Skall jag ändra mig och göra frugan glad?

Permalänk

Skall jag ändra mig och göra frugan glad?

Hejsan!

Köpte en tv http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KDL60W855BAE/so... för någon vecka sedan, medans priset var nedsatt till 16.995:-

Just då kändes det som ett väldigt lyckat köp, med tanke på alla "bäst i test"-statusar samt allt gott snack om tvn i alla dessa forum jag lusläst 3 långa nätter i rad innan köpet.

Men, nu kom ju Elgiganten på att sänka priset på Tv #2 som jag varit intresserad av, vilket är http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KDL60W605BBAE/s... så den kostar endast 9990:-

Har försökt hitta någon skillnad på dessa två, förutom 3d-funktionen som inte betyder ett skit för mig efter att jag fått uppleva några bakelser i mitt ansikte via en youtube-video. Inte riktigt min grej, kommer aldrig använda det.

Min fråga till er är nu, är det dumt av mig att inte lämna tillbaka tvn till elgiganten, för att sedan köpa den andra som verkar vara hyffsat likadan i specs? Jag hittar inte riktigt den där 7000-kronors skillnaden som gör det så värt det att behålla den. Kan någon förklara vad som är bättre/sämre?

Tjejen blir givetvis glad för att spara 7 tusen, då jag redan höjt budgeten från 7tusen till 17tusen lite snyggt sådär.

Tack på förhand!
Mvh Niklas

Permalänk

Håll ALLTID "regeringen" glad!

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickebult:

Jag hittar inte riktigt den där 7000-kronors skillnaden som gör det så värt det att behålla den.

Där har du väl nästan besvarat din fråga själv.
Dina länkar fungerar inte, så jag svarar lite generellt.

Oftast handlar det om förbättringar(bättre panel, annan LED-metod etc) för att behandla färger och svärta, på den dyrare apparaten.
Inte alltid, men i många fall.

Är ni inte väldigt kräsna så skulle åtminstone jag tippa att ni kommer bli lika nöjda med den billigare.
Dessutom 7k på fickan, om inte herr Kredit var framme?

Permalänk

Självklart fuckade jag upp länkarna nu på morgonen.. Men nu ska dom fungera!

Men det är ju tyvärr just det jag är, kräsen. Och är nu rädd för att om jag bara byter tvn, så kommer jag tro (placebo) att den billigare tvn är så sjukt mycket sämre när jag smäller upp den på väggen hemma. Hade hellre velat se tester som bevisar skiten åt mig så jag bara får fläska fram plånboken utan att vara osäker

Permalänk
Medlem

Som sagt var, håll frugan glad

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2552290 får du ju alltid lite tips. Om det stämmer bör ju bildkvaliteten vara identisk med den dyrare du köpt.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Är frugan glad så är du glad.
Är du missnöjd, då är det bara gilla läget.

Mannens gyllene regel

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Gör frugan och plånboken glad byt te den under 10k... är regeringen glad så får man alltid en bättre vardag plus att ned 6k kvar så kan man ju råka behöva köpa ett nytt verktyg lr liknande... mvh "erfaren regeringsryttare"

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel