Aleshi:

AMD brukar ha sina släpp 06:00 svensk tid. Tycker vi ska se några recensioner och priser på nätet någonstans vid det här laget. :/

Såg någon annan sida där datumet var 2a september, så kanske kommer imorgon istället. Väntar otåligt även om det sannolikt inte kommer vara revolutionerande på något vis.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Såg någon annan sida där datumet var 2a september, så kanske kommer imorgon istället. Väntar otåligt även om det sannolikt inte kommer vara revolutionerande på något vis.

Låter logiskt. Då kan de göra släpp tillsammans med R9 285 och visa på hur mycket effektivare 285 + 8370 95W är mot R9 280 och 8350.
Synd bara, var så nyfiken på 95W-modellerna i morse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Låter logiskt. Då kan de göra släpp tillsammans med R9 285 och visa på hur mycket effektivare 285 + 8370 95W är mot R9 280 och 8350.
Synd bara, var så nyfiken på 95W-modellerna i morse.

Hittade det här på nätet, FX-8370 med 4 moduler (8 cores) klockade över 8,7 GHz. Om det stämmer är det riktigt intressant även om det inte gör CPUn bättre än Intels, men hyfsad bang for buck (om man har bra kylning alltså)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Videoapan:

Hittade det här på nätet, FX-8370 med 4 moduler (8 cores) klockade över 8,7 GHz. Om det stämmer är det riktigt intressant även om det inte gör CPUn bättre än Intels, men hyfsad bang for buck (om man har bra kylning alltså)

Wow, tom samtliga kärnor igång på den överklocken, häftigt!.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin