vad gör jag för fel när jag överklockar

Permalänk
Medlem

vad gör jag för fel när jag överklockar

jag har en i5 3570k har dragit upp till 4,5 GHz och sen strömmen till 1.150 v. När jag kör "stress testet" så ligger den på ca-60-70 c i en timme.

här kommer min fåga när jag spelar CS-GO så ligger min CPU på 100% både när den är överklockad och inte. jag tycker till och med att den är lite lägre när den inte är överklockad vad kan detta bero på är det att den får för lite ström eller vad är kan det vara?

PS jag är helt ny på överklockning

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrab95:

jag har en i5 3570k har dragit upp till 4,5 GHz och sen strömmen till 1.150 v. När jag kör "stress testet" så ligger den på ca-60-70 c i en timme.

här kommer min fåga när jag spelar CS-GO så ligger min CPU på 100% både när den är överklockad och inte. jag tycker till och med att den är lite lägre när den inte är överklockad vad kan detta bero på är det att den får för lite ström eller vad är kan det vara?

PS jag är helt ny på överklockning

kan kanske vara (absolut inte säker) att du inte har någon "cap" i cs go så att cs använder all kräm både din cpu och gpu har ^^

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Spelet försöker väl alltid att maxxa ur CPU/GPU för att ge så hög FPS som möjligt?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Det blir likadant för mig eftersom jag inte använder vsync. Skriv fps_max 60 i consolen eller vilket värde du vill ha så kommer den låsa fpsen.

Skickades från m.sweclockers.com