Permalänk
Medlem

Msi z77a-g43 wifi+ljudkort funkar inte

Tjena!
För ett tag sen så satte jag i ett wifi kort i min dator och tog ut mitt ljud kort (tyckte inte jag behövde det) dock så ville jag sätta in det idag eftersom jag behövde det igen. När jag hade satt in det igen så funkade inte wifi kortet vilket det såklart gjorde tidigare. Det verkar som windows inte ens upptäcker det. Kan också säga att sist jag använde ljud kortet funkade det bra men vet dock inte om det gör det nu för jag kan inte ladda ner drivrutiner. Kan också nämna att grafikkortet fortfarande funkar bra. Varken ljudkort eller wifi kort har extern ström

Permalänk
Medlem

Jag överförde drivrutiner med usb och dem gick inte att installera. När jag dock hade tagit ut wifi kortet och då gick det att installlera drivrutiner för ljud kortet. Verkar som det inte vill kunna använda båda 2 samtidigt. Nån dom vet hur man kan undgå detta?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tars741:

Tjena!
För ett tag sen så satte jag i ett wifi kort i min dator och tog ut mitt ljud kort (tyckte inte jag behövde det) dock så ville jag sätta in det idag eftersom jag behövde det igen. När jag hade satt in det igen så funkade inte wifi kortet vilket det såklart gjorde tidigare. Det verkar som windows inte ens upptäcker det. Kan också säga att sist jag använde ljud kortet funkade det bra men vet dock inte om det gör det nu för jag kan inte ladda ner drivrutiner. Kan också nämna att grafikkortet fortfarande funkar bra. Varken ljudkort eller wifi kort har extern ström

I vilka platser satt du in dina kort? Testat olika?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

I vilka platser satt du in dina kort? Testat olika?

Fick lite inspiration när du skrev det så jag testade och byta lite platser på korten och det funkade!

Först hade jag grafikkortet i den enda 16x platsen, ljudkortet i översta 1x platsen och wifi kortet i 8x platsen. Då funkade bara grafikkortet. Sen bytte jag grafikkortet till 8x platsen. Ljudkortet fick sitta kvar. Wifi kortet flytta jag till den andra 1x platsen som tidigare var täckt av grafikkortet. Då funkade allt bra!

Tack för ditt svar för jag fick lite idéer av det!