Acer 24" helt vit bild, reagerar inte på några inställningar

Permalänk
Medlem

Acer 24" helt vit bild, reagerar inte på några inställningar

Tjenare! måste höra ifall någon har vart med om nått liknande , Köpte för inte allt för längesedan en ny och fin Acer 24" Predator GN246HLBbid 144Hz Gaming skärm som för bara några minuter sedan blinka till och vart helt vit på skärmen , prövade att byta dvi port på gf kortet med samma resultat inget händer inte ens när man försöker ändra inställningar på sjävla skärmen syns det något . Så jag tänkte bara höra ifall det är någon mer som som kan stämma in på att den har dött så man inte börjar härja med Inet i onödan

Ändrat rubrik, §3.1
Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem

säker på att grafikkortet inte har fått nått problem då? uteslut gärna en av komponenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönis:

Tjenare! måste höra ifall någon har vart med om nått liknande , Köpte för inte allt för längesedan en ny och fin Acer 24" Predator GN246HLBbid 144Hz Gaming skärm som för bara några minuter sedan blinka till och vart helt vit på skärmen , prövade att byta dvi port på gf kortet med samma resultat inget händer inte ens när man försöker ändra inställningar på sjävla skärmen syns det något . Så jag tänkte bara höra ifall det är någon mer som som kan stämma in på att den har dött så man inte börjar härja med Inet i onödan

Skicka tillbaka den. Den har gjort sitt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

testa gärna med en annan skärm ifall du har möjlighet.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

sitter och kör på min dell skärm nu så det funkar. men jag tycker fan det är skamligt att den funka i lite mera än en månad köpte den 2014-07-05

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem

Då är det nog bara skicka tillbaks den.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

Då är det nog bara skicka tillbaks den.

jo det blir ju det , bra att man inte han kasta kartongen iallafall

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönis:

sitter och kör på min dell skärm nu så det funkar. men jag tycker fan det är skamligt att den funka i lite mera än en månad köpte den 2014-07-05

För att vända på det...

Tur att den rasade nu och inte en månad efter garantin gått ut.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

För att vända på det...

Tur att den rasade nu och inte en månad efter garantin gått ut.

haha ja sant tycker bara det är så surt , men jag gissar att Inet är lätta att hålla på med så det inte de ska börja strula och härja

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk

Hej Grönis,

Grymt tråkigt att höra att du har problem med skärmen, men, kontaktar du Inet kommer du få en ny.
Jag vill också påpeka att vi inte kräver orginalkartonger osv när det handlar om serviceärenden, för vem orkar spara massa orginalkartonger för alla prylar man köper.

Summering, denna skärmen är en av dom bästa vi gjort på länge och vi är jättestolta över den. Det verkar även vara många som vill lägga vantarna på den då den säljer slut över allt, det är alltid trist när saker inte fungerar och självklart har du rätt till en fungerande skärm, så ta kontakt med Inet för att få en ny!

Ha en trevlig dag

Mvh
Acer

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcerSverige:

Jag vill också påpeka att vi inte kräver orginalkartonger osv när det handlar om serviceärenden, för vem orkar spara massa orginalkartonger för alla prylar man köper.

Vill bara tillägga mina erfarenheter:
Att spara orginalkartongen när man ska skicka in en skärm måste väl vara en stor fördel för kunderna. Jag har arbetat med att packa och packa upp tv-apparater och att få en tv i en orginalkartong är en stor fördel. Så mycket gånger som kunderna/butikerna packade i allt för dåliga kartonger. Detta gjorde att vi fick ta fraktskadeärende med Posten/Schenker som efter lång tid oftast avslog för att tv:n vad dåligt packad. Det är ju lika med skärmar. Man kan prioritera vilka kartonger man ska spara.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Vill bara tillägga mina erfarenheter:
Att spara orginalkartongen när man ska skicka in en skärm måste väl vara en stor fördel för kunderna. Jag har arbetat med att packa och packa upp tv-apparater och att få en tv i en orginalkartong är en stor fördel. Så mycket gånger som kunderna/butikerna packade i allt för dåliga kartonger. Detta gjorde att vi fick ta fraktskadeärende med Posten/Schenker som efter lång tid oftast avslog för att tv:n vad dåligt packad. Det är ju lika med skärmar. Man kan prioritera vilka kartonger man ska spara.

Hej Lagers

Självklart gäller det att vara ansvarsfull när man packar en returvara, alltid. Dom flesta orginalkartonger är dock inte avsedda för att fraktas av budföretag, utan är avsedda för att stå i hyllsystem hos återförsäljare och är designade för att ta minimal plats då dom fraktas pallvis.
Till vår poäng: Vi vet att vissa tillverkare kräver att kund sparar orginalkartonger för att man ska kunna nyttja garantin, detta anser vi vara ett dåligt och märkligt krav att ställa på kunder.

Mvh
Acer

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcerSverige:

Hej Lagers

Självklart gäller det att vara ansvarsfull när man packar en returvara, alltid. Dom flesta orginalkartonger är dock inte avsedda för att fraktas av budföretag, utan är avsedda för att stå i hyllsystem hos återförsäljare och är designade för att ta minimal plats då dom fraktas pallvis.
Till vår poäng: Vi vet att vissa tillverkare kräver att kund sparar orginalkartonger för att man ska kunna nyttja garantin, detta anser vi vara ett dåligt och märkligt krav att ställa på kunder.

Mvh
Acer

Stämmer att de flesta kartonger nu för tiden inte är anpassade för detta, men i många fall lättare ändå att börja med.
De som kräver att orginalkartongen ska vara med har inte läst på lagen, bra att ni har koll på vad som gäller och inte kräver något sådant.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönis:

Tjenare! måste höra ifall någon har vart med om nått liknande , Köpte för inte allt för längesedan en ny och fin Acer 24" Predator GN246HLBbid 144Hz Gaming skärm som för bara några minuter sedan blinka till och vart helt vit på skärmen , prövade att byta dvi port på gf kortet med samma resultat inget händer inte ens när man försöker ändra inställningar på sjävla skärmen syns det något . Så jag tänkte bara höra ifall det är någon mer som som kan stämma in på att den har dött så man inte börjar härja med Inet i onödan

Har faktiskt exakt likadan skärm med samma problem. Har du tagit kontakt med dem än isåfall vad gjorde de åt problemet. Min skärm blev också plötsligt helt vit och ibland så blinkar den till svart. Dessutom kommer bilden fram igen en kort stund men sedan så blir den vit igen.

Permalänk
Medlem

nu när vi har Acer här på tråden tänkte jag fråga hur länge det tar att åtgärda skärmen ? fick tips av Inet om eran garanti och gratis upp hämtning med UPS , så jag skicka de skärmen den 25/8 , igår kollade jag på Acers hemsida och support där man kunde söka efter pågående fall , skrev in mitt Case number jag fått tidigare och det gav mig ingenting kunde inte ens se att skärmen blivit mottagen och då min nuvarande skärm är är helt klart inne på sista versen och har väl ingen större lust att köpa en ny i väntan på min nya skärm

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Skrivet av khrysti:

Har faktiskt exakt likadan skärm med samma problem. Har du tagit kontakt med dem än isåfall vad gjorde de åt problemet. Min skärm blev också plötsligt helt vit och ibland så blinkar den till svart. Dessutom kommer bilden fram igen en kort stund men sedan så blir den vit igen.

Hej

Om du har exakt samma fel så kontakta Inet och beskriv problemet. Vi misstänker att vi har en pall som kan ha blivit skadad i frakten och det kan då ha påverkat ett gäng skärmar (runt 8-12 stycken).
Kontakta Inet för en upphämtning av din skärm, när Inet fått in den kommer dom att skicka ut en ny skärm till dig och väntetiden skall därför inte alls vara lång.

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcerSverige:

Hej

Om du har exakt samma fel så kontakta Inet och beskriv problemet. Vi misstänker att vi har en pall som kan ha blivit skadad i frakten och det kan då ha påverkat ett gäng skärmar (runt 8-12 stycken).
Kontakta Inet för en upphämtning av din skärm, när Inet fått in den kommer dom att skicka ut en ny skärm till dig och väntetiden skall därför inte alls vara lång.

Vem hämtar upp min skärm då? Måste inte jag skicka den själv via posten som jag gjorde senast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av khrysti:

Vem hämtar upp min skärm då? Måste inte jag skicka den själv via posten som jag gjorde senast.

Skickades från m.sweclockers.com

ring acers suport så får du en transportsedel du ska skriva ut och klistra dit på lådan efter det ringer du UPS så kommer de dagen efter typ , du får en mer utförlig genomgång av suporten

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem

Fan börjar kännas skit det här ,värkar som om min skärm är spårlöst borta har mailat med Acersverige och vad den kunde se ledde case numret till en 19 skärm så om den inte har krymt på vägen så är det nåt galet och jag har inga andra bevis eller liknade förutom kvitto från Inet då serie nr och annan identifikation sitter antingen på skärmen eller kartongen som allt är iväg skickat till Acer i Tyskland eller vart den nu har hamnat , så kort och gott känns det jävligt surt just nu .

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Skrivet av Grönis:

Fan börjar kännas skit det här ,värkar som om min skärm är spårlöst borta har mailat med Acersverige och vad den kunde se ledde case numret till en 19 skärm så om den inte har krymt på vägen så är det nåt galet och jag har inga andra bevis eller liknade förutom kvitto från Inet då serie nr och annan identifikation sitter antingen på skärmen eller kartongen som allt är iväg skickat till Acer i Tyskland eller vart den nu har hamnat , så kort och gott känns det jävligt surt just nu .

Hej Grönis,

Beklagar att jag inte hade möjlighet och svara på ditt mejl igår. Din skärm har inte krympt i frakten, när vi mottar den kommer vi självklart se att serienumret hade en eller två siffror fel, vilket gjorde att den kom fram som en 19" skärm. Jag har nu på morgonen bett Inet att skicka dig en ny skärm, så du bör ha den imorgon.

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk
Skrivet av khrysti:

Vem hämtar upp min skärm då? Måste inte jag skicka den själv via posten som jag gjorde senast.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej

Det snabbaste sättet att få en ny skärm, eftersom vi anser din vara DOA (Defective on Arrival), är att kontakta Inet och själv lösa frakten in till dom. Om du ringer vår support så kommer vi ta in den som ett service-ärende, och då tar det lite längre tid.

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcerSverige:

Hej Grönis,

Beklagar att jag inte hade möjlighet och svara på ditt mejl igår. Din skärm har inte krympt i frakten, när vi mottar den kommer vi självklart se att serienumret hade en eller två siffror fel, vilket gjorde att den kom fram som en 19" skärm. Jag har nu på morgonen bett Inet att skicka dig en ny skärm, så du bör ha den imorgon.

jadå ny skärm på väg skickat igår , tack så jätte mycket för hjälpen

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5