Permalänk

3x 24" 1080p vs 1x 27" 1440p

Hejsan sweclockers, det va ett tag sedan jag gjorde inlägg här nu men hoppas att både jag och andra kan ta nytta av denna tråden till eventuella köp.
Jag undrar vilket ni föredrar och varför tre stycken 1080p skärmar 60hz eller en 1440p skärm på 60hz. Jag själv har en Asus pb278q som är 1440p och 27" 60hz. Men jag är sugen på att lämna till baks den då 1440p inte är min grej redigt än, eftersom 1080p filmer osv ser sämre up speciellt på en 27" skärm. Och är sugen på att lämna tillbaks den få pengarna tbx och köpa ett pack på komplett eller sakerna för sig på inet eller mediamarkt som är 5mil härifrån och köpa tre stycken Asus 24" LED VN247H på 60hz. Dom ska ha väldigt tunna kanter också!

Så frågan är helt enkelt: 3x 24" 1080p 60hz VS 1x 27" 1440p

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Tycker du ska behålla skärmen om du har kraften att spela på 1440. Blir ju annars jobbigt att spela på 5760x1080. Och om du nu kräver 1080p skärm köp en och ställ egemte och kör film på den. Jag tycker 720P film/serie eller 1080P blir fett mycket bättre på 1440 PLS än 1080 TN(den setupen jag har atm) även om det blir mer pixlerat.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tycker du ska behålla skärmen om du har kraften att spela på 1440. Blir ju annars jobbigt att spela på 5760x1080. Och om du nu kräver 1080p skärm köp en och ställ egemte och kör film på den. Jag tycker 720P film/serie eller 1080P blir fett mycket bättre på 1440 PLS än 1080 TN(den setupen jag har atm) även om det blir mer pixlerat.

Okej, tyckte annars det verkar väldigt häftigt med eyefinity eller nvidia surround.
Jadå kraften har jag iaf.
Jag tycker att bilder videos osv på facebook blir väldigt gryniga osv dock att köra csgo osv på 1440p är skit grymt.
Kanske skulle uppgradera till asus swift ist? +2800kr

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat nåt på 1440p 21:9 skärm?
Både brett och högupplöst. Som plus i kanten är ju filmer ofta det formatet så Du slipper svarta kanter.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

Du har inte funderat nåt på 1440p 21:9 skärm?
Både brett och högupplöst. Som plus i kanten är ju filmer ofta det formatet så Du slipper svarta kanter.

1440p i 21:9? Blir ju typ en 4k skärm. Finns dessutom bara två st på prisjakt, kostar från 7500 kr, vilket är dubbelt så dyrt som skärmen TS har.

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 750 @ 4 GHz | PowerColor 290x | Corsair HX850 Gold | Samsung 840 Evo 240GB | Crossover 2795 QHD @ 105 hz |
Laptop: Apple MacBook Pro late 2011

Permalänk
Medlem

Skulle sälja att kompletera skärmen med en bra 1080p skärm istället för att skaffa 3.

Två skärmar är nog de optimala (eller 3 ISP skärmar i porträtt läge), och då är de ganska gött att blanda ihop storlekarna .

Permalänk
Medlem

Gillar du att fixa till spel, så det ska fungerar med Eyefinity/surround sure " inte alla spel dock"
Sen i olika spel får man s.k "fish eyes" med Eyefinity/surround.
Jag gillade eyefinity/surround i bilspel, bf i tanks och yets, men inte som soldat, störde mig som fan på fisheye!

Så jag gick tillbaks till 1200p skärm igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag kör 3st 24" 1920x1200, det riktiga formatet slash slash.

Nu har jag väl tappat lite sting för spelandet men, att ha tre skärmar till godo att spela i window mode och ha möjligheten att göra en hel del annat mellan varven eller samtidigt, det är som helt annat.

Initialt kanske man stör sig på att det finns lite döyta med tjockare ramverk. Men det är nånting man trollar bort med hjärnhalvorna med tiden, som med a-stolpen i bilen.

Jag hade då inte bytt ned mig till dom där skräphögarna för 1500 spänn iaf.

Permalänk
Skrivet av Karl.J.Norberg:

1440p i 21:9? Blir ju typ en 4k skärm. Finns dessutom bara två st på prisjakt, kostar från 7500 kr, vilket är dubbelt så dyrt som skärmen TS har.

Min jag har nu kostar 4700kr. Så dubbla blir det ju inte riktigt.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

Är asus swift något att ha då? men måste då också byta grafikkort :/

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

Man skulle kanske kunna lämna tillbaka sin 1440p skärm köpa hem 3st 1080p och testa? om man inte är nöjd kan man ju byta tbx igen?

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Rasmusen98:

Är asus swift något att ha då? men måste då också byta grafikkort :/

Du måste inte byta grafikkort. Visst du får inte G-sync med ditt/dina nuvarande. Men du får fortfarande njuta av den enda 144hz - 1440p skärmen på marknaden.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Du måste inte byta grafikkort. Visst du får inte G-sync med ditt/dina nuvarande. Men du får fortfarande njuta av den enda 144hz - 1440p skärmen på marknaden.

Måste jag inte?! Herregud vad bra!
Tobias svelander på swerigs på facebook säger att man måste ha nvidia :/

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

Jag skulle rekommendera 1440, men ska det spelas så kolla på Asus swift så du får 120+ Hz.
En redig spelskärm istället för 3 så slipper man strul med kompatibilitet, inställningar och extremt krävande upplösning. Är singelskärmen dessutom en bättre skärm än om du köper 3, så får du ju en trevligare upplevelse jämt och inte bara vid eyefinity-tillfällen. Så resonerade jag när jag gick från 3 till 1 för gaming.

Asus swift kan dock kännas dyr om man inte nyttjar gsync, men du får istället ulmb vilket ska va jäkligt trevligt i ex. Csgo som du nämnde.

Visa signatur

CPU: 12900K (H150i Elite LCD) | GPU: ASUS ROG STRIX 3080 ti OC | MB: ASUS PRIME Z690-A
PSU: ASUS ROG Thor 1200 | DDR5: G.SKILL Trident Z5 6000Mhz | CHASSI: Lian Li 011 EVO
SSDs: 2x Samsung 970 Pro (2+1TB) | LJUD: GoXLR + Beyerdynamic DT 770 PRO + Shure SM7B
SKÄRM: Asus ROG Swift PG278Q / AW3423DW OLED | OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Måste jag inte?! Herregud vad bra!
Tobias svelander på swerigs på facebook säger att man måste ha nvidia :/

"Visst får du INTE G-Sync"

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Rasmusen98:

Måste jag inte?! Herregud vad bra!
Tobias svelander på swerigs på facebook säger att man måste ha nvidia :/

Alltså för att klargöra: Om du inte har Nvidia så kan du INTE använda G-Sync. Men du kan fortfarande använda ULMB, 144hz och 1440p. Skärmen blir helt enkelt en "vanlig" skärm. Fast fortfarande den enda 1440p skärmen med 144hz på marknaden just nu.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Alltså för att klargöra: Om du inte har Nvidia så kan du INTE använda G-Sync. Men du kan fortfarande använda ULMB, 144hz och 1440p. Skärmen blir helt enkelt en "vanlig" skärm. Fast fortfarande den enda 1440p skärmen med 144hz på marknaden just nu.

Vilket tappar lite utav syftet med den skärmen. G-Sync är det nog många som vill åt, inte bara 1440p eller 144hz.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Hedersmedlem

Ja man ser ju mycket mer med tre skärmar än med en. Men för förstapersonsskjutarea blir det ju en jädra fish eye-effekt. Den delen hade inte lockat mig iaf. Exempelvis:

Sidorna ser för märkliga ut för att jag skulle vilja lägga pengar på ett sådant resultat.
Den här effekten minskas om man ställer ner FOV, men den kommer vara tydlig oavsett vad man hittar på i FPS-spel.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Sitter med 3x 24" 1920x1200 hemma. När datorn var ny spelade jag en del BF i Eyefinity läge. Detta har jag dock slutat med så nu används enbart en skärm för spelning.

Trots att jag bara spelar på en skräm så är det avsevärt tacksamt att ha tillgång till de andra. Ett vanligt scenario hemma är att spela Hearthstone på en skräm, ha film/twitch/youtube på en annan samt slö surfa på den tredje.

I mitt fall är den tredje skärmen i pivot läge vilket gör att man ser mer utan att behöva scrolla. Alla sidor är alltid längre än vad de är bredare så detta passar riktigt bra.

Om du istället går på en stor skärm så får du bättre bild med det du gör, dock så ger det dig inte möjligheten att göra flera saker samtidigt i närheten av lika bra som tre skärmar.

Permalänk
Medlem

3 skärmar är verkligen inget jag tycker är bra, FOVen blir helt SJUKT dålig på sidoskärmarna det förstör verkligen inlevelsen, en skärm med hög res och stor bild är helt klart bättre

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av EyeNEye:

Vilket tappar lite utav syftet med den skärmen. G-Sync är det nog många som vill åt, inte bara 1440p eller 144hz.

Sant sant, jag hade inte betalat de pengarna för skärmen utan G-sync. Men: det går bra att köra den på ett AMD kort om du kan leva utan just G-sync. Och vill du ha 1440p och 144hz i samma skärm finns det inget alternativ just nu.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Sant sant, jag hade inte betalat de pengarna för skärmen utan G-sync. Men: det går bra att köra den på ett AMD kort om du kan leva utan just G-sync. Och vill du ha 1440p och 144hz i samma skärm finns det inget alternativ just nu.

Nej precis. Ville bara "point out the obviously"

Det bör dyka upp fler skärmar med samma specifikationer, inom kort. Q4 rullar igång om några dagar. Swift 144 är en skärm jag vill ha, men samtidigt så kan jag lika bra vänta tills något värre dyker upp. Närmaste är väl en Korea-skärm med 1440p och överklockad.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Ulmb går bara att köra upp till 120hz på den dessutom.. Så om jag inte hade nvidia skulle jag nog inte köpa den. Man betalar ju en del för just gsync. Kan va bra att ta hänsyn till.

Visa signatur

CPU: 12900K (H150i Elite LCD) | GPU: ASUS ROG STRIX 3080 ti OC | MB: ASUS PRIME Z690-A
PSU: ASUS ROG Thor 1200 | DDR5: G.SKILL Trident Z5 6000Mhz | CHASSI: Lian Li 011 EVO
SSDs: 2x Samsung 970 Pro (2+1TB) | LJUD: GoXLR + Beyerdynamic DT 770 PRO + Shure SM7B
SKÄRM: Asus ROG Swift PG278Q / AW3423DW OLED | OS: Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Ja man ser ju mycket mer med tre skärmar än med en. Men för förstapersonsskjutarea blir det ju en jädra fish eye-effekt. Den delen hade inte lockat mig iaf. Exempelvis:
http://i.imgur.com/u6oQFgq.jpg

Sidorna ser för märkliga ut för att jag skulle vilja lägga pengar på ett sådant resultat.
Den här effekten minskas om man ställer ner FOV, men den kommer vara tydlig oavsett vad man hittar på i FPS-spel.

Man tittar mest på mittenskärmen hela tiden ändå, sidorskärmarna ökar främst närvarokänslan tack vare att det blir ungefär som periferiseende.

Att sidorna ser märkliga ut är ingenting konstigt eller störande när man väl sitter och spelar. Jag kan knappt tänka mig att spela FPS på en skärm längre...känns som att man tittar ut genom ett litet rövhål jämfört med den breda bilden tre skärmar ger.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade ganska snabbt på mina 3x 1080p och tycker att det så här i efterhand känns lite som en gimmick.
Jag skulle aldrig klara mig utan 2 skärmar, men den tredje skärmen står avstängd ~95% av tiden.

I många spel är det ganska jobbigt att få in rätt upplösning, förutsatt att det går alls, och det är egentligen bara i FPS och Bil-spel som jag känner att det finns ett behov av den upplösningen, och tyvärr så är det två genrer jag inte spelar så mycket

Fish-eye effekten som det pratas om ovan störde jag mig på i början, men sen när man lärde sig att använda den perifera synen på sidoskärmarna så vande man sig. (Man ska -inte- titta direkt på sidoskärmarna.)

Funderar starkt på att byta från 3x24"1080 till 1x27"1440 + 1x 24"1080.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hoski:

Man tittar mest på mittenskärmen hela tiden ändå, sidorskärmarna ökar främst närvarokänslan tack vare att det blir ungefär som periferiseende.

Att sidorna ser märkliga ut är ingenting konstigt eller störande när man väl sitter och spelar. Jag kan knappt tänka mig att spela FPS på en skärm längre...känns som att man tittar ut genom ett litet rövhål jämfört med den breda bilden tre skärmar ger.

Ja, så är det säkert.
Har sett en del som aldrig vant sig vid förvrängningen och lämnat treskärmslösningar medan det passar andra som hand i handske.

Själv sitter jag och småretar mig på förvrängningen på en ensam 16:9 ibland så tre på bredden är jag personligen tveksam till :).
Tänker försöka ge mig på en 21:9 34" ändå. Hoppas man vänjer sig.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av boniz:

"Visst får du INTE G-Sync"

Ne men Tobias sa att jag inte ens kan använda skärmen.... ?

Skrivet av Xyborg:

Alltså för att klargöra: Om du inte har Nvidia så kan du INTE använda G-Sync. Men du kan fortfarande använda ULMB, 144hz och 1440p. Skärmen blir helt enkelt en "vanlig" skärm. Fast fortfarande den enda 1440p skärmen med 144hz på marknaden just nu.

Skrivet av EyeNEye:

Vilket tappar lite utav syftet med den skärmen. G-Sync är det nog många som vill åt, inte bara 1440p eller 144hz.

Skrivet av Söderbäck:

Ja man ser ju mycket mer med tre skärmar än med en. Men för förstapersonsskjutarea blir det ju en jädra fish eye-effekt. Den delen hade inte lockat mig iaf. Exempelvis:
http://i.imgur.com/u6oQFgq.jpg

Sidorna ser för märkliga ut för att jag skulle vilja lägga pengar på ett sådant resultat.
Den här effekten minskas om man ställer ner FOV, men den kommer vara tydlig oavsett vad man hittar på i FPS-spel.

Det där med fish-eye har jag inte ens tänkt på! Tack så mkt att du sa det och skickade bild!

Skrivet av Tino:

Sitter med 3x 24" 1920x1200 hemma. När datorn var ny spelade jag en del BF i Eyefinity läge. Detta har jag dock slutat med så nu används enbart en skärm för spelning.

Trots att jag bara spelar på en skräm så är det avsevärt tacksamt att ha tillgång till de andra. Ett vanligt scenario hemma är att spela Hearthstone på en skräm, ha film/twitch/youtube på en annan samt slö surfa på den tredje.

I mitt fall är den tredje skärmen i pivot läge vilket gör att man ser mer utan att behöva scrolla. Alla sidor är alltid längre än vad de är bredare så detta passar riktigt bra.

Om du istället går på en stor skärm så får du bättre bild med det du gör, dock så ger det dig inte möjligheten att göra flera saker samtidigt i närheten av lika bra som tre skärmar.

Skrivet av Oneone:

3 skärmar är verkligen inget jag tycker är bra, FOVen blir helt SJUKT dålig på sidoskärmarna det förstör verkligen inlevelsen, en skärm med hög res och stor bild är helt klart bättre

Skrivet av Xyborg:

Sant sant, jag hade inte betalat de pengarna för skärmen utan G-sync. Men: det går bra att köra den på ett AMD kort om du kan leva utan just G-sync. Och vill du ha 1440p och 144hz i samma skärm finns det inget alternativ just nu.

Skrivet av EyeNEye:

Nej precis. Ville bara "point out the obviously"

Det bör dyka upp fler skärmar med samma specifikationer, inom kort. Q4 rullar igång om några dagar. Swift 144 är en skärm jag vill ha, men samtidigt så kan jag lika bra vänta tills något värre dyker upp. Närmaste är väl en Korea-skärm med 1440p och överklockad.

Skrivet av theworm1713:

Ulmb går bara att köra upp till 120hz på den dessutom.. Så om jag inte hade nvidia skulle jag nog inte köpa den. Man betalar ju en del för just gsync. Kan va bra att ta hänsyn till.

Skrivet av hoski:

Man tittar mest på mittenskärmen hela tiden ändå, sidorskärmarna ökar främst närvarokänslan tack vare att det blir ungefär som periferiseende.

Att sidorna ser märkliga ut är ingenting konstigt eller störande när man väl sitter och spelar. Jag kan knappt tänka mig att spela FPS på en skärm längre...känns som att man tittar ut genom ett litet rövhål jämfört med den breda bilden tre skärmar ger.

Skrivet av Minsc S2:

Jag tröttnade ganska snabbt på mina 3x 1080p och tycker att det så här i efterhand känns lite som en gimmick.
Jag skulle aldrig klara mig utan 2 skärmar, men den tredje skärmen står avstängd ~95% av tiden.

I många spel är det ganska jobbigt att få in rätt upplösning, förutsatt att det går alls, och det är egentligen bara i FPS och Bil-spel som jag känner att det finns ett behov av den upplösningen, och tyvärr så är det två genrer jag inte spelar så mycket

Fish-eye effekten som det pratas om ovan störde jag mig på i början, men sen när man lärde sig att använda den perifera synen på sidoskärmarna så vande man sig. (Man ska -inte- titta direkt på sidoskärmarna.)

Funderar starkt på att byta från 3x24"1080 till 1x27"1440 + 1x 24"1080.

Skrivet av Söderbäck:

Ja, så är det säkert.
Har sett en del som aldrig vant sig vid förvrängningen och lämnat treskärmslösningar medan det passar andra som hand i handske.

Själv sitter jag och småretar mig på förvrängningen på en ensam 16:9 ibland så tre på bredden är jag personligen tveksam till :).
Tänker försöka ge mig på en 21:9 34" ändå. Hoppas man vänjer sig.

Jag ska byta mitt r9 280x och lite pengar mot ett gtx 690, och efter att jag läste alla era kommentarer så kom jag fram till att sedan skaffa asus swift!
Tack så jätte jätte mycket!!!
hade dock tänkt 3st skärmar för att som en sa spela på den i mitten, stream på den till vänster och typ skype på den till höger. Men får köpa någon halv bra beg skärm till det!

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Jag har en 27" 1440p som main till spel och surf osv och en 24" 1080p som slav, den används till film, serier, livescore, radio, surf osv osv när min 27" är upptagen med något viktigare.

Fungerar skitbra fast jag funderar på att skaffa en till 27" 1440..

Edit: Båda skärmarna är ips.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Jag har en 27" 1440p som main till spel och surf osv och en 24" 1080p som slav, den används till film, serier, livescore, radio, surf osv osv när min 27" är upptagen med något viktigare.

Fungerar skitbra fast jag funderar på att skaffa en till 27" 1440..

Edit: Båda skärmarna är ips.

IPS 1440p? Själv har jag en LPS asus pb278q

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

Hoppas Asus swift kommer in i lager denna vecka som det ser ut på diverse sidor
Har beställt och väntar.. kommer köra min 27" 1440p IPS som sekundär och Asus swift som gaming/primär.
2 skärmar är för mig ett måste!

Visa signatur

CPU: 12900K (H150i Elite LCD) | GPU: ASUS ROG STRIX 3080 ti OC | MB: ASUS PRIME Z690-A
PSU: ASUS ROG Thor 1200 | DDR5: G.SKILL Trident Z5 6000Mhz | CHASSI: Lian Li 011 EVO
SSDs: 2x Samsung 970 Pro (2+1TB) | LJUD: GoXLR + Beyerdynamic DT 770 PRO + Shure SM7B
SKÄRM: Asus ROG Swift PG278Q / AW3423DW OLED | OS: Windows 11