Lian Li släpper stående PC-Q19 för gaming i vardagsrummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Sfx agg känns lite dumt att satsa på dels dyra och få med bra kvalité. Sen har dom en löjligt liten fläkt. Nä dom borde göra en ny standard för små agg med mist en 120mm fläkt. Bör ju även gå på sfx agg om man ser till måtten. Förutom längden då.

Silverstone är på gång med just det
http://linustechtips.com/main/topic/147402-silverstone-will-l...
Förlängt SFX agg (kallad SFX-L) på 500W med slim 120mm fläkt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Dåligt spenderade 22,5 liter, tycker jag. Med så stor volym borde grafikkort i full längd rymmas. Waste of space.

Ser fram emot Neceres kommande Steam Machine-projekt som siktar på 10 liter.

Damn right! Fullstora grafikkort or GTFO! Inte många som nöjer sig med ett 760.
Sen vill man ju gärna slippa köpa ett nytt nätagg när man redan investerat i ett ordentligt sådan. Men det är kanske bara min åsikt där

Permalänk
Medlem

Står den pall för en 3 åring ?

Ser helt suverän ut , den skulle tom godkännas av flickvänn !

Den ser dock vältbar ut , kanske finns skruvhål i botten så den kan bultas fast i golvet ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Merlinen:

Tänkte det samma, bästa ITX chassit hittils jag sett --> www.ncases.com

Tillverkad av Lian Li och dyr som satan plus svår att få tag på. Fattar inte heller delen med tillverkad i Taiwan av Lian Li men de skeppas från jävla USA och det kostar 50$ att få den hit. Plus moms och annat som tullen kan få för sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgety:

PSU på toppen ger hög tyngdpunkt = lätt att välta. Bättre vända så att nätaggregatet hamnar längst ner. Å andra sidan blir det då många kablar som går ut från toppen på baksidan - kanske inte så tilltalande.

SFX väger inte 10kg som tur är

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Tillverkad av Lian Li och dyr som satan plus svår att få tag på. Fattar inte heller delen med tillverkad i Taiwan av Lian Li men de skeppas från jävla USA och det kostar 50$ att få den hit. Plus moms och annat som tullen kan få för sig.

Mer off topic, men jag vet anledningen:

De M1-or som kan köpas i deras webbshop nu är några extrachassin som de beställt för säkerhets skull (för att kunna skicka ett ersättningschassi om någon av de som förbokat råkat få ett skadat i transporten). Dessa är beställda till USA (via långsam sjötransport) eftersom både Wahaha360 och Necere (de som ligger bakom NCASE) huserar där.

De som förbokade fick dem skickade direkt från Taiwan.

För övrigt anser jag inte att $185 är dyrt för ett exklusivt chassi tillverkat i väldigt liten serie. Tvärtom. Jag anser att det är billigt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Tänk bara om dom fanns att köpa
Fast just ncase går ju lite för långt åt andra hållet.
Storleken är ju såklart viktig, men det är inte allt.

Finns ju att köpa, har beställt en
Men jag får då in allt jag behöver i den, vattenkylt cpu+gpu m.m...

Skrivet av AxMi-24:

Tillverkad av Lian Li och dyr som satan plus svår att få tag på. Fattar inte heller delen med tillverkad i Taiwan av Lian Li men de skeppas från jävla USA och det kostar 50$ att få den hit. Plus moms och annat som tullen kan få för sig.

Dyr är den men fin ,smakar det så kostar det

Men finns ju tyvärr ingen som konkurerar med den eller har ens en snarlik spec i snarlik storlek :/

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensate:

Ser helt suverän ut , den skulle tom godkännas av flickvänn !

Den ser dock vältbar ut , kanske finns skruvhål i botten så den kan bultas fast i golvet ?

PL 400 löser allt

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Silverstone är på gång med just det
http://linustechtips.com/main/topic/147402-silverstone-will-l...
Förlängt SFX agg (kallad SFX-L) på 500W med slim 120mm fläkt.

Gött:) hoppas någon annan än silverstone hoppar på detta. seasonic t.ex Så priserna kan pressas lite.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backfeed:

Mer off topic, men jag vet anledningen:

De M1-or som kan köpas i deras webbshop nu är några extrachassin som de beställt för säkerhets skull (för att kunna skicka ett ersättningschassi om någon av de som förbokat råkat få ett skadat i transporten). Dessa är beställda till USA (via långsam sjötransport) eftersom både Wahaha360 och Necere (de som ligger bakom NCASE) huserar där.

De som förbokade fick dem skickade direkt från Taiwan.

För övrigt anser jag inte att $185 är dyrt för ett exklusivt chassi tillverkat i väldigt liten serie. Tvärtom. Jag anser att det är billigt.

185 är inte så farligt det är transporten från USA för 50$ som är störande. Sedan verkar det inte gå att beställa utan CD slot heller. Kanske de borde snacka ihop sig med Lian Li så att Lian Li tar över distributionen. Skulle fungera bra mycket bättre då chassit faktiskt ser riktigt bra och genomtänkt ut. Skulle passa perfekt för min nya gateway.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Silverstone är på gång med just det
http://linustechtips.com/main/topic/147402-silverstone-will-l...
Förlängt SFX agg (kallad SFX-L) på 500W med slim 120mm fläkt.

Grymt bra idé! Hoppas att detta kan slå och dyka upp på den svenska marknaden.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

När släpps detta chassiet egentligen?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Det är väl släppt?
Begränsad tillgång i Sverige dock...
Finns några på Liontech tex:
http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:7648498

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Tack för tipset

Sent svar av mig men jag köpte psu+chassi och har det kvar än , ska uppgradera moderkort nu dock , bra grejjor !