Permalänk
Medlem

Vilken kylning borde man skaffa?

Tjäna gott folk här på SweClockers. Nu är det så att jag märker av att jag borde skaffa mig en bättre kylare till cpu:n eftersom Intel Stock Cooler (elller vad den heter) gör sämre ifrån sig nu den senaste tiden.

Jag har tittat på Corsair Hydro H100i och tänkte höra lite vad ni har för tips Jag har kollat med Inet att en Corsair Hydro H100i skall passa i mitt chassi.

Visa signatur

Intel i7 6700K | Gigabyte GeForce GTX 980 4GB OC x2 i SLI | Kingston HyperX 16GB DDR4 | Gigabyte Z170X Ultra Gaming | Corsair Hydro H110i GTX | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 4TB 7200rpm 64MB | Corsair Graphite 780T

Permalänk
Medlem

En kylare blir inte sämre över tid, däremot troligen full med damm och smuts.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

En kylare blir inte sämre över tid, däremot troligen full med damm och smuts.

Må så vara, men jag har rensat på damm i chassit någon dag sedan. I hopp om att det skulle bli bättre men icke :/

Visa signatur

Intel i7 6700K | Gigabyte GeForce GTX 980 4GB OC x2 i SLI | Kingston HyperX 16GB DDR4 | Gigabyte Z170X Ultra Gaming | Corsair Hydro H110i GTX | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 4TB 7200rpm 64MB | Corsair Graphite 780T

Permalänk
Medlem

Jag skulle titta på en av de stora tornkylarna, typ en Noctua NH-d15. Tystare, presterar och riskerar aldrig att läcka. Det är såklart om du har plats för en sådan.

Permalänk
Medlem

luft är väl bäst med tanke på ljudnivå, pris och prestanda. riktigt vatten är ju överlägset men det är mycket krångligare och skitdyrt så jag skulle köra på något av följande:

cooler master hyper 212 evo
prisvärd kylare. kyler någorlunda bra och är förvånansvärt tystgående. duger nog för de flesta men är givetvis ingen höjdare. fick utmärkt av swec.

silverstone argon ar01
också prisvärd. kyler bättre än 212 men låter mer så det är bara att välja vad man prioriterar. har också lite annorlunda färgtema så kan vara svårare om man har fönster på burken. fick också utmärkt av swec.

noctua nh-u14s
mycket dyrare än ovanstående. kyler riktigt bra och är oerhört tystgående. noctua så det bara osar kvalitet och du får 6 års garanti. har haft den här själv och kan säga att den är oerhört bra. fick toppklass av swec.

noctua nh-d15
riktigt monster. kyler fruktansvärt bra (http://tpucdn.com/reviews/Noctua/NH-D15/images/CPU_OC_max.gif) och är samtidigt riktigt tyst. den är dock dyr, har noctuas speciella färgtema och den är skitstor. du kan få problem med att få in en sådan i vissa chassin och låga minnesmoduler rekommenderas för den här kylaren. fick också toppklass.