LG presenterar G Watch R med Android Wear och rund skärm

Permalänk
Medlem

Det här är helt klar mer i min smak. Jag vill ha en klocka som är smart och inte en mobil som är en klocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vem säger att klockorna gör det mycket bättre? Detta är saker som telefonerna också gör.

Måste man kolla ens puls när man tränar? Nej det måste man inte. Detta känns mer som vissa försöker intala sig själva att detta faktiskt är väldigt användbart vilket det inte är enligt mitt tycke. Om man inte ens orkar plocka upp telefonen ur fickan för man tycker det är jobbigt så kan man undra om man borde ha en telefon alls då. Det är inte så svårt att ta fram telefonen dom flesta gör det konstant hela tiden faktiskt.

'

Måste man? Nej, men jag har använt mig av pulsklocka sen 1999. Pulsbaserad intervallträning med antingen tid eller pulsnivå som intervalltrigger, sk Tabataprotokoll som gör träningen enormt effektiv. Sen kan man tänka sig att klockan kan fungera som inputenhet vid styrketräning, eller mäta time under tension, arbetsmängden per tidsenhet, och ge återkoppling under passet. Enheter som gör det här kostar några hundra dollar. I ofs måste pulsgivare och sensorer vara exakta vilket de kanske inte är för Android Wear.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag försöker ta reda på varför man ska köpa en smartklocka där har du skillnaden och det jag försöker visa. Ser ingen mening med denna produkten som det är nu och sist jag kollade är det ganska enkelt att själv känna vad ens puls ligger på.

Nej det gör du inte. Du skiter fullständigt i varför man ska köpa en smartklocka. Du har fått svaret flera gånger om men har fullt upp med att skita i vad andra skriver och bara utgå från hur just du använder din telefon. Du har vara kommit på mer och mer krystande anledningar för att försöka bekräfta dina egna förutfattade meningar. Du vägrar förstå att det gör livet lättare för vissa. Om du hellre gräver upp telefonen ur fickan så är det fritt fram för dig att göra det. Jag har hellre alla notifikationerna på armen om jag kan. Vad är det med det konceptet som är svårt att förstå? Var brister kommunikationen här? Är orden folk använder för svåra eller är det förmågan att sätta dig in i andras situation som är problemet? När du skriver att du är den enda som lyckats genomskåda marknadsföringen så verkar du helt klart ha problem med att se bortom ditt eget ego.

Bra, räkna du din puls när du springer. Du kan se vad klockan är på solen också så du behöver ingen klocka. Du kan prata med folk direkt så vad ska du med en telefon till? Varför har du ens en dator?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av gadgety:

'

Måste man? Nej, men jag har använt mig av pulsklocka sen 1999. Pulsbaserad intervallträning med antingen tid eller pulsnivå som intervalltrigger, sk Tabataprotokoll som gör träningen enormt effektiv. Sen kan man tänka sig att klockan kan fungera som inputenhet vid styrketräning, eller mäta time under tension, arbetsmängden per tidsenhet, och ge återkoppling under passet. Enheter som gör det här kostar några hundra dollar. I ofs måste pulsgivare och sensorer vara exakta vilket de kanske inte är för Android Wear.

Jag säger inte att man inte får köpa en smartklocka men jag ser inte meningen med produkten som det är nu?

Skrivet av Zotamedu:

Nej det gör du inte. Du skiter fullständigt i varför man ska köpa en smartklocka. Du har fått svaret flera gånger om men har fullt upp med att skita i vad andra skriver och bara utgå från hur just du använder din telefon. Du har vara kommit på mer och mer krystande anledningar för att försöka bekräfta dina egna förutfattade meningar. Du vägrar förstå att det gör livet lättare för vissa. Om du hellre gräver upp telefonen ur fickan så är det fritt fram för dig att göra det. Jag har hellre alla notifikationerna på armen om jag kan. Vad är det med det konceptet som är svårt att förstå? Var brister kommunikationen här? Är orden folk använder för svåra eller är det förmågan att sätta dig in i andras situation som är problemet? När du skriver att du är den enda som lyckats genomskåda marknadsföringen så verkar du helt klart ha problem med att se bortom ditt eget ego.

Bra, räkna du din puls när du springer. Du kan se vad klockan är på solen också så du behöver ingen klocka. Du kan prata med folk direkt så vad ska du med en telefon till? Varför har du ens en dator?

Måste du gå till personangrepp? Du får nog hålla tillbaka lite med ditt snack. Jag vill bli övertygad om varför man ska ha en men ser fortfarande ingen anledning. Sen att du måste svära och bete dig för att få fram din åsikt är bara riktigt synd. Jag skiter fullständigt i om folk köper smartklockor men i min mening är detta ännu en totalt onödig produkt som egentligen inte behövs. Man kan undra hur folk klarade sig förr egentligen med tanke på allt som många "måste" ha nuförtiden.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Den kostar väl ca 4 ggr så mycket. Det är som att jämföra en supersportbil med en vilken vanlig vardagsbil som helst.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag säger inte att man inte får köpa en smartklocka men jag ser inte meningen med produkten som det är nu?

Måste du gå till personangrepp? Du får nog hålla tillbaka lite med ditt snack. Jag vill bli övertygad om varför man ska ha en men ser fortfarande ingen anledning. Sen att du måste svära och bete dig för att få fram din åsikt är bara riktigt synd. Jag skiter fullständigt i om folk köper smartklockor men i min mening är detta ännu en totalt onödig produkt som egentligen inte behövs. Man kan undra hur folk klarade sig förr egentligen med tanke på allt som många "måste" ha nuförtiden.

Du har fått flera anledningar både i artikeln och i tråden men ignorerar bara allt man säger och fortsätter trolla vidare...

Du får gärna fortsätta vara en bakåtsträvare, men säg inte emot dem som ser möjligheter för att förenkla vardagen. Smartklockor är en väldigt användbar uppfinning helt enkelt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ser ganska OK ut, när den får ca en månads batteritid kan sådana här "klockor" bli intressanta, inte förr

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Du har fått flera anledningar både i artikeln och i tråden men ignorerar bara allt man säger och fortsätter trolla vidare...

Du får gärna fortsätta vara en bakåtsträvare, men säg inte emot dem som ser möjligheter för att förenkla vardagen. Smartklockor är en väldigt användbar uppfinning helt enkelt.

De mesta fördelarna är relaterade till träning. Om du nöjer dig med det så visst men jag gör det inte. Jag trollar alltså nu för jag inte ser fördelarna med denna smartklockan? Bespara mig skitsnacket..

Så man är bakåtsträvare för att man inte råkar tycka som dig? Kunde inte bry mig mindre. Jag säger inte emot jag ifrågasätter det är en stor skillnad på det. Har inget emot att folk köper detta men jag ser detta som en överflödig produkt och är inte ensam om det.

Förstår i övrigt inte varför man blir påhoppad för att man inte håller med om dina åsikter.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Qualcomm's variant av en smart klocka Toq skall klara uppemot till 5 dagar vid normal användning, skärmen har dock lägre upplösning och iom att det rör sig om en E-ink skärm så får man leva med en betydligt lägre bildkvalitet.
Det rör det sig dock om en förhållandevis gammal produkt med ett kapacitetsmässigt svagt batteri (240mAh).

Qualcomm har dock en ny generation av Mirasol (Single Mirror IMOD) på väg ut vilken skall ge högre kvalitet, man har tex visat upp en skärm på 5.1" som klarar 2560X1440 pixlar med 577 pixlar per tum.

Smärtgränsen för mig vad gäller batteritid på en klocka ligger nog runt 5-7 dagar så skulle man kunna få en klocka som klarar det och samtidigt hyfsad bildkvalitet så skulle jag nog kunna tänka mig att köpa en, men batteritid som nu på en till två dagar då är det inte aktuellt för mig.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Swedish Berserk:

De mesta fördelarna är relaterade till träning. Om du nöjer dig med det så visst men jag gör det inte. Jag trollar alltså nu för jag inte ser fördelarna med denna smartklockan? Bespara mig skitsnacket..

Icke då, men det är de mest tydliga, och därför behöver man inte "nöja sig" med det.

Ja, du trollar. Nej, inte för att du inte lyckas se fördelarna...

Skrivet av Swedish Berserk:

Så man är bakåtsträvare för att man inte råkar tycka som dig? Kunde inte bry mig mindre. Jag säger inte emot jag ifrågasätter det är en stor skillnad på det. Har inget emot att folk köper detta men jag ser detta som en överflödig produkt och är inte ensam om det.

Ja, du verkar vara en bakåtsträvare. Återigen nej, inte för att du inte gillar någon. Jag förstår inte hur någon kan ha så väldigt svårt för att läsa vad andra skriver...

Skrivet av Swedish Berserk:

Förstår i övrigt inte varför man blir påhoppad för att man inte håller med om dina åsikter.

Du gillar att markera att du blir påhoppad, men den enda av oss som sköter den delen är du själv...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Synd att produktbilderna är så oerhört fejkade så att man inte kan få en riktig uppfattning av den faktiska produkten.

Men om skärmen ens är i närheten så tydlig och klar som på bilderna så verkar denna riktigt intressant.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Swedish Berserk:

Är det värt en investering på ett par tusenlappar för att spara ett par sekunder genom att slippa ta fram telefonen?

Time is money friend!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlummbulleN:

Det som är angivet är pixlar i höjd och bredd, inget om skärmens pixelfördelning eller ev. geometriska form. Tänk om antalet faktiskt skulle vara 129600 pixlar med höjd 320 och bredd 320 OCH en cirkulär form. Nu är det ju som tur är inte så vanligt att göra olika stora pixlar.

Din uträkning stämmer förvisso sett till area. Dock är det jävligt knepigt att konstruera till exempel halva pixlar. Pixel är en ganska dålig enhet för sträcka helt enkelt.

Pixlar i sig har ingen dimension, de är endast punkter samplade med en position och ett värde för itentiset (ibland i flera kanaler). Att kalla pixlar för en "en ganska dålig enhet för sträcka" ger ingen mening. De är en mycket bra enhet för strecka så länge de är lika stora: exempelvis för att brygga samman den virtuella världen i en dator med den fysiska världen som en skärm existerar i.

Skrivet av Zotamedu:

Det är rätt logiskt om man tittar rent matematiskt. Man kan se en cirkel som ett specialfall av en ellips och en ellips karaktäriseras av två mått, transversal- och konjugataxeln. Om de råkar vara lika, i det här fallet är båda 320 pixlar, så får man en cirkel. Vet man att det är en cirkel hade det räckt med en radie på 160 pixlar för att karaktärisera den, fast då blir folk förvirrade. Sen stämmer det inte hela vägen med din uträckning eftersom pixlar är kvadrater som ska passa in i en cirkel. Jag får den faktiska upplösningen till 81808 för en "cirkel" som är uppbyggd av 320x320 pixlar. Eller ja, det är vad Photoshop ger mig. Det kan variera beroende på vilken algoritm man väljer för att rita upp en cirkel med diskreta pixlar. Det finns ett gäng att välja mellan.

Ja, om vi nu ska vara helt nitiska så behöver man polära koordinater för att göra en "äkta rund skärm" och när man då ritar upp en rund skärm baserad på pixlar i ett rutnät så blir det onekligen en viss felmarginal beroende på algoritmen som används. Mitt poäng var mer att man inte kan ange antalet pixlar i en skärm som inte är rektangulär på formen Y*X. Det framgår inte hur många pixlar som skärmen har även om man kan anta att det är högsta värdet vertikalt och högsta värdet horisontalt, jag ville också framhäva att det är ganska stor skillnad i antal pixlar på en kvadratisk och en rund 320x320 skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Qualcomm's variant av en smart klocka Toq skall klara uppemot till 5 dagar vid normal användning, skärmen har dock lägre upplösning och iom att det rör sig om en E-ink skärm så får man leva med en betydligt lägre bildkvalitet.
Det rör det sig dock om en förhållandevis gammal produkt med ett kapacitetsmässigt svagt batteri (240mAh).

Qualcomm har dock en ny generation av Mirasol (Single Mirror IMOD) på väg ut vilken skall ge högre kvalitet, man har tex visat upp en skärm på 5.1" som klarar 2560X1440 pixlar med 577 pixlar per tum.

Smärtgränsen för mig vad gäller batteritid på en klocka ligger nog runt 5-7 dagar så skulle man kunna få en klocka som klarar det och samtidigt hyfsad bildkvalitet så skulle jag nog kunna tänka mig att köpa en, men batteritid som nu på en till två dagar då är det inte aktuellt för mig.

Ja precis, Pebble tycker jag har minimumgränsen 5-7 dagar. Man kan åka iväg utan att behöva tänka på sladd och det känns lyxigt.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Icke då, men det är de mest tydliga, och därför behöver man inte "nöja sig" med det.

Ja, du trollar. Nej, inte för att du inte lyckas se fördelarna...

Ja, du verkar vara en bakåtsträvare. Återigen nej, inte för att du inte gillar någon. Jag förstår inte hur någon kan ha så väldigt svårt för att läsa vad andra skriver...

Du gillar att markera att du blir påhoppad, men den enda av oss som sköter den delen är du själv...

Saken är den att vi nu kommit fram till funktionerna. Och för MIN del så räcker det inte. Skriver med stora bokstäver så att du ska förstå. Nej jag är ingen bakåtsträvare har inga problem med att testa nya grejer sålänge det faktiskt tillför något. Jag har läst och förstår vad du säger problemet är att du vägrar acceptera min åsikt och fortsätter att trolla istället. Ser ingen mening med dessa det får komma bra mycket mer funktion för att motivera ett köp på flera tusen kronor. Man kan återigen undra hur folk klara sig förr med tanke på att en pulsmätare i en klocka är en funktion många tydligen inte kan vara utan idag.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Swedish Berserk:

Saken är den att vi nu kommit fram till funktionerna. Och för MIN del så räcker det inte. Skriver med stora bokstäver så att du ska förstå. Nej jag är ingen bakåtsträvare har inga problem med att testa nya grejer sålänge det faktiskt tillför något. Jag har läst och förstår vad du säger problemet är att du vägrar acceptera min åsikt och fortsätter att trolla istället. Ser ingen mening med dessa det får komma bra mycket mer funktion för att motivera ett köp på flera tusen kronor. Man kan återigen undra hur folk klara sig förr med tanke på att en pulsmätare i en klocka är en funktion många tydligen inte kan vara utan idag.

Okej, vi kommer tydligen inte längre i diskussionen, att prata med en vägg orkar jag inte med.

Det lustiga är hur man ens kan döma ut en produkt pga en avsaknad av funktioner innan man har en aning om vilka funktioner som finns... Vissa vill väll bara gnälla och säga emot helt enkelt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Okej, vi kommer tydligen inte längre i diskussionen, att prata med en vägg orkar jag inte med.

Det lustiga är hur man ens kan döma ut en produkt pga en avsaknad av funktioner innan man har en aning om vilka funktioner som finns... Vissa vill väll bara gnälla och säga emot helt enkelt.

Du dömer ut mig för att jag inte ser någon funktion med denna som det är nu. Lägg ner trollandet och inse fakta att jag inte tycker som dig istället.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Med ett dygns batteritid så går den fetbort.

Permalänk

Frågar du dig varför någon skulle vilja ha en smartklocka, så är det ingenting för dig, punkt slut. Man skall inte intala sig själv att jag kanske kan använda den till det och det, för troligen blir det så att du knappt använder den, och då är det verkligen bortkastade pengar. Att köpa bara för att äga är väl ganska korkat.

Exakt samma diskussion har vi haft här på forumet angående plattor. Finns sjukt många som inte ser poängen med att ha en platta/tablet om man har en dator, eller tom vice versa. Varför ha en dator?, när det räcker med en platta.

Du bör reda veta vad du skall med enheten till, du skall inte behöva hitta på eller rättfärdiga köpet för dig själv i efterhand.

Själv har jag ej någon användning för en smartklocka, om batteriet höll MYCKET längre så kanske, då jag har en goja med att ha ett armbandsur på handen, men det är bara jag. Trots att jag har en mobil i handen, så tittar jag upp klockan på handen 9 ggr av 10. Jag tycker att det redan är för jobbigt att ladda mobilen varannan, var tredje dag, vilket är normen hos mig. Att då ha ytterligare ännu en manick som måste laddas stup i kvarten, trots att den knappt används, skulle få mig att gå i taket.

Men som sagt, det är min åsikt.

För övrigt så är klockan jäklig snygg däremot.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Du dömer ut mig för att jag inte ser någon funktion med denna som det är nu. Lägg ner trollandet och inse fakta att jag inte tycker som dig istället.

Du är ju inte lite rolig du

Ett tips, läs från #5 till #79 i lugn o ro, sug in varje mening och tänk efter vad som skrivs.

Känns lite som du springer i åttor runt dig själv.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av skog1s:

Du är ju inte lite rolig du

Ett tips, läs från #5 till #79 i lugn o ro, sug in varje mening och tänk efter vad som skrivs.

Känns lite som du springer i åttor runt dig själv.

Nu kan han väl helt enkelt inte med att inse sitt fel

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Du är ju inte lite rolig du

Ett tips, läs från #5 till #79 i lugn o ro, sug in varje mening och tänk efter vad som skrivs.

Känns lite som du springer i åttor runt dig själv.

Skrivet av DunderKlumpen:

Nu kan han väl helt enkelt inte med att inse sitt fel

Jag vet vad jag har sagt och står för sen att ni inte förstår är inte mitt problem överhuvudtaget. För mig finns där ingen anledning att köpa en smartklocka men ni verkar ha svårt att förstå det. Det är exakt det jag sagt hela tiden men vissa har svårt att se något annat än sina egna åsikter vilket är patetiskt rent ut sagt.

Nu passar det och skriva kommentar igen DunderKlumpen du är inte lite lustig du. Vad är mitt "fel" DunderKlumpen att jag inte tycker som din åsikt?

Kunde återigen inte bry mig mindre om du tycker en smartklocka är grymt funktionell för innerst inne är det bara en personlig åsikt och inte fakta faktiskt. Men visst överkonsumera du och bidra till miljöns förfall med sån här pryl som egentligen inte behövs.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Föredrar själv en sådan här (less is more):

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Instämmer fullkomligt. Kan inte förstå vad vi ska med dessa till OM de inte ersätter telefonen, bara ett tillägg i "vill ha påsen"...suck!

Håller med. Tycker Samsungs Gear S verkar vara betydligt intressantare. Men de får fixa en version med lite bättre batteritid först.

Skrivet av loffeleguan:

Ja det kan jag. Har erfarenhet av två telefoner med Android (vara en äldre och en helt ny) och båda har varit/är så fruktansvärt buggiga så det är fan inte sant.

Jo, det är lite av min personliga erfarenhet också. Ägt och köpta ett antal Androider (ZTE, Samsung, Sony), men föredrar helt klart iOS och WP för att de är stabilare och flyter på bättre.

Kanske ytterligare en fördel med Samnsungs Gear som kör Tizen istället för Android. Då klocka och OS kommer ifrån samma tillverkare så kan man ju hoppas på att det blir stabilare och mer optimerat.

Verkar dessutom då få fördelen att kunna ha lokalt lagrad musik och klart bättre batteritid än de klockor som kör Android (men ser helst att de kan köras i ett par dagar utan ny laddning).

Skrivet av Kvickstick:

Det minst buggiga telefon operativsystem jag har provat är Windows Phone.

Har samma erfarenhet. Grymt stabilt jämfört med andra operativsystem.

Skrivet av DunderKlumpen:

Ja, men då tvingas man ju fortfarande ha mobilen med sig?

Hela poängen var ju att man skulle slippa mobilen vilken är väldigt klumpig när man är ute och springer, eller vad man nu gör.

Håller med. Verkar vara perfekt för träning.

Dock inte modellen ifrån LG som är i denna artikeln.

Till skillnad ifrån tex Samsungs Gear S så är LGs variant just beroende av en mobiltelefon. Jag vill kunna bli nådd även på en joggingtur (och med LG så tvingas jag ändå ha med mig just mobilen för det).

Skrivet av Swedish Berserk:

Jag vet vad jag har sagt och står för sen att ni inte förstår är inte mitt problem överhuvudtaget. För mig finns där ingen anledning att köpa en smartklocka men ni verkar ha svårt att förstå det. Det är exakt det jag sagt hela tiden men vissa har svårt att se något annat än sina egna åsikter vilket är patetiskt rent ut sagt.

Har själv inget som helst problem med att du är skeptisk till denna trend. Tycker också att du har all rätt att uttrycka din åsikt om det. Utan att bli anklagad för att vara "troll" (är bara löjligt av de som kör med sådan taktik bara för att de inte håller med dig). Forumet skall inte bara vara till för de som är okritiskt positiva till allt (och tvärt om).

Är dock själv inte riktigt lika negativ och kan se vissa klara fördelar vid just träning, men är lite kluven i dagsläget. För mig hänger mycket, eller snarare nästan allt, på implementationen av konceptet.

Dvs praktiska saker som att vara smidig/liten/lätt som en vanlig träningsklocka (har en Suunto Ambit 2 idag, haft Polar tidigare), tillräcklig batteritid (helst 4-5 dagar) och hyfsat vattentålig (helst kunna simma med den för att helt kunna ersätta en riktig sportklocka).

Funktioner som trådlös laddning underlättar ju också. Helst skall man även kunna koppla till ett riktigt pulsband med BT eller ANT+. De optiska kameror som ingår i klockor har ofta en allt för dålig precision jämfört med de externa pulsband som mäter elektrisk hjärtpuls över bröstkorgen.

Skall oavsett bli intressant att följa utvecklingen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av beh:

Hur kan en cirkel ha 320 x 320 pixlar? En kvadratisk skärm har 320^2 = 102'400 pixlar. En cirkulär skärm med diametern 320 pixlar har 160^2*π = 80'424 pixlar.

Veckans kluring.:) Nej men det kanske inte är hela skärmytan som är täckt av pixlar tänker jag? Tänker en cirkel med en kvadradisk pixelyta i mitten.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en vanlig klocka som kan visa tid med ett mekaniskt urverk, eller batteri (som håller i 2-3år) men som har en separat digital overlay, typ en tun OLED film som inte syns om det inte kommer upp något meddelande.

Den enda som verksar finnas är denna:
https://kairoswatches.com/

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm