(Inköp 2st skärmar) BenQ 24"? Funkar med hårdvara?

Permalänk

(Inköp 2st skärmar) BenQ 24"? Funkar med hårdvara?

Hejsan! Jag har haft en LG 32" 1920x1080 60hz LED till datorn/x-boxet på skrivbordet ett bra tag som jag varit nöjd med. Nu vill jag skaffa något mindre och snabbare för att spela FPS-spel och dylikt. Samt få fördelen med att kunna använda en extra skärm till annat när man spelar eller kollar film!

Jag har lite frågor. Kommer att skaffa mig 2st bildskärmar, vill ha något bra så jag slipper köpa julklappar till mig själv i år, erfarenheten inom bildskärmar är rätt så låg.
Har funderat på 2st utav dessa! benq-24-xl2420z-led-144hz
Är det bra skärmar? Är de för breda i kanterna för att ställa brevid varandra om man vill köra lite bredare widescreen? Finns det andra skärmar som kanske är bättre för just det (inte det jag är ute efter i förstahand som jag tar upp lite längre ned).
Finns det något som är mycket mer prisvärt (rabatt just nu?) Eller något som är "LITE" dyrare men betydligt mycket bättre?

Sen till nästa fråga.
Datorn är kanske inte den bästa:
Windows 8.1 x64-bits
Chassi: Corsair Obsidian 750D (nästan tom )
Nätagg: Corsair AX 860W +80 Platinum Modulär
Kylning: Corsair Hydro H100i
RAM: Corsair Vengeance LP 16GB (8x2) CL10 1600MHz
Processor: Intel Core i7 4790K 4GHz
SSD: Samsung EVO 840-Serien 120GB samt 250GB
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3
Nu till den absolut svaga punkten!
Grafikkort: AMD Radeon HD 7800 Series (1st)

Jag kommer att skaffa mig två stycken bättre begagnade (ev. billigare, nya kort inom kort).
Ställer frågorna nu direkt! Om jag använder mitt nuvarande och kopplar in två utav skärmarna jag länkade (HDMI samt DVI) kommer det att lira?
Jag kommer inte att spela på båda skärmarna, den ena kommer nog bara att vara för att slösurfa, skype, spotify, google osv. Medans man lirar något på andra skärmen. Så det bör väl funka att använda den så tillsvidare (innan 2 andra grafikkort sitter i datorn)? Senare bör man ju kunna BOT'a ett spel och kolla film eller spela ett annat spel (beroende på grafikkort såklart) men resterande utav datorn bör inte ha några problem med det.

Så vad tror ni? Vilka skärmar ska jag ha, funkar det med HDMI och DVI till varsin i dagsläget? Behöver man ha 144hz, räcker det med 120hz? Finns det några vettiga 120hz skärmar, BenQ har inga för en lite mindre peng? Förövrigt så säger min erfarenhet att det självklart skall vara LED, vad säger ni som kanske har spelat på båda den senaste tiden?

Hoppas någon har bra feedback! Tack på förhand.
Mvh

Visa signatur

Chassi: [Obsidian 750D] Nätagg: [Corsair AX860 Platinum] Moderkort: [MSi Z97 Gaming 3]
Processor: [Intel i7 4790K 4Ghz] Grafikkort: [GTX 780 3GB PhysX]
RAM: [Corsair 16GB CL10 Vengeance LP] Hårddisk: [Samsung EVO 840 120GB + 250GB]
Skärm: [BenQ 24" LED 144hz] Tangentbord: [Corsair Vengeance K70]
Hörlurar: [Sennheiser PC360]

Permalänk
Medlem

köpte mig precis en sån, KUNGlig skärm!

Permalänk
Medlem

Skärmen har fått riktigt bra kritik, funderar på en själv, gillar dock inte att behöva gå till TN panel och 1080 istället för 1200.

Någon som har koll på vilka spel som går att välja mellan om man köper via inet?
Edit: http://www.inet.se/produkt/5410080/amd-ruby-red-4-spel-pa-kop...

Permalänk

Kan låsa/ta bort tråd. Tror jag fått reda på informationen jag behöver.

Mvh

Visa signatur

Chassi: [Obsidian 750D] Nätagg: [Corsair AX860 Platinum] Moderkort: [MSi Z97 Gaming 3]
Processor: [Intel i7 4790K 4Ghz] Grafikkort: [GTX 780 3GB PhysX]
RAM: [Corsair 16GB CL10 Vengeance LP] Hårddisk: [Samsung EVO 840 120GB + 250GB]
Skärm: [BenQ 24" LED 144hz] Tangentbord: [Corsair Vengeance K70]
Hörlurar: [Sennheiser PC360]