Permalänk

CPU Fan Error på nybyggd dator

Köpte slutet vattenkylningsystem och nya RAM till min dator. Installationen gick hur enkelt som helst men nu får jag CPU Fan error varje gång jag startar datorn och måste gå via SETUP hela tiden. Dessutom måste jag manuellt boota från min SSD där OS sitter. Någon som vet vad felet är? BIOS eller hårdvarumässigt? Jag bifogar med några screenshots och hoppas någon av er experter råkar se något uppenbart som är fel.

Det första jag ser när systemet startar upp

Det enda alternativet är att gå till SETUP

Och här är lite temperaturdata. Något som är fel?

Hoppas någon som har svar på mina frågor. Tack på förhand.

Permalänk
Inaktiv

Det låter som att pumpen helt enkelt tar lite tid att starta.

Stäng av kollen för CPU fan error i BIOS. För att boota från rätt enhet måste du lägga den först i listan bland bootenheter. Allting finns väldigt lätt och smidigt i din manual.

Permalänk

Vad för kylningssystem köpte du och vart kopplade du in pumpen samt fläktarna?

Permalänk
Medlem

Du har troligen ingen fläkt kopplad på CPU Fläkt kontakten, men om jag inte kommer ihåg fel så kan du disabla denna i Bios också.

Permalänk
Medlem

Med de flesta vattenkylningssystem så brukar man få disable cpu fan error i bios.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning