Permalänk
Medlem

Kan inte ställa in 144hz, hjälp!

Hepp!
Har fått denna skärmen http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-23-till-24... och köpt en dual dvi kabel. Men jag får bara upp skärmen i 100hz. Ingen cd med drivrutiner fanns med i kartongen fast det står på hemsidan dom ska följa med. Finns heller inga på aoc sida att ladda ner så troligen behövs inga speciella. Varför går skärmen inte över 100hz? Någon inställning i ccc jag missat? Har dubbla hd 6970 kort.

Permalänk
Medlem

Då jag även har en tv inkopplad så provade jag att inaktivera den och DÅ visar skärmen 144hz. Men när jag duplicerar skärmen åker den ner till 100hz. Varför detta?

Permalänk
Avstängd

Testa gå in i CCC sen Skrivbord och bildskärmar > Mina VGA-bildskärmar(eller DVI om det står så) > Egenskaper och ändra där till högre Hz

Permalänk
Medlem

Om du inte duplicerar utan utökar skrivbordet till andra skärmen, hur går det då?

Permalänk
Medlem

Du har dubbla 6970 kort, är både tv och skärm inkopplade i samma kort?

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickarn:

Testa gå in i CCC sen Skrivbord och bildskärmar > Mina VGA-bildskärmar(eller DVI om det står så) > Egenskaper och ändra där till högre Hz

När jag ändrar till 144 hoppar den bara tillbaka till 100hz. När jag utökar skrivbordet blir det bara 60hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoan:

Du har dubbla 6970 kort, är både tv och skärm inkopplade i samma kort?

Svar ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Jag är inte helt insatt i hur amd crossfire fungerar, men går det att koppla dom till separata kort? och om det gör någon skillnad?

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Har ingen bra ide men 100 hz max låter om något är inkopplat så har en koppling gamla tv standarden eller hz i el nätet. Dvs 50hz *2 =100
24*4 avrundat.
Har du någon extra dator eller bärbar/kompis med det som du kan kolla om det blir samma problem med om han/hon svänger förbi på en fika.

Edit:
Edit2:

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.