Permalänk
Medlem

Problem med H100i + Corsair Link

Har nyligen installerat h100i men börjar bli riktigt frustrerad på mjukvaran Corsair link!

Ingenting händer när jag ändrar något i programmet. Vill sänka fläkthastighet men det är totalt hopplöst.
De 2 fläktarna ifrån radiator är kopplade till pumpen enligt beskrivning och usb sladden är inkopplad ifrån pump till usb på moderkort.
+sata kontakten å pumpen lyser osv..

Programvaran uppfattar temps, hastighet osv. men det går inte ändra någonting?

Visa signatur

|| Aorus x570 Elite || Ryzen9 5900X || XFX 6900XT Merc 319 Limited Black Edition|| 32GB 3600mhz HyperX || NZXT Kraken x53 || Corsair RM1000W || 2x 1TB Kingston KC2500 M.2 Raid0 || Phanteks P400A || Huawei GT MateView GT 34" 1440p 165hz Freesync HDR || Xtrfy M4 RGB Black || Razer Nari 7.1 Headset|| ASUS ROG Claymore Core ||

Permalänk
Medlem

hmm ser ut som du har fel, sk. cpufläkt vald i programmet?
t.ex pumpen som oftast heter h100pump o fläktarna h100fan3,h100fan4 och dom bägge ska du kunna ändra iaf.
men pumpens värde är ju alltid samma.
Testa att ta show all unit eller vad det står i options

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

hmm ser ut som du har fel, sk. cpufläkt vald i programmet?
t.ex pumpen som oftast heter h100pump o fläktarna h100fan3,h100fan4 och dom bägge ska du kunna ändra iaf.
men pumpens värde är ju alltid samma.
Testa att ta show all unit eller vad det står i options

Även om jag tar show all unit så är det bara dom du ser på bilden som kommer upp.

och den enda som går att ändra fläkt hastighet på är den som visar RPM men inget händer :/

Visa signatur

|| Aorus x570 Elite || Ryzen9 5900X || XFX 6900XT Merc 319 Limited Black Edition|| 32GB 3600mhz HyperX || NZXT Kraken x53 || Corsair RM1000W || 2x 1TB Kingston KC2500 M.2 Raid0 || Phanteks P400A || Huawei GT MateView GT 34" 1440p 165hz Freesync HDR || Xtrfy M4 RGB Black || Razer Nari 7.1 Headset|| ASUS ROG Claymore Core ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av vracer:

Även om jag tar show all unit så är det bara dom du ser på bilden som kommer upp.

och den enda som går att ändra fläkt hastighet på är den som visar RPM men inget händer :/

hmm ok? skumt men vilken link-verra kör du och har du updejtat devices under den menyn, för att uppdatera firmware.
http://www.corsair.com/en-us/support/downloads

EDIT: mer info om du har z97 osv. http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=118618

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Testa följ punkt 2 från länken ja pejsta innan: known issues: to change the “Legacy USB Support” to Disabled in BIOS for detection
of the H80i/H100i/Commander units. även om dina grejer hittas/visas så är ju nåt mysko oavsett.
en sak som kanske funkar är att plugga ur link-usbkabeln o sätta tillbaka den.

Eller byta till annan USB-anslutning på moderkortet, medans datorn är igång då kommer LINK visa att den hittar nya enheter och vill reboota.
Sedan borde det funka.
annars är det väl nåt fel på h100an?

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Testade dra ur usb sladd till moderkort och satte i igen då uppdaterade den firmwire iaf. men det hjälpte inte.

De 2300rpm som visas i programet är tydligen rpm på pumpen :S? för har dragit ur alla fläktar men endå visar den rpm?
Därimot om jag drar ut den lilla sladen som ska kopplas till CPU-fan ifrån pump då slocknar rpm mätaren?

Men programet borde ju hitta fläktarna när jag kopplar in dom till pumpen så jag kan styra dom 2 till radiatorn? Dom hittar inte programet alls :S?

Med vänlig hälsning...

Visa signatur

|| Aorus x570 Elite || Ryzen9 5900X || XFX 6900XT Merc 319 Limited Black Edition|| 32GB 3600mhz HyperX || NZXT Kraken x53 || Corsair RM1000W || 2x 1TB Kingston KC2500 M.2 Raid0 || Phanteks P400A || Huawei GT MateView GT 34" 1440p 165hz Freesync HDR || Xtrfy M4 RGB Black || Razer Nari 7.1 Headset|| ASUS ROG Claymore Core ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av vracer:

Testade dra ur usb sladd till moderkort och satte i igen då uppdaterade den firmwire iaf. men det hjälpte inte.

De 2300rpm som visas i programet är tydligen rpm på pumpen :S? för har dragit ur alla fläktar men endå visar den rpm?
Därimot om jag drar ut den lilla sladen som ska kopplas till CPU-fan ifrån pump då slocknar rpm mätaren?

Men programet borde ju hitta fläktarna när jag kopplar in dom till pumpen så jag kan styra dom 2 till radiatorn? Dom hittar inte programet alls :S?

Med vänlig hälsning...

ok trist
Jo pumpens rpm är locked till 2000+rpm, men testa sätt den lilla sladden i CPU-OPT fan om du har en sådan. bara på prov.
sen finns det väl mer än ett sånt jack på kylarns ena sida, där kabeln till fläktarna kopplas. har du provat bägge?

ev annan kabel med, om det medföljde mer än 1st. (ser ut o vara 2st såna iaf.)
glo länk ifall du missat nåt: Guide How to Install H100i Hydro Cooler http://www.corsair.com/en-us/support/faqs/cooling

Vet iaf att det har vatt strul med CorsairLink i win8.1 och verkar aldrig ta slut med compabilitetsproblem osv. för dom :S

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Skrev i en annan tråd, jag fick samm probs efter uppdatering av frimware, från 1.05 till 1.07.
Så jag avinstalerade rubbet o lade in det igen sen fungerade allt som det skulle.
Hoppas det hjälper.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk

Jag fick ett problem då jag försökte installera 1.07. Då stod det att "Boot was a success" och jag trodde allt var guld och gröna. Detta gjorde jag då efter en flytt så började datorn låta en massa. Och jag härledde problemet till kylaren. Det visade sig dock när jag gjort detta att en av fläktarna var trasig - inte pumpen. Och nu fungerar inte LED på kylaren och den upptäcks ej av Corsair LINK. Hjälp mig någon! :*(