Video: Half-Life 2 VR med Oculus Rift och Razer Hydra

Permalänk
Inaktiv

Tänk turneringar med detta.

(Counter Strike?!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av linxz:

Det såg inte roligt ut för oss med grava syn fel. Hatar när ögonen behöver se lika bra..

Kan förstå att det kan bli jobbigt. Har själv glasögon men kan köra utan eller med linser. Det kanske finns plats för glasögonen i headsetet?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tänker "inget för mig"?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Är det bara jag som tänker "inget för mig"?

Hur kan det inte vara det!?:P

Visst, om man inte gillar något annat spel än t.ex. tetris så absolut men allting där du ska gå runt i världen tjänar ju så mycket på detta tillägg.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Inaktiv

I ärlighetens namn har VR och hypen kring Oculus inte alls intresserat mig, men det här såg ju bannemej riktigt trevligt ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det enda jag undrar är var de där patronremsorna är någonstans som han envisas att prata om inte bara när han laddar om k-pisten utan även revolvern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blame_me:

Kan förstå att det kan bli jobbigt. Har själv glasögon men kan köra utan eller med linser. Det kanske finns plats för glasögonen i headsetet?

Man kan byta linserna i Oculus Rift för att justera för närsynthet.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av blame_me:

Kan förstå att det kan bli jobbigt. Har själv glasögon men kan köra utan eller med linser. Det kanske finns plats för glasögonen i headsetet?

Det finns plats för glasögonen. Jag har alltid kört med glasögon.

Skrivet av TheSlicker:

Man kan byta linserna i Oculus Rift för att justera för närsynthet.

De hjälper dock bara för väldigt små synfel tyvärr.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Man kan byta linserna i Oculus Rift för att justera för närsynthet.

Skrivet av Hulle:

Det finns plats för glasögonen. Jag har alltid kört med glasögon.

De hjälper dock bara för väldigt små synfel tyvärr.

/hulle.

Ja men dåså. Anade det när man kollar videos med riften.

Det kanske blir ett större utbud av utbytbara linser om/när Oculus Rift slår igenom.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som vill sitta ner vid skrivbordet när jag lirar ? jag vill inte sitta å vifta på armar å ben.... kul pryl i 20 mins ... sen lirar man nog på vanligt vis igen .... lite som med wii .....det var kul å flaxa med kontrollerna den första timmen sen ville man lira på vanligt vis.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Är det bara jag som vill sitta ner vid skrivbordet när jag lirar ? jag vill inte sitta å vifta på armar å ben.... kul pryl i 20 mins ... sen lirar man nog på vanligt vis igen .... lite som med wii .....det var kul å flaxa med kontrollerna den första timmen sen ville man lira på vanligt vis.

Håller med, tröttnade på wii väldigt fort, vill ha kontrollen i knät. Gubbvarning kanske, men ja

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Dock detta: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140818/carmack-om-minecra.... Notch skrev dessutom några tweets angående att han lugnat ner sig lite. Så hoppas kan man!

Permalänk
Medlem

Nu ser det ut som det gjorde för 20 år sedan på grönan :). (Kontrollmässigt, inte grafikmässigt).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Kan dom inte bara bli klara och retail lanseras.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrotwilly:

Plånboken skriker. #Hajp

Plånboken skriker TA ALLT JAG HAR!!!! TA DET!!!

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt får bli att införskaffa!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Jag hoppas också på out of the box stöd för VR i minecraft, men det finns ju redan mod för det som ser ut att fungera väldligt bra om man inte kan vänta.
Här är en ganska ingående video om hur det ser ut just nu https://www.youtube.com/watch?v=iJPK_ankcJE&list=UUTlgIRnl3vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Riktigt coolt får bli att införskaffa!

Jag håller med dig på alla sätt o vis, det är riktigt coolt!

Men ta det lugnt o vänta med införskaffandet i 8 - 12 månader, så kommer det att bli så som du tänkt dig.

Låt dom andra vara "försökskaniner" och kör på en färdig produkt

Det är rent för mycket strul för att kasta pengar på!!!!!!!!! (talar om egen erfarenhet)

Så ha lite is i magen och få till det än bättre sen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ost486:

Tänk Minecraft med Oculus och Hydra.

Ja, träningsvärk tänker jag på
hehe

Permalänk
Skrivet av Dafydd:

Håller med, tröttnade på wii väldigt fort, vill ha kontrollen i knät. Gubbvarning kanske, men ja

Tycker väl dock inte wii är alls samma grej eller? "Meh"-grafik och hyffsat ostadig tracking samt inte alls samma spel är vad jag känner för wii xD

Permalänk
Medlem

Fy f*n vad häftigt! Tänk er ett spel som tex Mount And Blade...

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt fränt, dock undrar jag om jag inte hade tröttnat ganska fort.
Får lite Wii-motion känsla över det hela. Är kul som attans i någon timme, sedan tröttnar man och inser vilken gimmick det egentligen är.

Att t.ex. "ladda" om manuellt är coolt, men jag undrar hur många manuella omladdningar som krävs innan man ska tröttna på det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.